သခင္ေအာင္ေဖေရးဖြဲ႕ပူေဇာ္ေသာ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္
၁၉၉၁ ခုႏွစ္မွာ
စတင္ထြက္ရွိခဲ့ၿပီး စာေပနဲ႔ႏုိင္ငံေရးကို စိတ္ပါဝင္စားသူေတြ
ႀကဳိက္ႏွစ္သက္ခဲ့ၾကတဲ့ မုိး ဂ်ာနယ္ ဆုိရင္ သိရွိၾကပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီ
မိုးဂ်ာနယ္ကို တည္ေထာင္ထုတ္ေဝခဲ့သူ သခင္ေအာင္ေဖ ေရးသား ပူေဇာ္တဲ့
ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ အတၳဳပတၱိစာအုပ္ငယ္ထြက္ရွိလာခဲ့ပါတယ္။ သခင္ေအာင္ေဖက ေတာ့ ၁၉၉၈ တုန္းက ကြယ္လြန္သြားခဲ့ပါၿပီ။ မုိးဂ်ာနယ္နဲ႔ အျခားေရးသားခဲ့တဲ့ စာအုပ္မ်ားေတာ့ က်န္ရွိ
ရစ္ခဲ့ပါတယ္။ သခင္ေအာ္ေဖရဲ႕ေခတ္ကာလေပၚမွာ ေျမာ္ျမင္ေရးသားတဲ့
"ဒီလိုေျပာခ်င္သည္"ဆိုတဲ့ စာ အုပ္ကလည္း သမုိင္းေလ့လာသူေတြ ဖတ္ရမွတ္ရတဲ့
စာအုပ္ျဖစ္ခဲ့တာ သတိတရေျပာခ်င္မိပါတယ္။
ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ဆိုရင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသူ ႏုိင္ငံသားမ်ား အေၾကာင္းခ်င္းရာမသိတဲ့လူေတာင္မွ
ဘြဲ႕ေတာ္ကို ၾကားဖူးသလို ဉာဏ္ပညာႀကီးသူအျဖစ္ သိၾကပါတယ္။
ေမာင္းေထာင္ဆရာေတာ္၊ မာန္လယ္ဆရာ ေတာ္၊ လယ္တီ ဆရာေတာ္တုိ႔
ဘဲြ႕ေတာ္နာမည္ထင္ရွားသလို ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ အဲသည္နည္းတူ ထင္ရွား ေက်ာ္ၾကား
ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာရာဇဝင္မွာ ထင္ရွားခဲ့တဲ့ နန္းမေတာ္မယ္ႏုကို
ဝဋ္ေႂကြးရွိရင္ ဆပ္ရမယ္လို႔ မိန္႔မွာဖူးတာေၾကာင့္ အရပ္ထဲဇာတ္ထဲထိ
ဒီစကားနဲ႔စပ္လ်ဥ္းတုိင္း သတိရၾကတဲ့ ဆရာေတာ္ လို႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္က အထက္ဗဒံု(အလံု)ေက်းလက္ေညာင္ကန္ ရြာသာေခါင္အရပ္မွာ
ယာပိုင္ရွင္ဦးအို၊ ေဒၚေမႊး တို႔က ၁၁၄၉ ခုႏွစ္ နယုန္လျပည့္ေက်ာ္ ၅ ရက္
အဂၤါေန႔မွာ ဖြားျမင္ပါတယ္။ လငပုပ္ဖမ္းခ်ိန္မွာ ေမြးလို႔
ေမာင္ပုပ္လို႔မွည့္ေခၚေပမယ့္ လက္ဦးဆရာ ဆရာေတာ္ ဦးသာပံုက
ဗုဓသဒၵါကိုေထာက္ထားၿပီး ေမာင္ဗုဓ္လုိ႔အမည္ေပးပါတယ္။ ထူးျခားတာက
ေညာင္ကန္သာသနာဝင္က်မ္းကို ေလ့လာရင္း ဘြဲ႕ ေတာ္အမည္ထက္
ငယ္နာမည္(လူအမည္)နဲ႔သာ ထင္ရွားတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။
ဆရာေတာ္ဦးသာပံု၊ ဆရာေတာ္ဦးသူ၊ ဆရာေတာ္ဦးစသျဖင့္ တြင္သြားၾကပါတယ္။
ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္ ရဲ႕ဘဲြ႕ေတာ္က ရွင္ဇမၺဴဓဇျဖစ္ေပမယ့္
