Tuesday, August 13, 2013

Dr . ဦးသန္းထြန္း ၏ လူမ်ိဳးျခား ရာဇဝင္ဆရာမ်ား အေပၚသုံးသပ္ခ်က္အက်ဥ္း(၂)

August 11, 2013 at 6:37am


ျမန္မာ ရာဇဝင္ကို ကုလားကလည္း ေရး၏ ။ ေရးျပန္ေတာ့ -
" ဒီသူငယ္ အလြန္ေတာ္တယ္ " က်ဳပ္ " တပည့္ေပါ့  " ဟူေသာ ေလလုံးမ်ိဳးကို မည္သည့္ ကုလား ရာဇ
ဝင္ဆရာကမွ် မေရွာင္နိုင္ ၊ ဟုပင္ ဆိုခ်င္ပါသည္ ။      "သည္အယူကို ကုလားအား ဆရာတင္ရသည္ "
" သည္နည္းကို ကုလားထံတြင္ တပည့္ခံ ရသည္ " " သည္ စကားကို ကုလားထံမွ ရသည္ "  ဟု တစ္
မိုးလုံး ေဖ်ာက္ဆိပ္ ျဖစ္၍ လာပါသည္ ။ အေရွ႕တိုင္း ယဥ္ေက်းမႈ  မွန္သမွ် ကုလားတြင္ ေရေသာက္ျမစ္ခံ
သည္ဟု ထင္ရွားေအာင္ သုေတသန ျပဳရန္ သူတို႔တြင္မဟာအိႏၵိယ Greater India Society ဟုပင္ရွိ
သည္ ။ ပါေမာကၡ နီလာကႏၲာသွ်ပ္ထရီ တို႔ ေခါင္းေဆာင္၏ ။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ရာဇဝင္ပါေမာကၡ ျဖစ္ဖူး
ေသာ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ ၂၅ နွစ္မွ် ေနသြားသည့္ ဒဗလ်ဴအက္စေဒဆိုင္း  ပင္ ထိုဂိုဏ္းဝင္ ျဖစ္ပါသည္ ။သူေရးေသာ ျမန္မာရာဇဝင္စာအုပ္တစ္အုပ္ မၾကာမီကထြက္ေပၚလာပါသည္။ ယင္းစာအုပ္ A Pageant
Of Burmease History ကို အစအဆုံးဖတ္လွ်င္ အခ်က္ႀကီး နွစ္ခ်က္ေတြ႕ ရေပမည္ ။ ပထမ အားျဖင့္
ကုလား သာလွ်င္ ဆရာ ျဖစ္ေခ်၏  ဟူေသာ အခ်က္ကို အခါ အခြင့္သင့္တိုင္း ဝါဒျဖန္႔၏ ။ ရာဇဝင္ သင့္ -
မသင့္ ၊ ရာ - မရာ ပင္မခ်င့္ခ်ိန္ နိုင္ရွာေပ။ ဒုတိယအားျဖင့္ ျမန္မာစာ မတတ္ ၊ ျမန္မာရာဇဝင္ အေထာက္
အထား နွင့္ မညိွဘဲ ျမန္မာရာဇဝင္ကို အဂၤလိပ္မွတ္တမ္း စာအုပ္မ်ား ဖတ္၍ ေရးျပန္ေခ်သည္။


