Tuesday, September 29, 2015

“ အင္ဂ်င္၀ိုင္အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ ” အပိုင္း(၁)


အင္ဂ်င္ဝိုင္ကိုေရြးခ်ယ္ရာတြင္ အင္ဂ်င္ထုတ္လုပ္သူမ်ားမွသတ္မွတ္ထားေသာ engine performance requirement မ်ား၊ အင္ဂ်င္၏အသံုးျပဳမည့္ application မ်ားႏွင့္ ရရိွနိုင္ေသာအသံုးျပဳမည့္ ဆီ(ဒီဇယ္၊ ဓာတ္ဆီ)၏ အရည္အေသြး စသည္တို႔ေပၚတြင္မူတည္၍ ေရြးခ်ယ္ေလ့ရိွသည္။
Viscosity သည္ အင္ဂ်င္ဝိုင္၏ အေရးအႀကီးဆံုး အရည္အေသြးတစ္ခုျဖစ္သည္။ မည္သည့္အပူခ်ိန္တြင္မဆို ေရြ႕လ်ားေနေသာ အစိတ္အပိုင္းမ်ားႀကားတြင္ လံုေလာက္ေသာအင္ဂ်င္ဝိုင္ျဖတ္သန္းစီးဆင္းမႈရိွေနရန္ မွန္ကန္ေသာေစးပ်စ္မႈ ရွိရန္ အေရးႀကီးသည္။ အင္ဂ်င္ဝိုင္အရမ္းက်ဲပါက လံုေလာက္ေသာ sealing effect မရရိွႏိုင္ေပ။ အင္ဂ်င္ဝိုင္ အရမ္းပ်စ္ပါကလည္း ေအးေသာအပူခ်ိန္တြင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္စီးဆင္းမႈ ေႏွးေကြးေစၿပီး လုံေလာက္ေသာ lubrication ကိုမရနိုင္ေပ။
Viscosity ၏ သေဘာသဘာဝမွာ အပူခ်ိန္ျမင့္လာပါက က်ဲသြားျပီး၊ အပူခ်ိန္က်လာပါက ေစးပ်စ္သြားေလ့ရိွသည္။ အင္ဂ်င္တစ္လံုး၏ ေမာင္းႏွင္ရာတြင္ျဖစ္ႏိုင္ေျခရိွေသာ အနိမ့္ဆံုးအပူခ်ိန္ႏွင့္ အျမင့္ဆံုးအပူခ်ိန္ႏွစ္မ်ိဳးလံုးအတြက္ခံႏိုင္ေသာ viscosity ကိုေရြးခ်ယ္ရန္ လိုအပ္သည္။
SAE (Society of Automotive Engineers) အဖြဲ႕အစည္းမွ SAE J300 oil classification system အရ viscosity အေပၚမူတည္၍ အင္ဂ်င္ဝိုင္၏ အတန္းအစားမ်ားကို ခြဲျခားထားသည္။ ဥပမာ SAE 10WS ၊ AE 30 ၊ SAE 15W40 Single non-winter grade oil မ်ားသတ္မွတ္ရာတြင္ Kinematic viscosity ကို အပူခ်ိန္ ၁ဝဝ ဒီဂရီစင္တီဂရိတ္ ၂၁၂ ဒီဂရီဖာရင္ဟုိက္တြင္တိုင္းတာ၍ သတ္မွတ္သည္။ Single non-winter grade oil မ်ားမွာ SAE 20 ၊ SAE 30 ၊ SAE 40 ၊ SAE 50 ႏွင့္ SAE 60 တို႔ျဖစ္သည္။
Single winter grade oil မ်ားသတ္မွတ္ရာတြင္ Dynamic viscosity ကို အပူခ်ိန္ ၁၈ ဒီဂရီစင္တီဂရိတ္ (သုညဒီဂရီဖာရင္ဟိုက္) တြင္တိုင္းတာၿပီး winter oil အျဖစ္သတ္မွတ္၍ W ကိုထည့္သံုးသည္။ Winter oil မ်ားမွာ SAE 0W ၊ SAE 5W ၊ SAE 10W ၊ SAE 15W ၊ SAE 20W ႏွင့္ SAE 25W တို႔ျဖစ္သည္။ Multi-grade oil မ်ားကိုမူ အထက္ပါ Single non-winter grade oil ႏွင့္ Single winter grade oil မ်ားသတ္မွတ္ရာတြင္သံုးေသာ အပူခ်ိန္ႏွင့္နည္းစနစ္အတိုင္းတိုင္းတာၿပီး viscosity ႏွစ္မ်ိဳးၾကားတြင္ W ကိုထည့္သြင္းအသံုးျပဳသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ SAE 15W-40 ဆိုသည္မွာ SAE15 မွာ Single winter grade oil မ်ားသတ္မွတ္ရာတြင္ သံုးေသာအပူခ်ိန္ႏွင့္ နည္းစနစ္အတိုင္းတိုင္းတာရာမွရရိွေသာ grade ျဖစ္ၿပီး 40 မွာ Single non-winter grade oil မ်ားသတ္မွတ္ရာတြင္သံုးေသာအပူခ်ိန္ႏွင့္ နည္းစနစ္အတိုင္း တိုင္းတာရာမွရရိွေသာ grade ျဖစ္သည္။
