Thursday, June 25, 2015

အတုႏွင့္ အစစ္ ခြဲျခားသိရန္

ခရီးသြား လူတစ္ေယာက္ ဟာ ဇရပ္ တစ္ေဆာင္ေပၚမွာ တက္ၿပီး အနားယူတယ္။
ညေရာက္ေတာ့ လူေသအေလာင္း ေကာင္ကို ထမ္းၿပီး ဘီလူးတစ္ေကာင္ ဇရပ္ေပၚေရာက္လာတယ္။
ခရီးသည္ႀကီး သိပ္ေၾကာက္ေနတာေပါ့။
ခဏေနေတာ့ ေနာက္ဘီလူးတစ္ေကာင္ ဝုန္းကနဲ ေပၚလာျပန္တယ္။
ဘီလူးနွစ္ေကာင္ဟာလူေသအေလာင္းကို စားမလို႔ လုၾကတယ္။
သူ႔ဟာ ငါ့ဟာ ဆိုၿပီး အျငင္းအခုန္ ျဖစ္ၾကတယ္ ။
ဒီေတာ့ ခရီးသည္ႀကီးဆီက အဆံုးျဖတ္ခံ မယ္ဆိုၿပီး ေျပာၾကတယ္။
ခရီးသည္ႀကီးက မဆံုးျဖတ္ရဲဘူး။ တစ္ေကာင္ကို အနိုင္ေပးရင္ ေနာက္တစ္ေကာင္က မေက်နပ္ပဲ သူ႔ကို စားမွာေၾကာက္ရတယ္။
မဆံုးျဖတ္လို႔ကလည္းမျဖစ္ဘူး။ဘီလူးေတြက ခိုင္းေနေတာ့ ေၾကာက္လို႔ လုပ္ကိုလုပ္ရေတာ့မယ္။
ေၾကာက္ေၾကာက္ နဲ႔ ပထမဘီလူးသည္သာ အေလာင္းကိုရထိုက္ေၾကာင္း အမွန္အတိုင္း ဆံုးျဖတ္ေပးလိုက္တယ္။
ဒီေတာ့ ေနာက္ေရာက္လာတဲ့ဘီလူးက မေက်မနပ္ျဖစ္ၿပီး သူ႔ကို စားမလို႔ လုပ္ေတာ့တယ္။
ခရီးသည္ႀကီးက ရဲ႕ လက္တစ္ေခ်ာင္းကို ဆြဲျဖဳတ္တယ္။
ပထဘီလူးက အမွန္အတိုင္းဆံုးျဖတ္ေပးတဲ့ အတြက္ ေက်းဇူးတင္ၿပီး ျပဳတ္သြားတဲ့ လက္ေနရာမွာ အေလာင္းေကာင္က လက္ကို တပ္ေပးလိုက္တယ္။
ဒုတိယဘီလူးက ေနာက္လက္ တစ္ဘက္ထပ္ျဖဳတ္တယ္။ ပထမဘီဘူးက အေလာင္းကလက္ကို ထပ္တပ္ေပးတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ဒုတိယဘီလူးက အဂၤါအစိတ္ပိုင္းတစ္ခုဆီ ကုိျဖဳတ္ၿပီး စားလိုက္ ၊ပထမဘီလူးက ျပန္တပ္ေပးလိုက္နဲ႔ ေနာက္ဆံုး ဒုတိယဘီလူး အားလံုးကို စားလို႔ ကုန္သြားေပမဲ့ ခရီးသည္ႀကီးမွာေတာ့ အဂၤတစ္ခုမွ ခ်ြတ္ယြင္းမႈမရွိေတာ့ဘူး။
ဘီလူနွစ္ေကာင္ ဇရပ္ေပၚက ျပန္သြားေတာ့ သူ႔ကိုယ္သူၾကည့္လိုက္တယ္။ သူ ေတာ့ သူ ပဲ ။ ဒါေပမဲ့ သူ မဟုတ္ေတာ့တာကို သြားေတြ႕တယ္။
အားလံုးဟာ အစားထိုးတားတဲ့ သူ ျဖစ္ေနတယ္။