အဂၤလိပ္ ရာဇဝင္ဆရာတို႔က ျမန္မာမင္း တို႔သည္ သက္ဦးဆံပိုင္ ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္  မင္း ကို လြန္ဆန္ ၍
ဘာမွ် မလုပ္ရဲ ၾကရကာ မင္း အပါးတြင္ မင္း အလို လုိက္၍ ေျမွာက္တတ္  ညာတတ္ သူသာ ရွိေလ ဟန္
မၾကာခဏ ေရးတတ္သည္။ စြတ္စဲြၾကသည္ ။ သူတို႔ေရးေသာ စာကို အဖတ္မ်ား သျဖင့္ သူတို႔ အေျပာကို
ယုံၾကည္ လက္ခံ သူမ်ားလ်က္ ရွိေခ်ၿပီ ။   တစ္ဖက္မွာ ျမန္မာမင္း သည္ အၿမဲ တရား လက္ လြတ္ မလုပ္၊
လုပ္လွ်င္လည္း အနီးအနားတြင္ ရွိေသာ အမတ္တို႔က ဝင္ေရာက္ သတိေပးဟန္ကို ျပန္လွန္ ေဖာ္ျပ ရေခ်
မည္ ။ ယင္းသို႔ ေဖာ္ျပရာ၌  ဦးေပၚဦး ေလွ်ာက္ထုံး ကို ေရးသားေသာ ဦးေအာင္ နွင့္ ပစပ္ရာဇဝင္ ကို ေရး
ေသာေမွာ္ဘီ ဆရာသိန္း တို႔  မ်ားစြာ ေအာင္ျမင္၏ ။ ျပႆနာ အခက္အခဲ ေပၚလွ်င္  ပညာရွိ  ရဟန္း ကို
မင္း ေမးသျဖင့္ ေျဖပုံမ်ား ကိုလည္း အေမးေတာ္ ေျဖက်မ္း မ်ား က်န္ရစ္ သျဖင့္ ေမးပုံ ေျဖပုံနွင့္တကြ မင္း
ဟူေသာပုဂၢိဳလ္သည္ မစူးမစမ္း စိတ္ထင္ရာမလုပ္ေၾကာင္း သက္ေသျပလ်က္ ရွိပါသည္။ မင္းကိုအမတ္က
ထိန္းရာတြင္ (၁ ) မင္း လိုက္ေလ်ာျခင္း ။ (၂ ) အမတ္ အရည္အခ်င္း ေကာင္းျခင္း နွင့္ (၃) အခ်ိန္ကာလ
ေလွ်ာက္ပတ္ျခင္း တို႔ကို လိုက္၍ ေအာင္ျမင္သည္။ ဤတြင္ သာဓက တခ်ိဳ႕ကို ျပလိုပါသည္။


ပုခန္းမင္းႀကီး ဦးရန္ေဝး သည္ ပြင့္လင္းျပတ္သား၏ ။ ပရိယာယ္မရွိ ။ ရိုးရိုးစင္းစင္းပင္ မင္း မွားလွ်င္
မွားေၾကာင္း ၫႊန္ျပ၍ ကန္႔ကြက္ၿမဲျဖစ္သည္ ။ မင္း ၏ အမိန္႔ေတာ္ စာခြ်န္ကိုယူ၍ ခ်ိဳးဝ့ံသည္။ မင္းက
သာသနာအမႈကိစၥတြင္ သုံးရန္ တစ္အိမ္ေထာင္လွ်င္ ေပးၿမဲ အခြန္ထက္ တစ္မတ္ ပိုေပးရန္ စီမံလွ်င္ 
ပုခန္းႀကီး  ဦးရန္ေဝး က အျပင္းအထန္ ကန္႔ကြက္၏ ။ ဧကနိပါတ္ ၊  (အာရမဒူသက )ဇာတ္ အမွတ္
၄၆ တြင္ ဥယ်ာဥ္ ကို ေရေလာင္းေသာ ေမ်ာက္သည္ သစ္ပင္ကို နႈတ္၍ အျမစ္ကို ၾကည့္ ၿပီးမွအျမစ္
အရွည္အတို အလိုက္ ေရေလာင္းသျဖင့္  ဥယ်ာဥ္ ပ်က္စီး  ရဖူးေၾကာင္း  ပုံေဆာင္၍  သာသနာ ကို
အေၾကာင္းျပ လ်က္ အခြန္တိုးလွ်င္ မင္းႀကီး သည္ ဥယ်ာဥ္ကို  ဖ်က္ေသာ ေမ်ာက္နွင့္ တူ ေခ်ေတာ့
မည္ဟု ဆုံးမ၏ ။ မင္း က နားေထာင္သည္။ကယားျပည္နယ္ကို ခ်ီတက္သိမ္းယူရန္ မင္းထုတ္ေသာ
အမိန္႔ကို ပုခန္းႀကီးက ဖ်က္၏ ။ မင္းက ေမးလွ်င္သိမ္းယူေသာေၾကာင့္ အက်ိဳးထက္အျပစ္မ်ားမည္။
သိမ္းမိလွ်င္ ယိုးဒယား နွင့္၎ ၊ အဂၤလိပ္ နွင့္၎ ၊နယ္စပ္ အခ်င္းမ်ားဖြယ္ျမင္သည္ ။ ယင္း ကိစၥမ်ိဳး
ကို လုပ္ လွ်င္ လႊတ္ေတာ္ ကို အသိေပး တုိင္ပင္ရာသည္ ။ ယခုလို မင္း တစ္ဦး တည္း လုပ္လိုလွ်င္
လႊတ္ေတာ္ကို အလ်င္ ဖ်က္ပါဟု ဆက္၍ပင္ ေလွ်ာက္တင္ေသးသည္ ။ သတၱိရွိပါဘိ။ အခါ တစ္ပါး
လည္း အမႈထမ္း တို႔ မယားမ်ား သျဖင့္ လစာနွင့္ မေလာက္ငွ ၍ တံစုိး လက္ေဆာင္ ယူသည္ ။