API (American Petroleum Institute) မွ အင္ဂ်င္ဝိုင္၏ service class သို႔မဟုတ္ service category ကို S ႏွင့္ C ဟူ၍ နွစ္မ်ိဳးထပ္မံခြဲျခားသည္။ S ကို Service Category ဟုေခၚေသာ Spark Ignition engines (ဓာတ္ဆီအင္ ဂ်င္မ်ား)အတြက္သံုးၿပီး C ကို Commercial Category ဟုေခၚေသာ Compression Ignition engines (ဒီဇယ္အင္ဂ်င္မ်ား) အတြက္သံုးသည္။
Gasoline engine မ်ားအတြက္ service category မ်ားမွာ SA ၊ SB ၊ SC ၊ SD ၊ SE ၊ SF ၊ SG ၊ SH ၊ SJ ၊ SL ၊ SM ၊ SN တို႔ျဖစ္ၿပီး SJ ၊ SL ၊ SM ၊ SN ေလးမ်ိဳးသာ လက္ရိွထုတ္လုပ္ေနၿပီး အျခား category မ်ားမွာ ထုတ္လုပ္မႈရပ္တန္႔သြားၿပီ ျဖစ္သည္။ အႀကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ ေနာက္ဆံုးထုတ္ service category (ဥပမာအားျဖင့္) SN သည္ အရင္ထုတ္လုပ္ထားေသာ category (ဥပမာအားျဖင့္ SM ၊ SL ၊ SJ) မ်ား၏ Performance properties မ်ားထက္ေက်ာ္လြန္ေလ့ရိွသည္။
Diesel engine မ်ားအတြက္ category မ်ားမွာ CA ၊ CB ၊ CC ၊ CD ၊ CD-II (for two-stroke engines)၊ CE ၊ CF ၊ CF-2 (for two-stroke engines) ၊ CF-4 (for four-stroke engines) ၊ CG-4 ၊ CH-4 ၊ CI-4 ၊ CJ-4 တို႔ျဖစ္ၿပီး CF နွင့္ ေနာက္ပိုင္း category မ်ားသာလက္ရိွထုတ္လုပ္ေနၿပီး အျခား category မ်ားမွာ ထုတ္လုပ္မႈရပ္တန္႔သြားၿပီျဖစ္သည္။
သင္ဝယ္ယူေသာ အင္ဂ်င္ဝိုင္ပံုး သို႔မဟုတ္ ပီပါအဖံုးေပၚတြင္ API Certification Mark or "Starburst" ႏွင့္ API Service Symbol or API Donut တို႔ ပါရိွပါက ၎အင္ဂ်င္ဝိုင္သည္ API ၊ International Vehicle and Engine Manufacturers ႏွင့္ Lubricant Industry တို႔မွ သတ္မွတ္ထားေသာ performance requirement မ်ားကိုျပည့္မီေႀကာင္း အေထာက္အထားျဖစ္သည္။
API Donut တြင္ အပိုင္းသံုးပိုင္းပါရိွသည္။ API Donut ၏အေပၚဘက္ အျခမ္းတြင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္၏ performance level ကိုေဖာ္ျပၿပီး အလယ္တည့္တည့္တြင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္၏ viscosity ကိုေဖၚျပ၍ ေအာက္ဘက္အျခမ္းတြင္ ENERGY CONSERVING သို႔မဟုတ္ RESOURCE CONSERVING ကိုေဖၚျပသည္။