ဖတ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ဂ်ပန္ပံုျပင္လား ကိူရီယား ပံုျပင္လားေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ပါဘူး။
ပံုျပင္ရဲ႕ ဆိုလိုခ်က္ကို သေဘာေပါက္ၾကမလားပဲ။
က်ြန္ုပ္တို႔ဟာ ငါ မဟုတ္ ေသာ ငါ ေတြ ပါ။
အခ်ိန္တိုင္း အစားထိုးေန တာကို သတိမထားတတ္ၾကဘူး။ ေစာေစာက ငါ နဲ႔ အခု ငါ ကို အတူတူထင္ေနၾကတယ္။
မဟုတ္ေတာ့ ဘူးေနာ္။ အသစ္ျဖစ္ေသာ ငါ ျဖစ္ေနၿပီ။
ေစာေစာက ငါ နဲ႔ အခု ငါ ဟာ အတူတူမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ေစာေစာက ငါ ရဲ႕အေၾကာင္း အေထာက္ပ့ံေၾကာင့္ အသစ္ျဖစ္လာတဲ့ ငါ ျဖစ္ေနတာ။ ဒါေၾကာင့္ အတူတူမဟုတ္ေပမဲ့ ပတ္သက္မႈ ေတာ့ရွိေနတယ္။
ဖေယာင္းတိုင္ မီးေတာက္ေလးတစ္ခု ဟာ မီးဇာစေလး တစ္ခုကို ေလာင္ၿပီးတာနဲ႔ အၿပီးၿငိမ္းသြားၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္မီးဇာကို ဆက္ေလာင္ဖို႔ ပထမမီးေတာက္က အေၾကာင္းဆက္ေပးခဲ့ရတယ္။
ဒါေၾကာင့္ မီးဇာေတြအဆက္မျပတ္ ေလာင္ၿပီး မီးေတာက္အလ်ဥ္အျဖစ္ က်ြန္ုပ္တို႔ ျမင္ေနၾကရတာျဖစ္တယ္။
ဖေယာင္းတိုင္နွစ္တိုင္ ကို ယွဥ္ၾကည့္။ ပထမ ဖေယာင္းတိုင္က မီး ကို ဒုတိယ ဖေယာင္းတိုင္မွာ ကူးလိုက္။
ဒုတိယ ဖေယာင္းတိုင္ရဲ႕ မီးဟာ ပထမဖေယာင္းတိုင္မီးေတာ့မဟုတ္ဘူး။ ဒုတိယဖေယာင္းတိုင္က မီးဇာကိုစြဲၿပီး ေလာင္ေနတဲ့ မီးအသစ္သာျဖစ္တယ္။
အသစ္မီး ဆိုေပမဲ့ ပထမဖေယာင္း တိုင္မီးရဲ႕ အေၾကာင္းေၾကာင့္သာ ဒုတိယ ဖေယာင္တိုင္ မီးဇာေလာင္နိုင္တာျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ပထမ နဲ႔ ဒုတိယ သည္ မတူေပမဲ့ အေၾကာင္းလည္း မကင္းၾကျပန္ဘူး။
ဒါကိုပဲ တစ္ခုတည္းလည္းမဟုတ္ ၊ သီးျခားလည္းမဟုတ္ အေၾကာင္းေၾကာင့္အက်ိဳး လို႔ ဗုဒၶ ေဟာၾကားခဲ့တာျဖစ္တယ္။