တစ္ေလွ်ာက္လံုးဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္အမည္နဲ႔သာ
ထင္ရွားပါတယ္။ ငယ္ဆရာ ဦးသာပံုက တပည့္ရဲ႕ဉာဏ္ရည္ေသြးကို အထူးအားရတာနဲ႔
ပညာအရာမွာ သာလြန္တဲ့ ဆရာ ေတာ္ဦးပိုး ထံကို "သင့္ရာအပ္ပို႔
ဆရာတို႔"ဝတၱရားအတုိင္း ပညာသင္ၾကားေစခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဦးပိုးက ႏွယ္
ႏွယ္ရရမဟုတ္ပါဘူး။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္သာသနာ၀င္မွာ ထိပ္တန္းအာဇာနည္
ရဲရဲေတာက္မ်ားျဖစ္ၾက တဲ့ ဆရာေတာ္ဦးသူ၊ ဆရာေတာ္ဦးက်ီးညဳိတို႔ကို
ေမြးထုတ္ေပးခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးျဖစ္ပါတယ္။
အဲသည္ဆရာေတာ္ဦးပိုးကို ဘႀကီးေတာ္ဘုရားက ေနျပည္ေတာ္ကိုပင့္ေဆာင္ကိုးကြယ္ခ်ိန္မွာ
ဦးဗုဓ္က ၁၃ ဝါရေနပါၿပီ။ ဥဘေတာဝိဘင္းကို ျပန္ဆိုၿပီးျဖစ္လို႔
ေညာင္ကန္ဂုိဏ္းအုပ္အျဖစ္ တာဝန္ယူလုိက္ရပါ သည္။ သက္ေတာ္ ၃၃
ႏွစ္သာရွိပါေသးတယ္။ ရဟန္းသံဃာ ၁၀၀ ေက်ာ္ကို စာေပပို႔ခ်ေပးတာ ကိုးႏွစ္ ေက်ာ္
၁၀ ႏွစ္တြင္းရွိပါၿပီ။ အဲသည္မွာ ဆရာေတာ္ ဦးပိုးပ်ံလြန္ေတာ္မူလို႔
ေညာင္ကန္သာသနာမွာ ျပႆနာ ေပၚလာပါတယ္။
ဆရာေတာ္ဦးပိုးက အင္းဝေနျပည္ေတာ္က မဟာေအာင္ေျမဘံုစံအုပ္ေက်ာင္းႀကီးမွာ ေက်ာင္းထုိင္ခဲ့ရ တာ ပါ။ အုတ္ေက်ာင္းႀကီးရဲ႕ဒါယိကာမက ဘႀကီးေတာ္မင္းရဲ႕မိဖုရားေခါင္ႀကီး
မယ္ႏုျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ ေခတ္က မန္က်ည္းရြက္ႏုႏုမေခၚရဘဲ
မန္က်ည္းရြက္ထြတ္ထြတ္လုိ႔ ေခၚေစသူပါ။ ငါ့ထက္သာသူမရွိေစ ရဆိုတဲ့ မယ္ႏုပါ။
သူလွဴဒါန္းတဲ့ေက်ာင္းမဟာ အုတ္ေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းထုိင္ဖို႔
ေတာ္႐ံုပညာစြမ္းနဲ႔မျဖစ္ ေလာက္ ပါဘူး။
ဘယ္ဆရာေတာ္သင့္မသင့္ စူးစမ္းေမးျမန္းတာေတြ ရွိေနခ်ိန္မွာပဲ
"မုိးႀကီးခ်ဳပ္လို႔ ဘုတ္ ႀကီးမည္၊ သာသနာ ဓါယမာတစ္ဖန္ထုတ္ဖုိ႔ရန္၊
ေရႊအုတ္မယ့္ဆံထံုး၊နားလွည့္ပါဦး"ဆိုတဲ့
တေဘာင္ေပၚလာပါတယ္။ အမတ္ႀကီး ေပၚဦးက တေဘာင္သီခ်င္းအရ
ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ကိုပင့္ဖို႔ပဲ ေလွ်ာက္ပါ တယ္။ သို႔ေပမယ့္ ဒီေလာက္ အလြယ္တကူ
မဟုတ္ပါဘူး။ ဆရာေတာ္ဦးပိုးေနရာမွာ ေက်ာင္းထုိင္သူ ဟာ ဦးပိုးလို
စာေပက်မ္းဂန္ တတ္ေျမာက္ရမွာမို႔ သုဓၶမာဇရပ္မွာ ၇ ရက္ပတ္လံုးအေမးခံၿပီးမွ