ဒီဇယ္အင္ဂ်င္အတြက္ ထုတ္လုပ္ထားေသာ အင္ဂ်င္ဝိုင္သည္ ဓါတ္ဆီအင္ဂ်င္အတြက္လည္း သံုးႏိုင္ပါက API Donut ၏အေပၚဘက္အျခမ္းတြင္ Multiple Performance Level အျဖစ္ C category ကိုေရွ႕မွာထား၍ ေဖၚျပၿပီး S category ကိုေနာက္မွာထား၍ေဖာ္ျပသည္။ ထိုသို႔ေသာ အင္ဂ်င္ဝိုင္အမ်ိဳးအစားမွာ C category ျဖစ္ေသာ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္အတြက္ ရည္ရြယ္၍ ထုတ္လုပ္ထားျခင္းျဖစ္၍ S category ျဖစ္ေသာ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္တြင္အသံုးျပဳနိုင္ေသာ္လည္း ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ အတြက္လိုအပ္ေသာ performance requirement မ်ားအလံုးစုံ အျပည့္အဝရရိွနိုင္ရန္ မေသခ်ာေပ။
အင္ဂ်င္တစ္လံုးတြင္သံုးေသာ အင္ဂ်င္ဝိုင္၏ အဓိကလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားမွာ-
1. Lubrication
အင္ဂ်င္အတြင္းပြတ္တိုက္ေသာ အစိတ္အပိုင္းမ်ားၾကားတြင္ ပြတ္တိုက္မႈေၾကာင့္ ဆံုး႐ံႈးႏိုင္ေသာ အင္ဂ်င္၏ power ဆံုး႐ႈံးမႈနည္းပါးေစရန္အတြက္ ေခ်ာဆီအျဖစ္အသံုးျပဳျခင္း
2. Cooling
အင္ဂ်င္အတြင္းေပါက္ကြဲမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အပူမ်ားကို အင္ဂ်င္ဝိုင္ျဖတ္သန္းစီးဆင္းရာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ conduction heat transfer နည္းျဖင့္ အင္ဂ်င္အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို ေအးေစျခင္း
3. Cleaning
အင္ဂ်င္အတြင္းပြတ္တိုက္မႈေၾကာင့္ ထြက္ေပၚလာေသာ wear particles မ်ားကို အင္ဂ်င္ဝိုင္ျဖတ္သန္းစီးဆင္းရာလမ္း တစ္ေလွ်ာက္ သန္႔စင္ေဆးေၾကာေပးျခင္း
4. Sealing
အင္ဂ်င္ေပါက္ကြဲခန္း combustion chamber အတြင္း ေပါက္ကြဲမႈ ေကာင္းေစရန္အတြက္ combustion chamber ကိုလံုေအာင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္အလြႊာပါးျဖင့္ seal လုပ္ေပးျခင္း
5. Protecting
အင္ဂ်င္ဝိုင္ျဖတ္သန္းစီးဆင္းရာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ သတၱဳမ်က္ႏွာျပင္မ်ားေပၚတြင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္အလႊာပါးရိွေနေစျခင္းျဖင့္ ပြတ္တိုက္မႈကို ေလ်ာ့က်ေစသည့္အျပင္ သတၱဳမ်က္နွာျပင္မ်ားကို သံေခ်းတက္ျခင္းႏွင့္ corrosion ျဖစ္ျခင္းမွလည္း ကာကြယ္ ေပးသည္။ အင္ဂ်င္ဝိုင္တြင္ Base oil ေခၚ base stock ႏွင့္ additives ေခၚ ထပ္တိုးျဒပ္ပစၥည္းမ်ားပါဝင္သည္။ Base stock တြင္ mineral (petroleum