Thursday, August 27, 2015

ျမန္မာႏိုင္ငံ ဗုဒၶသာသာနာသမိုင္း (၅) နိဂံုး


၅။ ပုဂံေခတ္ဗုဒၶသာသနာသည္ သေရေခတၱရာမွ အေမြဆက္ခံ
ရရွိသေလာ? သထံုျပည္မွ အေမြဆက္ခံရရွိသေလာ?
သေရေခတၱရာ ပ်ဴျမန္မာတို႔သည္ သေရေခတၱရာမွ ပုဂံသို႔
ေျပာင္းေရႊ႕တည္ေထာင္ ေနထိုင္ေသာအခ်ိန္တြင္ ေထရ၀ါဒ
ဗုဒၶသာသနာကိုပါ သူတို႔ႏွင့္အတူ ယူေဆာင္သြားေၾကာင္း
အေထာက္အထားမ်ား ရွိေနပါသည္။
*ပုဂံျပည္ရွိ ဗူးဘုရားႏွင့္ အျခားေျပာင္းတိုင္ပံု ေစတီမ်ားမွာ
သေရေခတၱရာေထရ၀ါဒ ေဘာေဘာႀကီးေစတီပံု ျဖစ္သည္။*
*လႈိဏ္အထက္ေျပာင္းတိုင္ပံု ေစတီေဖာက္ထားေသာ
အေရွ႕ဖက္ လိပ္ဘုရား၊ အေနာက္ဘက္ လိပ္ဘုရားတို႔မွာ
သေရေခတၱရာ ေထရ၀ါဒ ဘဲဘဲဘုရားပံုျဖစ္သည္။*
*ပုဂံေပါက္ပင္ရာ အိုးလံုးပံုေစတီ၊ စိမ္းညက္ညီအစ္မဘုရား
အနီး လႈိဏ္အထက္ အိုးလံုးပံုေစတီတို႔မွာ သေရေခတၱရာ
အုတ္ခြက္ဘုရား အခ်ိဳ႕တြင္ေတြ႔ရေလ့ရွိေသာေထရ၀ါဒ
ေစတီပံုစံတစ္မ်ိဳး ျဖစ္သည္။*
*ပုဂံေခါင္ေလာင္းပံု ေစတီမ်ားသည္လည္း သေရေခတၱရာ
ေခါင္းေလာင္းပံုေစတီတို႔မွ ရရွိေသာ ပံုစံျဖစ္သည္။*
*ပုဂံၿမိဳ႕ေဟာင္းရွိ လႈိဏ္ဘုရားအခန္းဖြဲ႕ တည္ေဆာက္
ပံုမ်ားသည္ သေရေခတၱရာ အခန္းဖြဲ႕တည္ေဆာက္ပံု
ဗိသုကာမွ ရရွိျခင္းျဖစ္ပါသည္။*
*ဒြါရာ၀တီႏွင့္ သထံုၿမိဳ႕ေဟာင္းမ်ားတြင္ ပုဂံေစတီ၊
လႈိဏ္ဘုရားတို႔၏ေရွ႕ေျပး ဗိသုကာပံုစံမ်ား မရွိပဲ
ေထရ၀ါဒမင္းေနျပည္ သေရေခတၱရာၿမိဳ႕ႀကီးတြင္သာ
ပုဂံအား ေစတီလႈိဏ္ဘုရား ဗိသုကာပံုစံ အေမြေပးရန္
ပုဂံေရွ႕ေျပးသေရေခတၱရာ ေထရ၀ါဒ ဗိသုကာမ်ား
ရွိေနေၾကာင္း ေလ့လာသူတိုင္း သိၾကပါသည္။*
*ပုဂံေထရ၀ါဒ အုတ္ခြက္ဘုရားတို႔၏ ေရွ႕ေျပးပံုစံတစ္
ထပ္တည္းတူေသာ သေရေခတၱရာ ေထရ၀ါဒ အုတ္ခြက္
ဘုရားမ်ားလည္း ရွိေနပါသည္။*
*သေရေခတၱရာ ခင္ဘကုန္းဌာပနာတိုက္ေတြ႕ ပိဋိကတ္
ေတာ္ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ားေရးထိုးထားသည့္ ေရႊေပခ်ပ္
(၂၀)မွ ပါဠိပိဋိကတ္ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ကုန္းေဘာင္
ေခတ္ မင္းတုန္းမင္းႀကီးလက္ထက္ သံုးစြဲေသာ ပိဋိကတ္
ေတာ္မ်ား ကြာျခားျခင္းမရွိ ထပ္တူထပ္မွ်တူညီပါသည္။*
*သေရေခတၱရာျပည္ေဟာင္းကို စြန္႔ခြါၿပီး ပုဂံမင္းေနျပည္
သစ္ကို ထူေထာင္ခဲ့ေသာ သေရေခတၱရာသား ပ်ဴျမန္မာ
တို႔သည္ ပုဂံျပည္၏ အမည္နာမကို “အရိမဒၵနပူရ” ဟူ၍
ေထရ၀ါဒဂိုဏ္းက အေလးအျမတ္သံုးေသာ ပါဋိဘာသာ
အမည္ေပး မွည့္ေခၚခဲ့ၾကၿပီး ပုဂံၿမိဳ႕ေဟာင္းေဒသႀကီးတြင္
သေရေခတၱရာ ပ်ဴျမန္မာတို႔ တည္ထားေသာ ပ်ဴေစတီ
(၂၀)မွာ အနည္းဆံုးတည္ရွိေနလွ်က္ ပုဂံေပၚေတာ္မူ
ဘုရားတြင္ ဗုဒၶ-အေသာကေခတ္ ျဗဟၼီအကၡရာအုတ္ခဲ