ထို႔ေၾကာင့္ မယား အေရ အတြက္ကို ကန္႔သတ္သည့္ ဥပေဒ လုပ္ေစဟု မင္းတုန္းမင္းက ဆိုလွ်င္ ပု
ခန္းဝန္ႀကီးက နိုင္ငံေတာ္၌မယား အမ်ားဆုံး ယူေသာ မင္း လည္းအဆိုပါ ဥပေဒတြင္ပါဝင္ေစရမည္
ဟုေျပာဆို ကန္႔ကြက္ရဲသည္။ ထို ဥပေဒရပ္ဆုိင္းလိုက္ရျပန္သည္။ အေဝးၿမိဳ႕ဝန္တစ္ေနရာလစ္လပ္
ေနသျဖင့္ ထုံးစံ အေလ်ာက္ လႊတ္ေတာ္ကလူေရြးခ်ယ္ခန္႔ထားရၿမဲ ျဖစ္ပါလ်က္ မင္း ကမိဖုရား တစ္
ပါး၏ ေမာင္ ကို ခန္႔ထားေၾကာင္း ပုခန္းဝန္ႀကီး သိလွ်င္ ထိုအမိန္႔ကို ရုပ္သိမ္း၍ လႊတ္ေတာ္က စိတ္
ႀကိဳက္ေရြးထားသူကိုသာ ၿမိဳ႕ဝန္ခန္႔၍ ေစလႊတ္လိုက္သည္။ မင္းက ေမးေသာအခါတြင္ လႊတ္ေတာ္
သည္ နိုင္ငံဝန္ကို ထမ္း၏ ။ မိဖုရား၏ ဝန္ကို မထမ္းဟု ျပန္ေျပာဝ့ံသည္ ။ ဤ တစ္ႀကိမ္ လည္း မင္း
ေလွ်ာ့ရ ျပန္သည္။ ထို႔ျပင္ မင္းတံဆိပ္ ခပ္နွိပ္ထား၍ ငါးက်ပ္တန္ ျဖစ္ေစ ရမည္ဟု သြန္း လုပ္ေသာ
ေရႊဒဂၤါး သည္စင္စစ္ သုံးက်ပ္သာ တန္ေသာေၾကာင့္ ပုခန္းဝန္ႀကီးက ေရႊတိုက္မွ ေငြ ငါးက်ပ္ေပး၍
ျပန္လဲယူရာ မင္းကအဘယ္ေၾကာင့္ ထိုသုိ႔လုပ္ရသနည္းဟု ေမးလွ်င္ မင္းျဖစ္လွ်က္ အျမတ္မယူရ။
အျမတ္ယူလိုေသာ္ မင္းအလုပ္ဘဲကုန္သည္ လုပ္ေခ်ေတာ့ဟု ျပတ္ျပတ္ေတာင္းေတာင္း ေျပာသည္
ဟူ၏ ။ ယင္းပုခန္းဝန္းႀကီးကား မည္သည့္အခါမွ် မင္းလိုလိုက္၍ မလုပ္ဟု ေက်ာ္ၾကား သူျဖစ္သည္။