ေက်ာင္း နဲ႔သင့္ေလ်ာ္ မသင့္ေလ်ာ္ ဆံုးျဖတ္ရမွာပါ။
ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ရဲ႕ငယ္ေဖာ္ ဦးဉာဏ္က ေက်ာင္းထုိင္ဖုိ႔ေျပာတာကို "ကိုဉာဏ္၊
မင္းဆရာလုပ္ရတာ စာ ၾကည့္ပ်က္တယ္။ ကိစၥလည္းမ်ားတယ္။ မလုပ္လိုဘူး"လုိ႔
ျငင္းပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ ပညာသင္ဆရာ ေတာ္ရင္းဦးပိုးရဲ႕တပည့္အမ်ားနဲ႔ သီတင္းသံုးေဖာ္ေတြ ကြဲျပားပ်က္စီးမယ္၊ ငဲ့ညႇာသီးခံၿပီးေနပါ၊ ကိုယ့္စာ ကိုယ္ၾကည့္ၿပီး ေနႏုိင္ပါတယ္လို႔ ေလွ်ာက္မွ လက္ခံပါတယ္။
သုဓၶမာဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက ဦးဗုဓ္ကို ပိဋိကတ္ေတာ္ထဲက အလြတ္တရာခဲရာခဲဆစ္ေတြကို ေမးပါ တယ္။ ဦးဗုဓ္က ဒိုးဒိုးေဒါက္ေဒါက္ေျဖဆိုတာခ်ည္းပါ။
၅ ရက္ေျမာက္မွာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားလည္း ေမးစရာ မရွိေတာ့တဲ့အခ်ိန္မွာ "ကိုဉာဏ္
ငါးရက္ပတ္လံုးေမးတာ မေျဖႏုိင္တာမရွိ၊ တပည့္ေတာ္ကမ်ား ျပန္ ေမးရရင္
ဘယ္လိုေနၾကလိမ့္မသိ"ဆိုေတာ့ အကင္းပါးတဲ့ မူးႀကီးမတ္ႀကီးမ်ားက သဘင္ကို
႐ုပ္သိမ္း လုိက္ရ ပါတယ္။
ၾကားဖူးသိဖူးၿပီးသားကို
ထပ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ၾကားဖူးသိဖူးေပမယ့္ ဒါမ်ဳိးေျပာရတာ တယ္အရသာရွိ တယ္။
ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ကို ရာဇဂု႐ုဘဲြ႕ေတာ္ဆက္ကပ္ၿပီး ဘုရင္နဲ႔မိဖုရားသီလခံေတာ့
ဆရာေတာ္က ႏႈတ္ပိတ္ ေနတယ္။ ဆရာေတာ္ဦးသူက "ကိုဗုဓ္တုိ႔က လုပ္ကေရာ့မဗ်၊
အခုမွစခါရွိေသး၊ ဘာအလိုမက် တယ္ မသိဘူး၊ ဖြင့္ဟေျပာမွေပါ့" လို႔ဆိုပါတယ္။
ဦးဗုဓ္က "ရွိခိုးတယ္ဆိုတာ က်မ္းဂန္ကေတာ့ ပဥၥပတိ ႒ိတလို႔ဆိုတယ္"။
သီလခံတဲ့ဘုရင္က ထိျခင္း ငါးပါးနဲ႔ မညီဘဲ တံေတာင္ဆစ္ေအာက္မွာ ကတီၱပါေခါင္း
အံုးခံထားတာကိုး။ ထိျခင္းငါးပါးက တံေတာင္ဆစ္ ၂၊ ဒူးဆစ္၂ နဲ႔
နဖူးတို႔ၾကမ္းနဲ႔ထိရပါတယ္။ အကင္း ပါးတဲ့မိဖုရားက
ေခါင္းအံုးကိုဆြဲဖယ္လုိက္မွ သီလေပး ပါေတာ့တယ္။
သာသနာတာဝန္တစ္ခုတည္းသာ ထမ္းေဆာင္ေတာ္မူလိုတာမို႔ ေလာကီေရးေတြကင္းပါတယ္။ ဘယ္
ေလာက္ကင္းသလဲဆိုေတာ့ စာၾကည့္က်မ္းျပဳရာမွ အထိအခုိက္မခံႏုိင္လို႔
ဘုရင္နဲ႔မိဖုရားေတာင္ သိပ္ ဂ႐ုမထားပါဘူး။ နန္းမေတာ္ကေတာ့ ေက်ာင္းအမအေနနဲ႔
ရင္းႏွီးလိုပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ စကားစရွာ ၿပီး ေျပာရပါတယ္။ ဘုရင္ကလည္း
