Tuesday, February 25, 2014

သေရေခတၱရာေခတ္ ေထရ၀ါဒ

သေရေခတၱရာေခတ္ကုိ တည္ေထာင္ေသာ ပ်ဴလူမ်ိဳးတုိ႔သည္လည္း ဗုဒၶဘာသာကုိ ကုိးကြယ္ၾကသည္။ သေရေခတၱရာေခတ္တြင္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာႏွင့္ အတူ မဟာယာနဂုိဏ္းမွ ကုိးကြယ္မႈ အထိမ္းအမွတ္ ပစၥည္းမ်ားကုိလည္း ေတြ႕ရွိၾကရသည္။ သေရေခတၱရာ ခင္ဘကုန္းမွ တူးေဖာ္ရရွိေသာ ေရႊေပခ်ပ္ ၂၀-တြင္ အိႏိၵယျပည္ေတာင္ ပုိင္း ေရွးေဟာင္း ေတလဂူ ကနာဋိအကၡရာျဖင့္ ေထရ၀ါဒပိဋကတ္ေတာ္ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္မ်ားကုိ ေတြ႕ရွိရသည္။

ကန္၀က္ေခါင္းကုန္းမွ ရရွိေသာ မဏိေတာ္အက်ိဳး ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ တစ္ဆူ၏ ပလႅင္ ပတ္လည္ မ်က္ႏွာေလးဖက္လုံး၌ ပ်ဴ၊ သကၠတတုိ႔ျဖင့္ မွတ္တမ္းေရးထားသည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။ သေရေခတၱရာၿမိဳ႕ေဟာင္းတြင္ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အျခားအေထာက္ အထား မ်ားစြာကုိလည္း ေတြ႕ရွိရသည္။ အေထာက္အထား မ်ားစြာတုိ႔မွာ ေထရ၀ါဒႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အမွတ္အသားမ်ားက ပုိမုိေန၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သေရေခတၱရာေခတ္ ဗုဒၶဘာသာမွာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ခုိင္မာစြာ သိရွိၾကရေပသည္။

သေရေခတၱရာပ်ဴတုိ႔သည္ ဗုဒၶဘာသာ တရားေတာ္ ထဲမွ အဘိဓမၼာပိဋကေတာ္ကုိ ပုိ၍ အေရးထားကာ ေလးစားခဲ့ၾကသည္ဟု ဆုိႏုိင္၏။ ဗုဒၶဘုရား၏ ဒႆနေဒသနာေတာ္ကုိ အေျချပဳသည့္ ေယဓမၼာအစခ်ီ ဂါထာမွာ ပ်ဴလူမ်ိဳးတု္ိ႔ အႀကိဳက္ဆုံးဂါထာ ျဖစ္ဟန္တူသည္။ဤဂါထာကုိ ပ်ဴနယ္ေျမမ်ား၌ မၾကာခဏ ေတြ႕ၾကရသည္။ ဂါထာမွာ ဤသုိ႔ ျဖစ္၏။

ေယဓမၼာ ေဟတုပၸဘ၀ါ
ေတသံ ေဟတုံ တထာဂေတာ အာဟ
ေတသဥၥ ေယာ နိေရာေဓာ
ဧ၀ံ ၀ါဒီ မဟာသမေဏာ။

(ျမန္မာျပန္) ။ ။ အၾကင္ (ဒုကၡ)တရားတုိ႔သည္ အေၾကာင္း(သမုဒယ)ေၾကာင့္ ျဖစ္ကုန္၏။ ထုိ (ဒုကၡ) တရားတုိ႔၏ အေၾကာင္း (သမုဒယ) ျဖစ္ေသာ တရားကုိလည္း ေကာင္း၊ ထုိအက်ိဳး (ဒုကၡ)၊ အေၾကာင္း (သမုဒယ) တရားတုိ႔၏ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ (နိေရာဓ)၊ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေၾကာင္း (မဂၢ) တရားကိုလည္းေကာင္း ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဟာေတာ္မူ၏။ ရဟန္းျမတ္သည္ ဤသုိ႔ အယူရွိပါ၏။ (ဆ႒သံဂါယနာမူ)
အရွင္ဧသိက

Credit to > အရွင္ေခမိႏၵ တိပိဋကနိကာယေက်ာင္းတိုက္

No comments:

Post a Comment