base) ႏွင့္ synthetic ႏွစ္မ်ိဳးကို အမ်ားဆံုးသံုးေလ့ရိွသည္။ Base oil အေနျဖင့္ အင္ဂ်င္၏လိုအပ္ေသာ အေျခခံ lubrication requirement ကို ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ေသာ္လည္း additives မ်ား မပါ,ပါက အခ်ဳိ႕ေသာ operation condition မ်ားတြင္ base oil ၏ အရည္အေသြးမ်ား လ်င္ျမန္စြာေလ်ာ့က်ေလ့ရိွသည္။ အသံုးျပဳေသာ base oil ႏွင့္ additives မ်ားေပၚတြင္မူတည္၍ အင္ဂ်င္ဝိုင္၏အရည္အေသြး ကြာျခားေလ့ရိွသည္။
Base oil တြင္ additives မ်ားထပ္မံေပါင္းထည့္ေပးျခင္းျဖင့္ မူလအေျခခံဆီ၏ တခ်ဳိ႕ေသာအရည္အေသြးမ်ား ကိုျပဳျပင္ေပးႏိုင္ၿပီး ပို၍အားေကာင္းလာေစသည္။ Mineral (Petorleum) base stock ကို petroleum crude oil မွ သန္႔စင္ခ်က္လုပ္ျခင္းျဖင့္ရရိွသည္။ Crude oil ရရိွေသာရင္းျမစ္ႏွင့္ သန္႔စင္ခ်က္လုပ္ျခင္းနည္းစဥ္ေပၚမူတည္၍ base stock characteristics မ်ားကြာျခားႏုိင္သည္။
Synthetic base stock ကိုမူ လိုခ်င္ေသာ အရည္အေသြးအတိုင္းရရိွေစရန္ ဓာတုပစၥည္းမ်ားကို လိုအပ္သလို အႀကိမ္ႀကိမ္ဓာတုဓာတ္ျပဳေစျခင္းျဖင့္ ထုတ္လုပ္ရရိွေစသည္။ Synthetic base stock တြင္ Viscosity Index (VI) ပါဝင္မႈသည္ mineral base stock တြင္ပါဝင္ေသာ Viscosity Index (VI) ပါဝင္မႈထက္ျမင့္မားေသာေၾကာင့္ ျမင့္မားေသာအပူခ်ိန္တြင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ အရမ္းက်ဲသြားျခင္းႏွင့္ နိမ့္ေသာအပူခ်ိန္တြင္ အရမ္းပ်စ္သြားျခင္းမွ ကာကြယ္ေပးသည္။ ထိုဝိေသသလကၡဏာ ေၾကာင့္ စက္ႏိႈးရခက္ေသာ ေအးလြန္းေသာရာသီဥတုတြင္ အသံုးျပဳေသာအင္ဂ်င္မ်ားတြင္ Synthetic oil ကို အသံုးမ်ားျခင္း ျဖစ္သည္။ Synthetic oil ၏ အဓိကအားနည္းခ်က္မွာေစ်းအလြန္ႀကီးျခင္းျဖစ္သည္။ Petroleum-based engine oil ထက္ ေလးဆမွ ငါးဆအထိ ေစ်းႀကီးသည္။
-၂၉ ဒီဂရီ စင္တီဂရိတ္ အထိအေအးခံၿပီး Synthetic Oil ႏွင့္ Non-synthetic oil တို႔၏ ေစးပ်စ္မႈေျပာင္းလဲျခင္းကို စမ္းသပ္ျခင္း၊ အသံုးမ်ားေသာ Additives မ်ားမွာ detergents, oxidation inhibitors, dispersant, alkalinity agents, anti wear agents, pour-point depressants ႏွင့္ viscosity index (VI) improver တို႔ျဖစ္သည္။
- Detergents သည္ oxidation product မ်ားႏွင့္ ဓာတုဓာတ္ျပဳေစျခင္းျဖင့္ insoluble compounds မ်ားျဖစ္ေပၚေစျခင္းႏွင့္ အနည္အႏွစ္မ်ားက်ျခင္း တို႔ကိုရပ္တန္႔ေစၿပီး အင္ဂ်င္ကို သန္႔ရွင္းေစသည္။