ဆရာေတာ္ကို ရြံ႕ပါတယ္။ ဘုရင္က ဆရာေတာ္ကို ဖူးေမွ်ာ္ဖို႔လာ ေတာ့
ေရွ႕ေတာ္ေျပးမ်ားက ပ်ာယီပ်ာယာနဲ႔ မင္းၾတားႀကီးႂကြခ်ီလာပါၿပီလုိ႔
ေလွ်ာက္ေတာ့ "နင္တို႔ရွင္ ဘုရင္လာတာ ငါက အာဂႏဳၱက ဝတ္ျပဳရဦးမွာလား"လို႔
ေငါက္တာနဲ႔ေဝးေဝးက ဦးခ်ၿပီးျပန္ရပါတယ္။
နန္းမေတာ္က
ေန႔စဥ္ဆြမ္းအုပ္ပို႔ၿပီး သီတင္းေန႔တုိင္း ဥပုသ္ေစာင့္ပါတယ္။ တစ္ေန႔မွာ
"ဘုရားတပည့္ ေတာ္မအား ငါးပါးသီလေပးသနားပါ"လို႔ ေလွ်ာက္ေတာ့
စာၾကည့္က်မ္းျပဳေနရာကေန "ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္ဆိုၿပီး ေဆာက္တည္သြား"လို႔
မိန္႔ပါတယ္။ စာဖတ္ရင္းနဲ႔ ေရေျမသနင္းျပည့္ရွင္မင္းကိုေတာင္ တရားျပည့္ေပတယ္။ ပညာရွင္ကို အေလးထားေပတယ္လို႔ အားက်မိေတာ့တယ္။ တရားမျပည့္တဲ့ ဘုရင္ မာနခဲ ဆိုရင္ ဘယ္ရလိမ့္မလဲ။
ဆရာေတာ့္မွာ အဓိကက်ေနတာကျဖင့္ သာသနာေတာ္အေရးတစ္ခုထဲပါပဲ။ ပညာအရာမွာ
ျပည့္သည္ ထက္ ျပည့္ေအာင္ျဖည့္တယ္။ က်မ္းဂန္ေတြ တစ္ခုၿပီးတစ္ခုျပဳစုတယ္။
ပိဋကတ္မွာ ခဲရာခဲဆစ္ျဖစ္တဲ့ ပါဋိေတာ္မ်ားကို သုေတြသီမ်ားအတြက္
နိႆယက်မ္းေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ ျပဳစုသြားတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါက
ရွာေဖြေတြ႕ရွိသမွ်ပါ။ ႂကြင္းက်န္သည္မ်ားရွိေပဦးမယ္လို႔ ပညာရွင္မ်ားအယူရွိပါတယ္။ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္ရဲ႕သမာဓိဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္မ်ားအေၾကာင္း
ေညာင္ကန္သာသနာဝင္က်မ္းမ်ားမွာ အေတာ္ျပည့္စံု ေအာင္ရွိပါတယ္။
လယ္တီဆရာေတာ္လို႔ဆိုလုိက္ရင္ သီလဂုဏ္၊ သမာဓိဂုဏ္၊ ပညာဂုဏ္ သံုးပါးစံုမွာ
မီးဟုန္းဟုန္းေတာက္မွ်ျဖစ္ေၾကာင္း
ပညာရွိမ်ားက သိၾကပါတယ္။ အဲသေလာက္ႀကီးမားတဲ့ လယ္တီ ဆရာေတာ္ႀကီးက
ေညာင္ကန္ရြာေရာက္တဲ့အခါမွာ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ သီတင္းသံုးခဲ့တဲ့ေက်ာင္းတုိက္နဲ႔ ေနရာကို လက္အုပ္ခ်ီမုိးၿပီး ရွိခိုးပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ ေက်းဇူးေတာ္ေၾကာင့္ တတ္သိလိမၼာရေပ တယ္လို႔ မိန္႔ၾကားခဲ့ပါတယ္။
အင္းဝေနျပည္ေတာ္ေဟာင္းမွာရွိတဲ့
အုတ္ေက်ာင္းႀကီးဟာ ဘယ္လိုထုထည္္နဲ႔ ဘယ္ေလာက္ေကာင္း ေအာင္
တည္ခဲ့တယ္မဆုိႏုိင္ဘူး။ ဒီေန႔ထိေတာင္ ခန္႔ထည္ေနတုန္းပဲ။ မိဖုရားႀကီး
နန္းမေတာ္မယ္ႏု လွဴ ဒါန္းတာဆိုေတာ့လည္း ထိပ္ဆံုးကဒိတ္ေပါ့။