စာမ်ားကို အေထာက္အထားအျဖစ္ ေတြ႔ျမင္ေနရပါသည္။*
ထို႕ျပင္ ပုဂံေခတ္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာေတာ္သာမက
ယေန႔တိုင္ျမန္မာမ်ား လက္ခံက်င့္သံုးလွ်က္ရွိေသာ
ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာေတာ္သည္ ပ်ဴျမန္မာေခတ္
(ဘိီစီေခတ္)မွ တိုက္ရိုက္ဆင္းသက္လာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း
ခိုင္မာေသာ သမိုင္းသုေတသနေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားအရ
ထုတ္ျပန္ထားခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
*ဗိႆႏိုးၿမိဳ႕ေဟာင္းတူးေဖာ္ကုန္းအမွတ္ KKG 2,3,4
တူးေဖာ္ေရးကုန္းမ်ားမွ ဆယ္ခန္းတြဲဘုန္းၾကီးေက်ာင္းရာ၊
သိမ္၊ ေစတီ၊ ေရကန္ စသည့္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ
အေထာက္အထားမ်ား ေတြ႕ရွိခဲ့ပါသည္။*
*၎တူးေဖာ္ေရးကုန္း ဆယ္ခန္းတြဲဘုန္းႀကီးေက်ာင္းပ်က္
KKG2 မွ ေအဒီ ၂ ရာစု ျဗဟၼီပြားအကၡရာမ်ားဟု ပညာရွင္တုိ႔
အတည္ျပဳလက္ခံထားသည့္ “သံဃသီရိ” စာတန္းေရးထိုး
ပါရွိသည့္ ေျမမီးဖုတ္တံဆိပ္တံုးအား တူးေဖာ္ရရွိခဲ့ပါသည္။*
*ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာစစ္စစ္တြင္သာ ေတြ႔ရွိရသည့္
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းရာ၊ သိမ္၊ ေစတီ၊ ေရကန္ အစုအေ၀း
ေတြ႔ရွိရၿပီးေနာက္ ဗိႆႏိုးၿမိဳ႕ေဟာင္းသည္ ေထရ၀ါဒ
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ ေရွးၿမိဳ႕ႀကီးျဖစ္ၿပီး ပ်ဴျမန္မာေခတ္
ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာအား ယေန႔ျမန္မာတို႔ ဆက္ခံ
က်င့္သံုးလွ်က္ရွိေၾကာင္း ခိုင္မာစြာထုတ္ျပန္ေၾကညာ
ေပးခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္။*
အႏွစ္ခ်ဳပ္၍ ဆိုရပါမူ တေကာင္းၿမိဳ႕ေဟာင္း၊ သေရ
ေခတၱရာၿမိဳ႕ေဟာင္း၊ ဟန္လင္းၿမိဳ႕ေဟာင္း၊ ဗိႆႏိုး
ၿမိဳ႕ေဟာင္းႀကီးမ်ားမွ မ်ားျပားစြာေတြ႕ရွိရသည့္ ေထရ
၀ါဒဗုဒၶဘာသာအေထာက္အထားမ်ားအရ ျမန္မာႏိုင္ငံ
ေတာ္ႀကီးသည္ ဗုဒၶ-အေသာကေခတ္ (ဘီစီ ၆-၃ ရာစု)
ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ ေခတ္ၿပိဳင္ေရာက္ရွိ၍ ေရွးျမန္မာ
တို႔သည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား ျဖစ္ၾကၿပီး
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံျဖစ္ရံုမက
*ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံတည္
ဘာသာ* ဟု ဆိုအပ္ပါေပသည္။

Credit to> Thant Lwin Oo

No comments:

Post a Comment