- Oxidation inhibitor မ်ားသည္ viscosity တက္လာျခင္း၊ organic acid မ်ားတိုးပြားလာျခင္းႏွင့္ carbonaceous matter မ်ားျဖစ္ေပၚလာေစျခင္း မွ ကာကြယ္ေပးသည္။
- Dispersant မ်ားသည္ contaminant မ်ားကို မေပါင္းစည္းေစျခင္း ႏွင့္ suspension ျဖစ္ေနေစျခင္းျဖင့္ sludge ဟုေခၚေသာ ဆီအနည္အနွစ္မ်ား မျဖစ္လာေစရန္ ကာကြယ္ေပးသည္။
- Alkalinity agent သည္ အက္စစ္မ်ားကိုေခ်ဖ်က္ရာတြင္ အေထာက္အကူျပဳသည္။
- Anti-wear agent မ်ားသည္ သတၴဳမ်က္ႏွာျပင္မ်ားေပၚတြင္ပါးလႊာ ေသာဆီအလႊာမ်ားျဖစ္ေပၚေစျခင္းျဖင့္ ပြတ္တိုက္မႈကို ေလ်ာ့က်ေစသည့္အျပင္ သတၴဳမ်က္ႏွာျပင္မ်ားကို corrosion ျဖစ္ျခင္းမွလည္း ကာကြယ္ေပးသည္။
- Pour-point depressant မ်ားသည္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ကို low temperature တြင္ ဖေယာင္းခဲပံုစံ အစိုင္အခဲ wax crystal မ်ားျဖစ္ေပၚေစျခင္းမွ ကာကြယ္ေပးျခင္းျဖင့္ နိမ့္ေသာအပူခ်ိ္န္မွာပင္ အရည္အေျခအေနအျဖစ္ ဆက္လက္တည္ရိွနိုင္ရန္ အေထာက္အကူျပဳသည္။
- Viscosity index (VI) improver သည္ ျမင့္မားေသာအပူခ်ိန္တြင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္အရမ္းက်ဲသြားျခင္းႏွင့္ နိမ့္ေသာအပူခ်ိန္တြင္ အရမ္းပ်စ္သြားျခင္း မွ ကာကြယ္ေပးသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ VI improver မ်ားသည္ အပူခ်ိန္ အေျပာင္းအလဲတြင္ျဖစ္ေပၚေသာ viscosity ေျပာင္းလဲႏႈန္းကို ေလွ်ာ့ခ်ေပး သည္။
အင္ဂ်င္ဝိုင္အေႀကာင္းေျပာရာတြင္ TBN (Total Base Number) အေၾကာင္း မပါလွ်င္မျပည့္စံုေပ။ ေလာင္စာဆီတြင္ Sulfur ပါဝင္မႈေပၚမူတည္၍ TBN ကိုေရြးခ်ယ္သင့္သည္။ အင္ဂ်င္ဝိုင္တြင္ ပါဝင္ေသာ alkaline compounds မ်ားျဖင့္ sulfurous ႏွင့္ sulfuric acid မ်ားကို ဓာတ္ျပယ္ေစျခင္းျဖင့္ အင္ဂ်င္အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို corrosion damage ျဖစ္ေစျခင္းကို ေလ်ာ့က်ေစသည္။ အင္ဂ်င္ဝိုင္တြင္ alkalinity ပါဝင္မႈကို TBN ျဖင့္တိုင္းတာသတ္မွတ္သည္။ Alkaline compounds ပါဝင္မႈမ်ားေလေလ (TBN ျမင့္ေလေလ) အက္ဆစ္ကို ဓာတ္ျပယ္ေစႏုိင္မႈမ်ားေလေလျဖစ္သည္။ အသံုးျပဳေသာ ဆီတြင္ ဆာလ္ဖာ ပါဝင္မႈႏႈန္းမ်ားပါက TBN ပါဝင္မႈမ်ားေသာ အင္ဂ်င္ဝိုင္ကိုေရြးခ်ယ္သံုးစြဲရန္ လမ္းၫႊန္ေလ့ရိွသည္။
