Monday, August 18, 2014

ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ကေလးၿမိဳ႕သို႔ခ်ီတက္ျခင္း

၁။ ကိုရာဇာ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ ခန္႔က လက္ေထာက္အင္ဂ်င္နီယာဘ၀တြင္ ခ်င္းျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္း ဖလမ္းၿမိဳ႕ လမ္းအထူး (၁၁) ၌ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ပါသည္။ ကိုရာဇာတို႔သည္ Hilux ငါးခ်ိတ္ကားေလးျဖင့္ မိတၳီလာမွ မႏၱေလး ၊ မႏၱေလးမွ မံုရြာ ခရီးစဥ္အတိုင္းခ်ီတက္ခဲ့ပါသည္။ မံုရြာမွ ေျမာက္ဘက္ (၅၆) မိုင္ေ၀းေသာ ေရဦးၿမိဳ႕သို႔ ဆက္လက္ခ်ီတက္ခဲ့ပါသည္။ ေရဦးၿမိဳ႕မွ အေနာက္ဘက္သို႔ ဆက္လက္ခ်ီတက္ရာတြင္ တန္႔ဆယ္ၿမိဳ႕ ၊ သစ္ျဖဴေတာင္စခန္း ၊ ပ်ဥ္းကိုင္းစခန္း ၊ ေမာက္ကေတာ္ေခ်ာင္း ၊ ယုဇလယ္အတက္ စသည့္စခန္းမ်ားကိုေက်ာ္ျဖတ္ၿပီး ခ်င္းတြင္းျမစ္ကမ္း ကေလး၀ၿမိဳ႕၏အေရွ႕ဘက္ ကိုင္းစခန္းသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ပါသည္။ ကိုင္းစခန္းမွ အေနာက္ဘက္ ကေလး၀ၿမိဳ႕သို႔ ခ်င္းတြင္းျမစ္အား ဇက္ျဖင့္ကူးခဲ့ပါသည္။ ယခုအခါတြင္ ကေလး၀ၿမိဳ႕ႏွင့္ ျမစ္အေရွ႕ဘက္ ကိုင္းစခန္းတို႔အား ခ်င္းတြင္းျမစ္ကူးတံတား စတင္၍ တည္ေဆာက္ေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။ ကေလး၀ၿမိဳ႕သည္ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေဘးတြင္ရွိေသာ ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ႀကီးတစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာက္မီးေသြးမ်ားထြက္ရွိပါသည္။ ကေလး၀ၿမိဳ႕မွ အေနာက္ဘက္ ကေလးၿမိဳ႕သို႔ (၂၄)မိုင္ ကြာေ၀းပါသည္။ ကေလးၿမိဳ႕သည္ ခ႐ိုင္ၿမိဳ႕ႀကီးျဖစ္ပါသည္။ ထိုစဥ္က ကေလးခ႐ိုင္အတြင္း ကေလးၿမိဳ႕ ၊ ကေလး၀ၿမိဳ႕ ၊ ေမာ္လိုက္ၿမိဳ႕ ၊ မင္းကင္းၿမိဳ႕ ၊ တမူးၿမိဳ႕မ်ားပါ၀င္ပါသည္။ ကေလးၿမိဳ႕၏ ေျမာက္ဖက္ (၈၂) မိုင္ခန္႔တြင္ တမူးၿမိဳ႕ရွိပါသည္။ အႏၵိယ-ျမန္မာနယ္စပ္ စခန္းၿမိဳ႕ေလးျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္တြင္ နမ့္ဖာလံုေစ်းတည္ရွိၿပီး အႏၵိယႏိုင္ငံဘက္တြင္ မိုေရးၿမိဳ႕ေလးရွိပါသည္။ ခ်င္းျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္း၏ ထြက္ေပါက္လည္းျဖစ္ပါသည္။ ကေလးၿမိဳ႕မွ ကၽြန္ေတာ္တို႔႐ံုးစိုက္ရာ ဖလမ္းၿမိဳ႕သို႔ (၈၄)မိုင္ ကြာေ၀းပါသည္။ ကေလး-ဖလမ္း-ဟားခါးလမ္းမွာ (၁၂၄)မိုင္ ရွည္လ်ားပါသည္။ ခ်င္းျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္း၏ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားျဖစ္ေသာ ဟားခါး ၊ ထန္တလန္ ၊ ဖလမ္း ၊ တီးတိန္ ၊ တြန္းဇံ ၊ ရိဒ္ ၊ က်ည္ခါး စေသာၿမိဳ႕နယ္မ်ားမွ လုပ္သားျပည္သူမ်ားသည္ ကေလးၿမိဳ႕ကိုျဖတ္သန္း၍ ျမန္မာျပည္အႏွံ႔အျပားသို႔ သြားလာႏိုင္ပါသည္။ ကေလးၿမိဳ႕တြင္ ေလဆိပ္လည္းရွိပါသည္။ ကေလးေလဆိပ္မွ မႏၱေလး ၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မ်ားသို႔ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းျဖင့္ေသာ္၄င္း ၊ ပုဂၢလိက ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားျဖင့္ေသာ္၄င္း သြားလာ၍ ရႏုိင္ပါသည္။ ကေလးၿမိဳ႕မွ ေတာင္ဘက္ ဂန္႔ေဂါၿမိဳ႕သို႔ မီးရထားလမ္းလည္း ရွိပါသည္။ သို႔ပါ၍ ကေလးၿမိဳ႕သည္ ေလေၾကာင္း ၊ ေရေၾကာင္း ၊ မီးရထားလမ္း ႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းမ်ားရွိၾကေသာ္လည္း အမ်ားျပည္သူတို႔၏ အားထားရာမွာ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းမ်ားသာျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။
မံုရြာ-ေရဦး-ကေလး၀-ကေလးလမ္းသည္ ၅၆ မိုင္ + ၁၀၅ မိုင္ + ၂၄ မိုင္ = ၁၈၅ မိုင္ ကြာေပးပါသည္။ မိုးတြင္းအခါတြင္ ေရဦး-ကေလး၀လမ္းမွာ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဆိုးရြားပါသည္။ ထိုအခါ ကေလးၿမိဳ႕မွ လုပ္သားျပည္သူမ်ားသည္ ကေလး၀ၿမိဳ႕သို႔ ကုန္းလမ္းခရီးျဖင့္ခ်ီတက္ၿပီး ကေလး၀မွ မံုရြာသို႔ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေၾကာင္းအတိုင္း ခ်ီတက္ေလ့ရွိပါသည္။ ကေလး၀ၿမိဳ႕ႏွင့္ မံုရြာၿမိဳ႕အတြင္း ခ်င္းတြင္းျမစ္ေၾကာင္းတြင္ ေရႊစာေရး ၊ ၀က္သိုက္ ၊ ေပတလူ စေသာ နာမည္ႀကီး ၀ဲႀကီးမ်ားရွိပါသည္။ အထက္မွာေပ ေအာက္မွာေရႊ အလယ္၀က္သိုက္ မ်က္ျဖဴဆိုက္ စေသာ ဆို႐ိုးစကားကိုပင္ ၾကားဖူးခဲ့ပါသည္။
၂။ ကိုရာဇာ အင္ဂ်င္နီယာမွဴးဘ၀ ( ၂၀၀၈) ခုႏွစ္တြင္ ခႏၱီးခ႐ိုင္၌ တာ၀န္က်ပါသည္။ ထိုစဥ္က မံုရြာၿမိဳ႕မွ ကေလးၿမိဳ႕သို႔ တာ၀န္တစ္ခုျဖင့္သြားေရာက္ရာ မံုရြာ-ယာႀကီး-ကေလး၀လမ္းအတိုင္း ခ်ီတက္ခဲ့ပါသည္။ ဤလမ္းသည္ မံုရြာၿမိဳ႕မွ အေနာက္ဘက္သို႔ ခ်င္းတြင္းျမစ္ကူးတံတား(အလံု) ျဖင့္ စတင္၍ ျဖတ္သန္းခဲ့ပါသည္။ ခ်င္းတြင္းျမစ္အေနာက္ဘက္မွ ခ်ီတက္ၿပီး ကေလး၀ၿမိဳ႕မေရာက္ခင္၌ ျမစ္သာျမစ္ျဖတ္ကူးသည့္ တံတားႀကီးတစ္စင္းအား ျဖတ္သန္းခဲ့ရပါေသးသည္။ ဤတံတားႀကီးအား ဆရာ MD U Kyaw Linn တို႔ ငယ္စဥ္ဘ၀က