Wednesday, September 3, 2014

ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္လမ္းဆိုတာ

ကၽြန္ေတာ္ အင္ဂ်င္နီယာ (စ) ဘ၀က ကၽြန္ေတာ့္ဆရာက ဦးေစာစိန္ထြန္းေအာင္ေပါ့။ သူက တိုင္း/ေဆာက္(၂) ၊ မိတၳီလာၿမိဳ႕ A.C.E။ ေနာက္ေတာ့ C.E မႏၱေလးနဲ႔ အၿငိမ္းစားယူရင္း ေသဆံုးသြားရွာပါၿပီ။ သူကကိုရာဇာေရ လမ္းဆိုတာ အႏုပညာဆန္တယ္ကြ လို႔ေျပာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ဆရာဘာေျပာတာလဲမရွင္းဘူး ထပ္ၿပီးအေသးစိတ္ရွင္းျပပါဦးဆိုေတာ့ - လမ္းဆိုတာ သိမ္ေမြ႕တယ္ ၊ ႏူးညံ့တယ္ ၊ ခက္ခဲတယ္ ၊ က်ယ္ျပန္႔တယ္ ၊ နက္႐ႈိင္းတယ္ ၊ ခန္႔ညားတယ္ေပါ့ကြာဟု ေျဖဆိုပါသည္။ ဆရာဦးေစာစိန္ထြန္းေအာင္ဆိုလိုခ်င္တာက လမ္းဆိုတဲ့ဘာသာရပ္ဟာ နက္နည္းတယ္ ၊ လိုက္စားရန္က်ယ္၀န္းတယ္ဆိုတာကို ေျပာခ်င္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါတယ္ဗ်ာ။
ကၽြန္ေတာ္ S.A.E ဘ၀ A.E ဘ၀မ်ားက ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရံုးခ်ဳပ္ လမ္းဦးစီး/လမ္းစီမံတြင္ E.E အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးရွိခဲ့ဖူးပါသည္။ သူမ၏ အမည္မွာ ေဒၚထားထားညႊန္႔ျဖစ္ပါသည္။ သူမ၏ အမ်ိဳးသားမွာ လမ္း D.E ဦးေငြထြန္းျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္႐ံုးကိစၥမ်ားႏွင့္ အစ္မေဒၚထားထားညႊန္႔နားသို႔ေရာက္စဥ္တြင္ သူကေျပာပါသည္။ ကိုရာဇာေရ ရွင့္ဆရာ D.E ကေလ လမ္းဆိုတာ . . . ဆိုၿပီး စလိုက္လွ်င္ ႏွစ္ရက္ေလာက္ ထမင္းမစားပဲသူေျပာျပလိမ့္မည္။ ေရေတာ့ ေသာက္ၿပီးေျပာလိမ့္မည္ဟု ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။ ဆရာ D.E ဦးေငြထြန္းေလ့လာသိရွိသိခဲ့သမွ်ေလးေတြကို တပည့္ေတြကိုေျပာျပခ်င္စိတ္နဲ႔ တက္ၾကြမႈအေၾကာင္းေျပာျပလိုျခင္းျဖစ္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါတယ္ဗ်ာ။ ယခုေတာ့ ဆရာ D.E ဦးေငြထြန္းလည္း အၿငိမ္းစားယူသြားပါၿပီဗ်ာ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ (18-8-2014) ေန႔မွ (22-8-2014) အထိ E.E မ်ား D.S.E မ်ား C.E မ်ားသို႔ အရည္အခ်င္းျမင့္သင္တန္း ျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။ ၀န္ထမ္းမ်ားအရည္အခ်င္းျမင့္တင္ေရး ၊ ဌာနႀကီးတစ္ခုလံုး အရည္အခ်င္းျမင့္တင္ေရးအတြက္ လူႀကီးမ်ားက ႐ႈေထာင့္မ်ိဳးစံုမွ သင္ျပရွင္းလင္းညႊန္ၾကားၾကပါသည္။ ထိုအေၾကာင္းအရာမ်ားထဲမွတစ္ခုကို တင္ျပလိုပါသည္။
ဆရာ M.D U Kyaw Linn ၏ သင္ျပခ်က္မ်ားမွျဖစ္ပါသည္။ တပည့္တို႔ တစ္ႏိုင္ငံလံုးမွာ Sub Base Course နဲ႔ Base Course လမ္းလႊာေတြကို Macadam နည္းနဲ႔ခင္း ၊ လမ္း Surfacing Course ကို Semi Grouting နည္းနဲ႔ခင္း ၊ စသည္ျဖင့္ လမ္းခင္းခဲ့တာႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာခဲ့ၿပီ။ ဒို႔ဌာနႀကီးတိုးတက္ဖို႔ ၊ ဒို႔ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးေခတ္မီဖို႔ Mind-Set ေတြ ေျပာင္းရမည္။ အဲ့ဒါကေတာ့ လမ္းလႊာေတြ Base Course ေတြကို Well Graded နည္းနဲ႔ခင္းဖို႔နဲ႔ Surfacing Course ေတြကို Asphalt Concrete နဲ႔ ခင္းဖို႔ ၊ ျပင္ဆင္ဖို႔ႀကိဳးစားၾကပါလို႔ မွာၾကားျခင္းပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြဟာ Well Graded နည္းေတြ ေလ့လာဖို႔ ၊ Asphalt Concrete နည္းေတြ ေလ့လာဖို႔ ၀ါယမစိုက္ၾကိဳးစားရမွာေပါ့ဗ်ာ။ တစ္ႏိုင္ငံလံုးမွာ အထူးစီမံကိန္းႀကီးအဖြဲ႕ (၁) ၊ ရန္ကုန္-မႏၱေလးအျမန္လမ္းမႀကီးထိန္းသိမ္းေရးအဖြဲ႕ ၊ လမ္းအထူးအဖြဲ႕ (၄) ၊ လမ္းအထူးအဖြဲ႕ (၁၅) ၊ လမ္းအထူးအဖြဲ႕ (၁၆) ၊ ေလယာဥ္ကြင္းအထူးအဖြဲ႕ (၂) စေသာအဖြဲ႕မ်ားသာ Asphalt Concrete ခင္းတတ္တာမဟုတ္ပဲ လမ္းအထူးအဖြဲ႕အားလံုး ၊ ခ႐ိုင္အဖြဲ႕ေတြအားလံုး ခင္းတတ္ဖို႔ႀကိဳးစားရမွာမဟုတ္ပါလားဗ်ာ။ ဆရာ M.D U Kyaw Linn သင္ျပခဲ့တဲ့ Key Perfomance Indicator ထဲက 31/3/2014 မွာဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနပိုင္လမ္းမ်ားအနက္ -
ကြန္ကရစ္လမ္း - ၅၈၀ မိုင္ ၅ ဖာလံု
ကတၱရာလမ္း - ၁၂၆၉၂ မိုင္ ၅.၅ ဖာလံု
ေက်ာက္လမ္း - ၂၈၇၄ မိုင္ ၀.၅ ဖာလံု
အမာခံလမ္း - ၃၄၄၆ မိုင္ ၆ ဖာလံု
ေျမလမ္း - ၄၈၉၂ မိုင္ ၇.၅ ဖာလံု
လားလမ္း - ၄၄၇ မိုင္ ၆ ဖာလံု
စုစုေပါင္း - ၂၄၉၃၄ မိုင္ ၆.၅ ဖာလံု ရွိေၾကာင္း သိရတယ္ဗ်။ အဲ့ဒီထဲက ကတၱရာလမ္း ၁၂၆၉၂ မိုင္ ၅.၅ ဖာလံုမွာ Asphalt Concrete လမ္းက ေတာ္ေတာ္ေလးနည္းေသးတယ္ဗ်။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာ M.D U Kyaw Linn ေျပာသလိုမ်ိဳး Mind-Set ေတြ ျပင္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ေခတ္မီွဖို႔ႀကိဳးစားရဦးမွာပါဗ်ာ။
ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဆရာဦးစိုးတင့္ကလည္း သင္ၾကားေသးတယ္ဗ်။ မ်က္မျမင္ပုဏၰား (၆) ေယာက္ႏွင့္ ဆင္တစ္ေကာင္ပံုျပင္ထဲကလို အစြယ္ကိုကိုင္မိတဲ့သူက ဆင္ဆိုတာ လံွနဲ႔တူတယ္။ နားရြက္ကို ကိုင္မိတဲ့သူက ဆင္ဆိုတာ ယပ္ေတာင္နဲ႔တူတယ္။ ကိုယ္ထည္ႀကီးကိုင္မိတဲ့သူက ဆင္ဆိုတာနံရံနဲ႔တူတယ္ စသည္ျဖင့္ မိမိတို႔ရဲ႕အျမင္ေလးကို က်ဥ္းေျမာင္းမေနေစပဲ ဆင္ကိုဆင္မွန္းသိဖို႔ႀကိဳးစားၾကပါလို႔ သင္ၾကားပါတယ္။ ဆရာ ဒု-၀န္ႀကီး ဆိုလိုခ်င္တာက လမ္းေပါက္စေလး ၊ တံတားငယ္ေလးမ်ားနဲ႔ ေက်နပ္မေန ၊ ေပ်ာ္ေမြ႕မေနပဲ တိုးတက္ေနတဲ့ ေခတ္မီတဲ့နည္းစနစ္မ်ားကို အဆက္မျပတ္ ေလ့လာသင္ၾကားသင့္တယ္ဆိုတာကို ေျပာခ်င္တာလို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ လမ္း/မိုင္ေတြ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ တိုးတက္လာဖို႔ ၊ တုိးတက္လာတဲ့လမ္းေတြဟာ စံခ်ိန္/စံညႊန္း မီေစဖို႔ ၊ နည္းပညာအသစ္ေတြကို မ်က္ျခည္မျပတ္ဖို႔ႀကိဳးစားရင္း လူ႔ေဘာင္ေလာကႀကီးတိုးတက္လာဖို႔ လိုအပ္တယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း Facebook Friend ေတြကို မွ်ေ၀ခ်င္တာပါဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဆရာႀကီးေတြ ၊ ကြယ္လြန္တဲ့သူေတြလည္းကြယ္လြန္ကုန္ၿပီ ၊ ပင္စင္ယူတဲ့သူေတြကလည္း ယူကုန္ၿပီ ၊ အိုတဲ့သူေတြအိုကုန္ၿပီဆိုေတာ့ ညီငယ္/ညီမငယ္မ်ားကလည္း လက္ဆင့္ကမ္းတာ၀န္ေတြကို ထမ္းေဆာင္ၾကရမွာ မဟုတ္ပါလားဗ်ာ။ ေရာမၿမိဳ႕ႀကီးကို တစ္ရက္ထဲနဲ႔ တည္ေဆာက္ခဲ့တာမဟုတ္တာေတာ့ေသခ်ာတယ္။ ေရာမၿမိဳ႕ႀကီးကို ဆက္လက္တည္ေဆာက္ဖို႔အတြက္နဲ႔ ၿပီးဆံုးဖို႔အတြက္ကေတာ့ ညီငယ္/ညီမငယ္မ်ားက ဆက္လက္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ၾကရဦးမွာကေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္ဗ်ာ။
ဒါေၾကာင့္ ဆင္ကို ဆင္မွန္းသိတဲ့ ၊ လမ္းအေၾကာင္းကိုၾကြယ္၀စြာ/ျပည့္၀စြာ သိရွိႏိုင္တဲ့ ညီငယ္/ညီမငယ္မ်ား ျဖစ္လာၾကေစရန္ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ မွ်ေ၀လိုက္ရပါတယ္ဗ်ာ။
Shwe Zin (28/8/2014)

Credit to > U Shwe Zin

No comments:

Post a Comment