အင္ဂ်င္ဝိုင္၏ viscosity တူေသာ္လည္း ထည့္သြင္းအသံုးျပဳထား ေသာ base oil အမ်ိဳးအစား၊ additive အမ်ိဳးအစားမ်ား၊ အေရအတြက္နွင့္ ပါဝင္မႈအခ်ိဳးအစားတို႔ေပၚတြင္မူတည္၍ ေစ်းႏႈန္းကြာျခားေလ့ရိွသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ viscosity တူေသာ္လည္း TBN ပါဝင္မႈမ်ားေသာ အင္ဂ်င္ဝိုင္သည္ အက္စစ္ကိုပို၍ ေခ်ဖ်က္ႏိုင္ေစသျဖင့္ TBN ပါဝင္မႈနည္းေသာ အင္ဂ်င္ဝိုင္ထက္ ပို၍ေစ်းႀကီးသည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုရေသာ္ သင္၏ကားအင္ဂ်င္အတြက္ သင့္ေတာ္မွန္ကန္ေသာ အင္ဂ်င္ဝိုင္အမ်ိဳးအစားကို သိရိွေစရန္၊ အသံုးျပဳမည့္ အင္ဂ်င္ဝိုင္မွ အက်ိဳးအျပည့္အဝရရိွေစရန္ႏွင့္ အင္ဂ်င္၏ စြမ္းေဆာင္ရည္အျပည့္ အဝရရိွေစရန္ ေအာက္ပါတို႔ကို လိုက္နာလုပ္ေဆာင္သင့္သည္။
- အင္ဂ်င္ထုတ္လုပ္သူ သို႔မဟုတ္ ကားထုတ္လုပ္သူ၏ owner's manual တြင္ ေထာက္ခံခ်က္ေပးထားေသာ အင္ဂ်င္ဝိုင္အမ်ိဳးအစားကို ေရြးခ်ယ္သံုးစြဲပါ။ ၂ဝဝ၅ ေနာက္ပိုင္းထုတ္ေသာ Model ျမင့္ကားတခ်ိဳ႕ တြင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္အမ်ိဳးအစားကို ေဖာ္ျပျခင္းမရိွေတာ့ပါ။
- အင္ဂ်င္ထုတ္လုပ္သူ သို႔မဟုတ္ ကားထုတ္လုပ္သူ၏ owner's manual တြင္ ေထာက္ခံခ်က္ေပးထားေသာ အင္ဂ်င္ဝိုင္လဲလွယ္ရမည့္ အခ်ိန္အတိုင္း အင္ဂ်င္ဝိုင္လဲလွယ္ပါ။ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ကီလိုမီတာ ၅ဝဝဝ မွ ၁ဝဝဝဝ ၾကား သို႔မဟုတ္ အခ်ိန္ ၆ လ မွ ၁ႏွစ္ၾကားတြင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ႏွင့္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ဆီစစ္ဘူးကို လဲလွယ္ခိုင္းေလ့ရိွသည္။ Commercial purpose အတြက္သံုးေသာ ရဲကားမ်ား၊ ဆြဲကားမ်ား၊ Taxi မ်ား၊ ေတာင္ေပၚေဒသတြင္ သံုးေသာကားမ်ား၊ ဖုန္ထူၿပီးလမ္းၾကမ္း ေသာေဒသတြင္ သံုးေသာကားမ်ား၊ ၿမိဳ႕တြင္းတြင္သံုးေသာ္လည္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ေသာအေျခအေနတြင္ သံုးေသာကား မ်ားျဖစ္ပါက ကီလိုမီတာ ၅ဝဝဝ သို႔မဟုတ္ အခ်ိန္ ၆ လ (ကီလိုမီတာ ၅ဝဝဝ ျပည့္လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အခ်ိန္ ၆ လ ျပည့္လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း) တြင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ႏွင့္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ဆီစစ္ဘူးကို လဲလွယ္ခိုင္းေလ့ရိွသည္။ အသံုးျပဳေသာဆီတြင္ ဆာလ္ဖာ ပါဝင္မႈႏႈန္းမ်ားပါက အင္ဂ်င္ဝိုင္ႏွင့္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ဆီစစ္ဘူးကိုအခ်ိန္ေစာ၍ လဲလွယ္ရန္ လမ္းၫႊန္ေလ့ရိွသည္။ ၂ဝဝ၅ ေနာက္ပိုင္းထုတ္ေသာ Model ျမင့္ကားတခ်ဳိ႕တြင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္၏ က်န္ရိွေသာသက္တမ္းကို ဒ႐ိုင္ဘာေရွ႕ရိွ ဒိုင္ခြက္ထဲရိွႈ Information Display တြင္ ေဖာ္ယူၾကည့္႐ႈျခင္းျဖင့္ သိရိွႏိုင္သည္။ က်န္ရိွေသာ အင္ဂ်င္ဝိုင္သက္တမ္း ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေအာက္ ေရာက္ရိွလာပါက ကားေသာ့ဖြင့္ခ်ိန္တိုင္းတြင္ ဒိုင္ခြက္ထဲရွိ Information Display တြင္က်န္ရိွ ေသာသက္တမ္းကို ေဖာ္ျပ ေပးေနမည္ျဖစ္သည္။ (အမွန္တကယ္အားျဖင့္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ သို႔မဟုတ္ lubricating oil မ်ား၏ သက္တမ္းသည္ အင္ဂ်င္၏ မီးေလာင္ေပါက္ကြဲရာမွ ထြက္လာေသာအပူခ်ိန္၊ အေအးခံစနစ္၏ စြမ္းေဆာင္ရည္၊ အသံုးျပဳေသာဆီတြင္ ဆာလ္ဖာပါဝင္မႈႏႈန္း၊ အင္ဂ်င္၏ load factor အစရိွေသာ အခ်က္မ်ားစြာေပၚတြင္ မီွခိုေသာေၾကာင့္ အင္ဂ်င္ဝိုင္၏ သက္တမ္းကို ခရီးအကြာအေဝး သို႔မဟုတ္ အခ်ိန္ကာလေပၚတြင္မူတည္၍ လဲလည္ျခင္းထက္ အင္ဂ်င္၏ running conditions ႏွင့္ အင္ဂ်င္၏ running hour တို႔အေပၚတြင္မူတည္၍ လဲလွယ္ျခင္းက ပို၍သဘာဝက်သည္။ စက္႐ံုသံုးမီးစက္အင္ဂ်င္ႀကီးမ်ား၊ တာဘိုင္ႀကီးမ်ား၏ lubricating oil မ်ား၏ သက္တမ္းကို ဆံုးျဖတ္ရန္အတြက္ အင္ဂ်င္အတြင္းမွေခ်ာဆီနမူနာ ထုတ္ယူ၍ ဓာတ္ခြဲခန္းသို႔ပို႔ေဆာင္စစ္ေဆးျပီး အင္ဂ်င္ဝိုင္လဲရန္အခ်ိန္ကို ဆံုးျဖတ္ေလ့ရိွသည္။)
- အင္ဂ်င္ထုတ္လုပ္သူ သို႔မဟုတ္ ကားထုတ္လုပ္သူ၏ owner's manual တြင္ ေထာက္ခံခ်က္ေပးထားေသာ API service category နွင့္ SAE viscosity grade ကိုေရြးခ်ယ္ဝယ္ယူပါ။ အင္ဂ်င္ဝိုင္၏ viscosity grade ကို အသံုးျပဳမည့္ေနရာေဒသ၏ အနိမ့္ဆံုးႏွင့္ အျမင့္ဆံုးအပူခ်ိန္အေပၚ မူတည္၍ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ရန္ေဖာ္ျပေပးထားေလ့ရိွသည္။ ၂ဝဝ၅ ေနာက္ပိုင္း ထုတ္ေသာ Model ျမင့္ကားတခ်ိဳ ့တြင္ အရမ္းေအးေနခ်ိန္တြင္ စက္ႏႈိးရ လြယ္ေစရန္ ႏွင့္ ဆီစားသက္သာေစရန္ 5W-20 အင္ဂ်င္ဝိုင္ကို ပထမဦးစားေပးအေနျဖင့္ recommend လုပ္ေလ့ရိွသည္။
သင္အသံုးျပဳလိုက္ေသာ အင္ဂ်င္ဝိုင္သည္ သင္၏ကားအင္ဂ်င္ အတြက္ လိုအပ္ေသာအရည္အေသြးထက္နိမ့္က်ေနပါက အင္ဂ်င္၏ စြမ္းေဆာင္ရည္အျပည့္အဝမရရိွႏိုင္သည့္အျပင္ အင္ဂ်င္အစိတ္အပိုင္းမ်ား ပြန္းစားမႈႏႈန္းလည္းမ်ားမည္ျဖစ္သည္။ တျခားတစ္ဘက္၌ သင္၏ကားအင္ဂ်င္အတြက္လိုအပ္ေသာ အရည္အေသြးထက္ အရမ္းျမင့္ေသာအင္ဂ်င္ဝိုင္ကို အသံုးျပဳပါက အမွန္တကယ္မလိုအပ္ဘဲ အင္ဂ်င္ဝိုင္အတြက္ ကုန္က်စရိတ္မ်ားေစမည္ျဖစ္သည္။
၀ုိင္ေကတီ(စက္မႈ)
@AutoCar Buyers'Guide Journal (Every Thursday)
https://www.facebook.com/officialautocarjournal

No comments:

Post a Comment