မင္းကလည္း အလြန္ေလးစားလ်က္ ဆရာႀကီးဟု ေခၚသည့္အခါေခၚသည္။ ပုခန္း ရွင္ ဘုရင္ႀကီး ဟု
ေခၚသည့္အခါ ေခၚသည္။ ကြယ္လြန္ေသာအခါတြင္မ်ားစြာ နွေျမာတသ ျဖစ္ေတာ္မူ၏ ။ပုခန္းဝန္ႀကီး
တပည့္ ျဖစ္ဖူးေသာ ေယာအတြင္းဝန္ ဦးဖိုးလႈိင္ မွာလည္း ဆရာႀကီး၏ တပည့္ ပီသသည္။ဘုရင့္ အ
လိုကို ဆန္႔က်င္၍ေျပာမိသျဖင့္ သုံးခါထက္မနည္း ရာထူးခ်ထားခံရဖူး၏ ။ မင္း မႀကိဳက္မွန္းသိလ်က္
နွင့္ ဘီယာ ေလာက္ေသာက္ လွ်င္ အျပစ္မရွိ ေဆး သေဘာထား၍ မိမိပင္ ေသာက္ေၾကာင္း ေျပာမိ
သျဖင့္ ျပည္နွင္ ခံရဖူး၏ ။ သမီးေပး၍ မ်က္နွာသာ ရေသာ ဘုရင့္ ေယာကၡမ ဝန္ႀကီး မ်ားကို အျမင္
ကပ္သျဖင့္ - " အစ္မ နွမ ၊ သမီးသကို ၊ စ၍ဆက္နွင့္း ၊ လက္ေဆာင္ သြင္း၍ ၊ စိုးမင္ ခ်စ္ျမတ္ ၊ ထို
အမတ္သည္၊အတတ္မရွိ ၊ သတၱိကင္းကြာ ၊ ဘုန္းႀကီးလာမူ ၊ ျပည္ရြာ ပ်က္ေၾကာင္း တစ္ပါး တည္း”
ဟုစပ္ရာ မင္းတုန္းမင္း စိတ္ဆုိး လွ၍ လွံနွင့္ထိုးမည္ ရြယ္လွ်င္ ရင္ကိုလွပ္ကာ ထိုးေတာ္မူပါ ဟုရဲဝံ့
စြာဆို၏ ။ ထိုအခါ ဘုရင္ကေရွာင္သြားရသည္။ ဖိုးလႈိင္ကိုမင္းသတ္၍ အၿပံဳးမပ်က္ ေသလိုပါသည္။
မင္းလိုလိုက္၍ ေနသျဖင့္ နိုင္ငံပ်က္ရသည္ဟု ေနာင္ အေျပာမခံရပါေစနွင့္ ဟု ေျပာေလ့ရွိသည္။