ဖေယာင္းတိုင္ နွစ္တိုင္ကို ပူးထားလိုက္ရင္ မီးေတာက္တစ္ခုအျဖစ္ပဲ ရွိေနတယ္လို႔ ျမင္ေနရတယ္။ အမွန္ေတာ့ သူ႔မီးဇာနဲ႔ သူ သီျခားဆီ ေလာင္ေနတာသာျဖစ္တယ္။
အၿမဲလည္းရွိေနတာမဟုတ္ဘူး။မီးဇာအမႈန္မႊားေလးေတြကို ေလာင္လိုက္ ၊ကုန္သြားလိုက္၊ ေနာက္မီးဇာေလးေတြကို ေလာင္လိုက္နဲ႔ အရမ္းလ်င္ျမန္လို႔ အၿမဲရွိေနတဲ့မီးေတာက္တစ္ခုအျဖစ္ စိတ္ ကို လွည့္စားသြားတာသာျဖစ္တယ္။
ဒါ ဝိပၸလႅာသ ဆိုတဲ့ ေဖာက္ျပန္ မွားယြင္းစြာ ျမင္မွုေတြျဖစ္တယ္။
ညအခါ ေကာင္းကင္ကို ၾကည့့္လိုက္ရင္ ၾကယ္ေတြကို ေတြ႕ရတယ္။
ဒီၾကယ္ေတြဟာ ကမၻာနဲ႔ မိုင္သန္းခ်ီေဝးၾကတယ္။
သူတို႔ရဲ႕အလင္းကမၻာ ကိုေရာက္ဖို႔ နွစ္ေတြအမ်ားႀကီးျဖတ္လာရမွာပဲ။
ဒါဆိုရင္ သူတ႔ိုကိုက်ြန္ုပ္တို႔ ျမင္ေနရတာဟာ အလင္းသာျဖစ္လို႔ အဲဒီအလင္းက်ြန္ုပ္တို႔ မ်က္စိမွာ ထိခတ္ခ်ိန္မွာ နဂိုမူလၾကယ္ မဟုတ္နိုင္ေတာ့ဘူး။နွစ္နဲ႔ခ်ီၿပီးၾကာခဲ့ၿပီ္ ျဖစ္ေနၿပီပဲ။
အတိတ္က ၾကယ္ႀကီးျဖစ္ေနၿပီ။။အေတာ္အံ့ဖို႔ေကာင္းတဲ့ သဘာဝပဲ။
မိမိအေရွ႕က ျမင္ေနရတဲ့ အရာကို သြားကိုင္ၾကည့္လိုက္ရင္ မူလျမင္ရတဲ့ အရာမဟုတ္ေတာျပန္ဘူး။ ထိမိ တဲ့ အခ်ိန္မွာ အစားထိုးလာတဲ့ အသစ္ ႀကီးျဖစ္ေနျပန္ၿပီ။
ဒါဆုိ ေလာကဆိုတာ အတုေတြနဲ႔ က်င္လည္ေနၾကတာေပါ့။
သတၲေလာက ဆိုတဲ့ သတၲဝါ ေတြကိုၾကည့္ရင္ အစစ္ကို မေတြ႕ရဘူး။
ၾသကာသေလာက ဆိုတဲ့ သတၲဝါ ေတြရဲ႕ ျဖစ္ရာဘံုကို ၾကည့္ရင္လည္း အတုေတြပဲ။
သခၤာရေလာက ဆိုတဲ့ရုပ္နာမ္ သာလ်င္ အစစ္ျဖစ္တယ္။
အစစ္ဆိုတာက ၾကာရွည္မခံဘူး။ တကယ့္ခဏတာေလးရယ္။ ဒါကိုမသိေတာ့ အတုကို အစစ္ထင္ၿပီး အၿမဲရွိေနတယ္လို႔ ယူဆသြားသြားၾကတယ္။
က်ြန္ုပ္တို႔ ခရီးသြားေတြလည္း ငါ မဟုတ္ေသာ အတု ငါ ျဖစ္ေနတာကို သိမွ ဒီခႏၶာကို မုန္းေတာ့မွာေပါ့။
အတု နဲ႔ အစစ္ ခြဲျခားသိၾကပါေစ။
အရွင္ပညာသီရိ(ရမၼာက်ြန္း)

No comments:

Post a Comment