Wednesday, September 3, 2014

ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္လမ္းခင္းေက်ာက္မ်ား

ကမၻာေပၚရွိေက်ာက္မ်ားကို သံုးအုပ္စုခြဲျခား၍ရသည္ဟု သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါသည္။ ၄င္းတို႔မွာ မီးသင့္ေက်ာက္ ၊ အနည္က်ေက်ာက္ ၊ အသြင္ေျပာင္းေက်ာက္ တို႔ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။ မီးသင့္ေက်ာက္အုပ္စု၀င္ ႏွမ္းဖက္ေက်ာက္ ၊ လိပ္သဲေက်ာက္မ်ားမွာ အေကာင္းဆံုးေသာ လမ္းခင္းေက်ာက္မ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ႕အနီး ဘဲလင္းေက်ာက္ထုတ္စခန္း ၊ သာစည္ၿမိဳ႕နယ္ ဘုရားငါးဆူေက်ာက္ထုတ္စခန္း ၊ ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕နယ္ ေရဆင္းေက်ာက္ထုတ္စခန္း ၊ မြန္ျပည္နယ္ သိန္ဇရပ္ ၊ မုပၸလင္ ၊ ရင္းၿငိမ္ ၊ ေတာင္စြန္း စသည့္ေက်ာက္ထုတ္စခန္းမ်ားမွ လိပ္သဲေက်ာက္မ်ားထုတ္လုပ္ပါသည္။ တင္ျပပါေက်ာက္ကြင္းမ်ားမွ ေက်ာက္မ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္အေကာင္းဆံုးေက်ာက္မ်ားျဖစ္သည္ဟု မွတ္သားဖူးပါသည္။
မႏၱေလး-ျပင္ဦးလြင္လမ္းေပၚရွိ အုန္းေက်ာ/ထံုးဖိုဟုေခၚေသာေဒသမွ ေက်ာက္မ်ားသည္ ထံုးေက်ာက္အမ်ိဳးအစားမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ ဘူမိေဗဒပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္ေသာ ကိုစံတင္မွ ေျပာျပဖူးသည္ကို မွတ္သားရဖူးပါသည္။ ေက်ာက္ေတာင္တစ္ခုမွ ေရစီးေၾကာင္းေတြဟာ ေရတိုက္စားၿပီး လိေမၼာ္ေရာင္ကဲ့သို႔ ( ထံုးေက်ာက္ေရာင္ဟုလည္းေခၚဆိုၾကပါသည္ ) အေရာင္စင္းႀကီးမ်ားရွိေနလွ်င္ တင္ျပပါထံုးေက်ာက္ႏွင့္ ေရတို႔ ဓါတ္ျပဳၿပီး လိေမၼာ္ေရာင္ ၊ သံုးဘီးကားေရာင္ ၊ ထံုးေက်ာက္ေရာင္တို႔ ျဖစ္ၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထိုေတာင္မ်ားသည္ ထံုးေက်ာက္ေတာင္မ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ ထိုသို႔ေသာ ေက်ာက္ေတာင္မ်ိဳးမွာ တေကာင္း-ကသာ-ဗန္းေမာ္လမ္းေပၚရွိ ဥေဒါင္းေတာင္ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ နတ္မ်က္ႏွာေတာင္ ၊ မိုင္းဆတ္-မိုင္းတံုလမ္းေပၚရွိ မိုင္းတံုၿမိဳ႕အနီးမွ ေက်ာက္ေတာင္မ်ား ၊ ေမာ္လၿမိဳင္ - ဘားအံလမ္းေပၚရွိ ဘုရင္ညီဂူရွိေသာ ေက်ာင္ေတာင္ ၊ ပ်ဥ္းမနား-ပင္ေလာင္းလမ္းေပၚရွိ ဂ်ယ္တြင္းအရပ္၌ရွိေသာ ထံုးေက်ာက္ေတာင္မ်ား စသည္တို႔သည္ ထံုးေက်ာက္ေတာင္မ်ားျဖစ္ၾကၿပီး ယင္းေက်ာက္ေတာင္မ်ားမွ လမ္းခင္းေက်ာက္မ်ား ထုတ္ယူႏိုင္ပါသည္။ သို႔ပါ၍ အဆိုပါထံုးေက်ာက္ေတာင္တန္းႀကီးမ်ားထဲမွ ေက်ာက္မ်ားကို လက္အားျဖင့္ျဖစ္ေစ (သံတူရြင္း ၊ စို႔မ်ား ၊ တူမ်ားသံုး၍ ) ၊ ယမ္းဘီလူးမ်ားသံုး၍ျဖစ္ေစ လမ္းခင္းေက်ာက္မ်ားထုတ္ယူႏိုင္ပါသည္။