သီေပါမင္း ေငြသုံး လြန္းေသာေၾကာင့္ -   ဘုရင္ မင္းျမတ္သည္ လြန္စြာ အသုံးအျဖဳန္း ႀကီးေၾကာင္း
ဘ႑ာေတာ္ ဆိုသည္မွာ ဆင္းရဲေသာ ေက်းေတာ္မ်ိဳး ၊ ကြ်န္ ေတာ္မ်ိဳး မ်ား၏ ေခြ်း နည္းစာမွ ညွစ္
ထုတ္ ယူထားသည္ ျဖစ္၍ ေက်ာက္ခဲ သလဲ ကဲ့သို႔ သေဘာ  မထားသင့္ေၾကာင္း - ေျပာသျဖင့္ အ
က်ဥ္းခ်ခံရဖူးသည္။ သို႔ေသာ္ ဝန္မင္းသည္အေျပာမေလ်ာ့ မွားသည္ကို ျမင္မိတိုင္း ရဲဝံ့စြာကန္႔ကြက္
ေျပာဆိုၿမဲ ျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆုံး၌ ဥေရာပတြင္ထြန္းကားေသာ ဒီမိုကေရစီ ဆိုသည္မွာ အပရိဟာ
နိယ တရားပင္  ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပလ်က္ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ ယင္းတရားမွာ အဆန္း မဟုတ္ သျဖင့္
ေရွ႕သို႔တစ္ဆင့္တိုးလ်က္ ဥပေဒမင္း Constitutional Monarchy ျဖစ္နိုင္သည္ဟု ရာဇဓမၼသဂၤဟ
က်မ္း ကို ေရးသားခဲ့၏ ။ ထိုက်မ္းကား ျမန္မာ့ရိုးရာနိုင္ငံေရး  အေတြးအေခၚကိုလည္းေဖာ္ျပသည္။
တိုးတက္ျပဳျပင္ေရး ကိုလည္း ၫႊန္ျပသည္ ။ ဦးဖိုးလႈိင္လို ပုဂၢိဳလ္ မ်ိဳးကို ရာဇဝင္ေရးလွ်င္ မွတ္သား
ဖြယ္ရာမ်ား ပါေခ်မည္ဟု မွန္းဆနိုင္ပါသည္ ။ ျပင္းထန္ေသာ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ မပါေစရဘဲ ျမန္မာ့ ေရွးရိုး
လုပ္ထုံး တို႔ကိုေဖာ္ထုတ္၍ ေခတ္နွင့္ ထင္ဟပ္ မိေအာင္ ျပဳျပင္ ေပးစြမ္း နိုင္မည္ဟု ယုံၾကည္နိုင္ပါ
သည္။


 အဂၤလိပ္ ေက်းဇူးကို ထင္ရွား ေစလ်က္ ျမန္မာတို႔ ညံ့ဖ်င္း ပုံကို ေပၚလြင္ေအာင္ ေရးေသာ ျမန္မာရာဇဝင္
ေက်ာင္းသုံးျဖစ္ လာၿပီးေနာက္ ၁၉၂၀ - တကၠသိုလ္ သပိတ္ လြန္လွ်င္ ျမန္မာ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ကို အစြမ္းကုန္
ေဖာ္ထုတ္ေသာ ေက်ာင္းသုံး ျမန္မာရာဇဝင္မ်ား ေပၚလာပါသည္ ။ ယင္းတို႔နွင့္ တစ္ပါတည္း ေက်ာင္းသုံး
ျဖစ္လွ်င္ ၿပီးသည္ဟူ၍ စီးပြားေရး မ်က္စိ သက္သက္ျဖင့္ ေရးသား ပုံနွိပ္ေသာ စာအုပ္မ်ား လည္း တန္းစီ
ေပၚလာပါသည္ ။ ထို႔ေၾကာင့္စာအုပ္ေရးသူနွင့္ ပုံနွိပ္ေရာင္းခ်သူကား မည္သူတို႔ ျဖစ္ သနည္းဟု စစ္တန္း
ထုတ္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။