မိန္းမသားျဖစ္ေပေတာ့ ဘယ္ေလာက္ကုန္ကုန္က်တယ္ လည္း ေျပာခ်င္ရွာထင္ရဲ႕၊
ဆရာေတာ္ကို ေလွ်ာက္ပါတယ္။
"တပည့္ေတာ္မသည္ ဤအုတ္ေက်ာင္းႀကီးကို
သံုးသိန္းေက်ာ္မွ် အကုန္က်ခံကာ ေဆာက္လုပ္လွဴပါ သည္။ ဖလံခံုရြာမွလည္း
တစ္သိန္းေက်ာ္တန္ လွဴဒါန္းပါသည္။ ေန႔စဥ္လည္း ပစၥည္းေလးပါးလွဴပါ သည္။ ဤသို႔
လွဴဒါန္းရသည့္အက်ဳိးတရားကို ေဟာေျပာေတာ္မူပါ" လို႔ ေလွ်ာက္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္က ေက်ာင္းအစ္မကို ဖလားနဲ႔ေရအျပည့္ခပ္ခုိင္းပါတယ္။
တစ္ခါခြက္ထဲက ေရမက်န္ေအာင္ သြန္ခုိင္းပါတယ္။ ၿပီးမွ "သြန္ပစ္လုိက္ေသာေရသည္
လွဴ၍ကုန္ေသာပစၥည္းႏွင့္တူ၏။ ဖလားမွာကပ္၍ က်န္ေသာေရသည္
အက်ဳိးရတာႏွင့္တူ၏"လုိ႔ မိန္႔ပါတယ္။ အဲတာကိုေတာင္ ေတာင္ဘီလူးဆရာေတာ္ က
"ဦးဗုဓ္ႏွယ္ တယ္မ်က္ႏွာလိုက္သကိုး"လုိ႔ ဆိုပါေသးတယ္။ သံုးသိန္းကုန္တို႔
တစ္သိန္းကုန္တို႔ဆို တာ ႐ုပ္ဝတၱဳကိုေျပာၿပီး မ႑ပ္တုိင္တက္တာ၊ ဒါနဆိုတာ
စိတ္ေစတနာအရ အက်ဳိးေပးတာမို႔ ေတာင္ ဘီလူးဆရာေတာ္ မိန္႔တာျဖစ္တယ္။
နန္းမေတာ္မယ္ႏုနဲ႔ စလင္းမင္းသားႀကီးေမာင္ဘိုတို႔ အ႐ႈပ္ေတာ္ပံုေၾကာင့္
ကြက္ျမက္ခံရခါနီးမွာ တပည့္ ေတာ္မ အဆံုးစီရင္ခံရပါေတာ့္မယ္။
ေနာက္ဆံုးဖူးေမွ်ာ္ျခင္းပါလို႔ေလွ်ာက္ေတာ့
"မိႏု... သူ႔ေႂကြးရွိရင္ ဆပ္ရလိမ့္မယ္"လို႔ မိန္႔ပါတယ္။ မယ္ႏုက ဒီတစ္ခါ
ဆရာေတာ္က သူ႔ကို စကားလည္းေျပာတယ္။ တရားလည္းေဟာတယ္။ ေသေပ်ာ္ၿပီလို႔
ဆိုပါသတဲ့။ ဆရာေတာ္က ထိထိမိမိနဲ႔ အေရးေရာက္တာကိုပဲ ေျပာေလ့ရွိပံုရပါရဲ႕။
ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ရဲ႕ တိုရွင္းစကားကို ျပန္ေျပာင္းေအာက္ေမ့ၾကရာမွာ
အဓိကမွတ္မိၾကတာေလးကို ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္။ ဆရာေတာ္ကို
အုတ္ေက်ာင္းႀကီးလွဴရာမွာ သီလေပးေရစက္ခ်ၿပီးေတာ့ ဘုရင္ မင္းျမတ္က
တရားဓမၼေဟာၾကားပါလို႔ ေလွ်ာက္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ေျဖတာကလည္း သမုိင္းတြင္ ေအာင္
ထိမိပါတယ္။ မင္းဆိုတာ သဂၤဟတရားေလးပါ။ မင္းက်င့္တရားဆယ္ပါးနဲ႔
အညီက်င့္ရတာမို႔ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္က "မင္းႏွင့္တူေအာင္က်င့္က
ငါတို႔ဆံုးမၾသဝါဒေပးရန္မလို။ မင္းႏွင့္တူေအာင္မက်င့္က၊ ငါႏွင့္မဆုိင္
အဝီစိနဲ႔သာဆုိင္တယ္"လုိ႔ မိန္႔ပါတယ္။
လင္းထင္
Credit to> အရွင္ေခမိႏၵ တိိပိဋကနိကာယေက်ာင္းတိုက္
No comments:
Post a Comment