အေနာက္႐ိုးမေတာင္တန္း ( ရခိုင္႐ိုးမ ၊ ခ်င္း႐ိုးမႏွင့္ နာဂေတာင္တန္း ) မ်ားသည္ သက္ႏုေက်ာက္ေပါမ်ားပါသည္။ ပဲခူး႐ိုးမသည္လည္း သက္ႏုေက်ာက္မ်ားသာ ေပါမ်ားပါသည္။ ပုပၸါးေတာင္အနီးတစ္၀ိုက္တြင္ေတာ့ မီးသင့္ေက်ာက္အုပ္စု၀င္ ေက်ာက္မ်ားရွိပါသည္။ အားလံုးေတာ့မဟုတ္ပါ ေခ်ာ္ခဲမ်ားလည္းရွိပါသည္။
အေရွ႕႐ိုးမ ( ရွမ္း႐ိုးမ / ကယားေတာင္တန္း / ကရင္ေတာင္တန္း/ မြန္ေတာင္တန္း ) မ်ားကေတာ့ သက္ရင့္အုပ္စု မ်ားပါသည္။ ရွမ္း႐ိုးမတိုင္းတြင္လည္း စံခ်ိန္စံညႊန္းမွီေသာ လမ္းခင္းေက်ာက္မ်ား မေပါမ်ားပါ။ #C.E U Hla Tun Oo ႏွင့္ ရွမ္းျပည္နယ္ (အေရွ႕ပိုင္း) မက္မန္းၿမိဳ႕သို႔ခရီးထြက္စဥ္တြင္ ကိုရာဇာေရ လွ်ိဳေတြထဲကို Excavator နဲ႔ တူးၾကည့္ပါ။ လွ်ိဳအတြင္းမွာ လမ္းခင္းေက်ာက္မ်ားရွိတတ္တယ္ဟု သင္ျပဖူးပါသည္။ သူ၏ အယူအဆအတိုင္း MTKT ( မိတၳီလာ-ေတာင္ႀကီး-က်ိဳင္းတံု-တာခ်ီလိတ္လမ္း) လမ္းေပၚရွိ လွ်ိဳမ်ားတြင္ ကၽြန္ေတာ္မွ A.E Ko Kaung Zan ကို ရွာေဖြခိုင္းရာတြင္ ေရွးယခင္အက်ဥ္းဦးစီးဌာနမွ ထုတ္ယူခဲ့ေသာ ေက်ာက္ထုတ္အလုပ္စခန္းအေဟာင္းမ်ားပင္ ျပန္လည္ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ေက်ာက္ကြင္းမ်ားေလေလ အလုပ္ၿပီးေလေလပင္ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာက္ကြင္းႏွင့္ Work Site နီးေလေလ အလုပ္ၿပီးေလေလပဲျဖစ္သည္ မဟုတ္လားဗ်ာ။
ကိုရာဇာတို႔ A.E ဘ၀က လမ္းအထူး (၁) ဖလမ္းၿမိဳ႕၌ တာ၀န္က်စဥ္က မဏိပူရျမစ္အတြင္းရွိေသာ ေသာင္ခံုမ်ားမွ အုန္းသီးလံုးအရြယ္ထက္ႀကီးေသာ ေက်ာက္မ်ားကို ထုခြဲကာ 2”-4” ေက်ာက္ ၊ 1”-2” ေက်ာက္မ်ားအျဖစ္သံုးစြဲခဲ့ဖူးပါသည္။ တခ်ိဳ႕ 2”-4” ေက်ာက္မ်ားကို ခြဲစက္အတြင္းထည့္ကာ 1 ½” – 2” ေက်ာက္ ¾” ေက်ာက္ 3/8” ေက်ာက္မ်ားအား ကတၱရာ ခင္းရာတြင္ အသံုးျပဳဖူးပါသည္။ လမ္းခင္းေက်ာက္မ်ားအျဖစ္အသံုးျပဳရာတြင္ေတာ့ ႏွစ္ျခမ္းျခမ္းထားေသာ လံုးျခမ္းခြဲမ်ား မသံုးသင့္ပါ။ ေက်ာက္တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု Inter Locking ျဖစ္ေစရန္ ခၽြန္ထက္ေသာ မ်က္ႏွာျပင္မ်ားမ်ားပါေသာ ေက်ာက္မ်ားသာသံုးသင့္ပါသည္။ ခ်င္းျပည္နယ္ ေတာင္တန္းသာသနာျပဳဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသီတင္းသံုးရာ လံုပီးေတာင္မွလည္း လမ္းခင္းေက်ာက္မ်ားထုတ္ယူဖူးပါသည္။ ထံုးေက်ာက္ေတာင္ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခႏၱီးခ႐ိုင္ ထမံသီ-ေလရွီးလမ္းေဖာက္လုပ္စဥ္မွာေတာ့ လမ္းရဲ႕ဘယ္ဖက္မွာရွိတဲ့ နမ့္သလက္ေခ်ာင္းထဲကေက်ာက္ေတြကိုထုခြဲၿပီးခင္းခဲ့ရတာဗ်။ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာလည္း ေက်ာက္ေကာင္းရွားတယ္ဗိ်ဳ႕။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ျမစ္ႀကီးနား-ဆြမ္ပရာဘြမ္-ပူတာအိုလမ္း မိုင္ ၁၁၀/၀ မွာရွိတဲ့ ဇနန္ရြာေဟာင္းကေက်ာက္ေတြကို လူနဲ႔ မီးဖုတ္ၿပီးထုခဲ့ရတာဗ်။
ယခုအခ်ိန္ထိ တင္ျပခဲ့ေသာေက်ာက္မ်ားမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ရွိခဲ့ေသာ ေနရာမ်ားမွ ေက်ာက္မ်ားကိုေဖာ္ျပထားျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ ထိုေက်ာက္မ်ားကိုသာ အသံုးျပဳရမည္ အျခားေက်ာက္ကြင္းမ်ားမေကာင္းပါဟု ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ပါ။ မိမိတို႔လုပ္ငန္းတည္ရွိရာေဒသမ်ားတြင္ ရႏိုင္ေသာလမ္းခင္းေက်ာက္မ်ားကို အရည္အေသြးစစ္ေဆးၾကည့္ရပါမည္။ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း႐ံုးခ်ဳပ္/လမ္းဦးစီး/လမ္းသုေသတနဓါတ္ခြဲခန္းသို႔ပို႔၍ စမ္းသပ္ရပါမည္။ ဓါတ္ခြဲခန္း Result မ်ားအရ Sub Grade တြင္ သံုးသင့္သည္ ၊ Sub-Base တြင္သံုးသင့္သည္ ၊ Base Course တြင္သံုးသင့္သည္ ၊ Wearing Surface Course တြင္ သံုးသင့္သည္ စသည္ျဖင့္ခြဲျခား၍ ေဖာ္ျပေပးလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။
Facebook မွ ညီငယ္/ညီမငယ္မ်ားမွလည္း မွတ္သားထားၿပီး ဘယ္ေက်ာက္ကြင္းက ေက်ာက္ကိုေတာ့ ဘယ္အလႊာမွာသံုးမယ္ ၊ ဘယ္ေက်ာက္ကြင္းကေတာ့ ညံ့တယ္ ၊ ေက်ာက္ကိုၾကည့္ရင္ျဖင့္ ဘယ္ေက်ာက္က အေရာင္မလွဘူး ၊ ဘယ္ေက်ာက္က ေရစုတ္တယ္ ( Absorption ) ၊ ဘယ္ေက်ာက္ကျဖင့္ေတာ့ ၾကြပ္ဆတ္တယ္ ( Brittle ) ၊ ဘယ္ေက်ာက္က ဖိအားဒဏ္မခံႏိုင္ဘူး ၊ ဘယ္ေက်ာက္က ပြတယ္ ( Specific Gravity ညံ့တယ္ ) ၊ ဘယ္ေက်ာက္က မ်က္ႏွာျပင္လံုးတယ္ (Interlocking မေကာင္းဘူး) ၊ ဘယ္ေက်ာက္က ပြတ္စားမႈဒဏ္မခံဘူး (Abrasion) ၊ ဘယ္ေက်ာက္က အျပားအခ်ပ္မ်ားတယ္ (Flakiness Index) စသည္ျဖင့္ ခြဲျခားတတ္ေအာင္ အေတြ႕အၾကံဳမ်ားမွ ပညာမ်ားယူတတ္ၾကေစလိုေသာေစတနာျဖင့္ေရးသားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ မုဆိုးဆိုင္သင္ဆိုတဲ့ စကားလိုေပါ့ဗ်ာ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ယခု 