သုေတသနတြင္စာအုပ္ကို အကဲျဖတ္နည္းလည္း အေရးပါေသာစိစစ္ျခင္းတစ္ခု အျဖစ္ျဖင့္ ပါဝင္ ပါသည္။
ဦးစြာ ပထမ စာေရးသူကို မည္သည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး  ျဖစ္သည္ဟု သိရန္ လုိအပ္လွသည္ ။ အသက္အရြယ္နွင့္
အံကိုက္ျဖစ္ေအာင္စကားလုံးက အစ သတိထားရသျဖင့္ ေက်ာင္းသုံး စာအုပ္ေရးရန္ အလြန္ခက္သည္ဟု
ယူဆ သူမ်ားက စာေရးသူ၏ အရည္အခ်င္းကို ပို၍ သိလိုေပသည္။ ဘီေအ မွ်ေအာင္လွ်င္ ဆယ္တန္း စာ
အုပ္မ်ိဳးေရး၍  ျဖစ္နိုင္ပါသည္ ဟူေသာ အယူအဆမ်ိဳးကား မ်ားစြာ မ်ားပါသည္ ။ အထူးသျဖင့္ ရာဇဝင္ကို
ေရးလွ်င္ ဝိဇၨာ ဘဲြ႕ ထက္ ထို ဘာသာ ကို မည္မွ် ေလ့လာဖူး သည္ ဟူေသာ အရည္အခ်င္း က ပို၍ လုိပါ
သည္ ။ နွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ လက္ေတြ႕အားျဖင့္ တပည့္မ်ားကို ရာဇဝင္သင္ ခဲ့ရာမွ ေပၚလာေသာ ဦးဘသန္း
၏ ရာဇဝင္စာအုပ္ မ်ိဳးကား အသင့္အတင့္ အားကိုးရေသာ စာမ်ိဳးျဖစ္သည္ ။ ထို႔ေၾကာင့္လဲယခုတိုင္ သုံးစဲြ
လ်က္ရွိ ၾကေသးေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္ ။ သို႔ေသာ္သည္ စာအုပ္မ်ိဳး ကား ယခု အခါတြင္က်ယ္ သျဖင့္ ေပၚ
ပင္လိုက္၍ ေရးၾက သည္ကို ေတြ႕ရရာ စာေရးေသာသူ မည္သူနည္း ဟု စိစစ္ရန္ လုိေၾကာင္း ၊ ေရးသားရ
ပါသည္ ။


အခ်ဳပ္အားျဖင့္ မ်ိဳးခ်စ္ စိတ္ဓါတ္ အကဲပိုနွင့္ မိမိရာဇဝင္ ကိုျဖစ္ေစ ၊ သူ တစ္ပါး ရာဇဝင္ကို ျဖစ္ေစ မေရး
သင့္ဟု ဆိုပါသည္။ ဒုတိယနိဂုံး အေနျဖင့္ လည္း ျမန္မာရာဇဝင္ကို ျမန္မာမ်ား ကပင္ အကဲ အပို မပါေစ
ဘဲေရးသား၍ ကမာၻကိုတင္ျပခ်ိန္ ေရာက္ၿပီဟုဆုိခ်င္ပါသည္။ တတိယ နိဂုံး အေနျဖင့္ အဂၤလိပ္ ၊ ကုလား
စသည္ တို႔က မဟုတ္မမွန္ လီဆည္၍ ျမန္မာ အဆိုး ဟု ေရးေလသည္ တို႔ကိုလည္း ေဖာ္ထုတ္ျပင္ဆင္၍
ဟုတ္ သေလာက္မူ ဝန္ခံပါဟု တိုက္တြန္းလိုပါသည္ ။

သန္းထြန္း - M.A. , B . L . , Ph. D. , D. Lit. , (London)
ျမန္မာရာဇဝင္စာတန္း အမွာစာ၂၁ ၾသဂုတ္ ၂၀၀၁ 

Credit to > ဦးယဥ္ေက်း > Thanks

No comments:

Post a Comment