18-8-2014 ရက္ေန႔မွ 22-8-2014 အတြင္း C.E မ်ား ၊ D.S.E မ်ား ၊ E.E. မ်ား အရည္အခ်င္းျမႇင့္တင္ေရးသင္တန္းတြင္ လမ္းသုေတသနဓါတ္ခြဲခန္းမွ D.S.E ေဒၚျမျမ၀င္းမွ သင္ၾကားရာတြင္ လမ္း Layer တိုင္းအတြက္ C.B.R သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားမတူပါ။ အေပၚဆံုးအလႊာမွာ CBR 100% ရရွိရန္လိုၿပီး Base Course တြင္ 80% ၊ Sub Base Course တြင္ 40% စသည္ျဖင့္ သတ္မွတ္ပါသည္။ Layer တိုင္း တသမတ္တည္းရွိရန္မလိုပါ။ ဘီးတစ္ခု၏ ၀န္ကို ခံစားရာတြင္ အေပၚဆံုးအလႊာက Area နည္းၿပီး ေအာက္အလႊာမ်ားက Area မ်ားပါသည္။ သို႔ပါ၍ အေပၚဆံုးအလႊာက pressure မ်ားမ်ားခံရၿပီး ၊ ေအာက္အလႊာမ်ားက pressure နည္းနည္းသာခံရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အေပၚဆံုးအလႊာမ်ားမွ CBR မ်ားၿပီး ေအာက္အလႊာမ်ားမွာ CBR နည္းရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ တင္ျပလိုသည္မွာ အေပၚဆံုးအလႊာမွာ ေက်ာက္မ်ားအရည္အေသြးေကာင္းၿပီး CBR မ်ားရပါမည္။ ေအာက္အလႊာမွာ ေက်ာက္မ်ားအရည္အေသြးကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ၿပီး CBR နည္းႏိုင္ပါသည္။ အေပၚအလႊာအတြက္ကေတာ့ မျဖစ္မေနအေကာင္းဆံုးကိုသံုးသင့္သည္ဟာ တင္ျပလိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာတို႔ကံမျပည္လမ္းတြင္ ဂုတ္ဂက္ေက်ာက္ကြင္းမွ ေက်ာက္မ်ားကို Base Course အတြက္သံုး၍ ျပည္-ပန္းေတာင္း-ေတာင္ကုတ္လမ္း မိုင္ ၂၄/၀ တြင္ ရွိေသာ ေညာင္ေျခေထာက္ေက်ာက္ကြင္းက ပိုေကာင္းတဲ့ေက်ာက္ကိုေတာ့ Surfacing Course အတြက္ သံုးပါသည္။
လမ္းတစ္လမ္းေကာင္းဖို႔ဆိုတာကလည္း ကတၱရာအခ်ိဳးအစားမွန္ေအာင္သံုးဖို႔ ၊ တန္ပိုယာဥ္မ်ားမျဖတ္သန္းႏိုင္ေအာင္ထိန္းသိမ္းဖို႔ ၊ လမ္းလႊာ Design မွန္ကန္ဖို႔ ၊ ခင္းတဲ့နည္းစနစ္ေတြမွန္ကန္ဖို႔န႔ဲ လမ္းခင္းေက်ာက္မ်ားအရည္အေသြးေကာင္းဖို႔ဆိုတဲ့အခ်က္ေတြက အဓိကပဲမဟုတ္ပါလားဗ်ာ။ ဒါေၾကာင့္ မိမိတို႔ Open Tender ပစ္မဲ့ေက်ာက္ကြင္းမွာရွိတဲ့ ေက်ာက္ရဲ႕အရည္ေအေသြးေတြကို ႀကိဳတင္ၿပီး လမ္းသုေတသနဓါတ္ခြဲခန္းမွာ စစ္ေဆးဖို႔ ၊ Tender ေအာင္ျမင္ၿပီးေပးသြင္းလာမဲ့ ေက်ာက္ေတြကို အရည္အေသြးမွန္ကန္စြာရရွိေစဖို႔ အရည္အတြက္ျပည့္၀စြာရရွိေစဖို႔ဆုိတာကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြရဲ႕ တာ၀န္ေတြျဖစ္ေၾကာင္းမွ်ေ၀လိုက္ရပါတယ္ဗ်ာ။
Shwe Zin (26/8/2014)

Credit to > U Shwe Zin


No comments:

Post a Comment