တည္ေဆာက္ခဲ့ေၾကာင္း မွတ္သားရဖူးပါသည္။ ကေလး၀မွ ကေလးၿမိဳ႕သို႔ ဆက္လက္ခ်ီတက္ပါသည္။ သို႔ပါ၍ မံုရြာ-ယာႀကီး-ကေလး၀-ကေလးလမ္းသည္ ၁၁၅ မိုင္ + ၂၄ မိုင္ = ၁၃၉ မိုင္ ကြာေ၀းပါသည္။ ဤလမ္းသည္ မံုရြာၿမိဳ႕ႏွင့္ ကေလးၿမိဳ႕သို႔ ဆက္သြယ္ရာတြင္ အတိုဆံုးလမ္းပင္ျဖစ္ပါသည္။ ဤလမ္းကို မူလက စစ္အင္ဂ်င္နီယာညႊန္ၾကားေရးမွဴး႐ံုးမွ တာ၀န္ယူ၍ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ပါသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမွ ထိန္းသိမ္းခဲ့ပါသည္။ ေနာင္လာမည့္ႏွစ္မ်ားတြင္ အႏၵိယႏိုင္ငံ၏ အကူအညီျဖင့္ ဤလမ္းအား အဆင့္ျမႇင့္တင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။
၃။ မံုရြာၿမိဳ႕မွ အေနက္ဖက္ကမ္းသို႔ အလံုတံတားျဖင့္ကူး၍ ထိုမွတဆင့္ မံုရြာ-ပုလဲ-ဂန္႔ေဂါလမ္းအတိုင္း ပံုေတာင္/ပံုညာ ေတာင္တန္းႀကီးကိုေက်ာ္ျဖတ္ကာ ဂန္႔ေဂါၿမိဳ႕သို႔ ခ်ီတက္ရာလမ္းေၾကာင္းတစ္ခုရွိပါေသးသည္။ မံုရြာ-ပုလဲ-ဂန္႔ေဂါ-ကေလးလမ္းမွာ ၁၁၂ မိုင္ + ၉၁ မိုင္ = ၂၀၃ မိုင္ ကြာေ၀းပါသည္။ မိုးတြင္းအခါတြင္ မံုရြာ-ေရဦး-ကေလး၀-ကေလးလမ္းမွာ လမ္းဆိုး၍၄င္း ၊ မံုရြာ-ယာႀကီး-ကေလး၀လမ္းမွာ ယာဥ္ငယ္မ်ားသာ သြားလာႏိုင္သျဖင့္၄င္း ကေလးၿမိဳ႕မွ လုပ္သားျပည္သူမ်ားသည္ မံုရြာ-ပုလဲ-ဂန္႔ေဂါ-ကေလးလမ္းအတိုင္း ခ်ီတက္သြားလာၾကပါသည္။ ပံုေတာင္/ပံုညာ ေတာင္တန္းႀကီးေပၚတြင္ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း ၊ အထူးစီမံကိန္းႀကီးအဖြဲ႕ (၁) မွ ဦးေဆာင္၍ လမ္းတာ႐ိုးအက်ယ္ (၄၀)ေပ ရရန္ တည္ေဆာက္ျခင္း ၊ အေရးႀကီးေနရာမ်ားတြင္ ကြန္ကရစ္လမ္းခင္းေပးျခင္း ၊ ကတၱရာလမ္းတိုးခ်ဲ႕ျခင္း ၊ လက္ရွိကတၱရာလမ္းအား အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း ၊ တံတားမ်ားအား တိုးခ်ဲ႕ျခင္းတို႔ကို အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေနသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း စီမံကိန္းကာလအတြင္း ေတာင္ခ်ဲ႕ရာတြင္ ဖယ္ရွားေသာေျမမ်ားေၾကာင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး အဆင္မေျပမႈမ်ား အနည္းငယ္ေတြ႕ရွိရပါသည္။
၄။ ပခုကၠဴၿမိဳ႕မွ အေနာက္ေျမာက္ဖက္သို႔ (၂၇) မိုင္ခန္႔သြားလွ်င္ ၿမိဳင္ၿမိဳ႕သို႔ေရာက္ရွိပါသည္။ ၿမိဳင္ၿမိဳ႕မွ အေနာက္ဖက္သို႔ ၿမိဳင္ - ဗဟင္း - ခင္ေအးလမ္းေပၚတြင္ မိုင္ (၃/၆) မွ စတင္၍ ဂန္႔ေဂါၿမိဳ႕သို႔ ခ်ီတက္ရာလမ္းေၾကာင္းတစ္ခု တည္ေဆာက္ေနၿပီျဖစ္ပါသည္။ ဤလမ္းၿပီးစီးသြားပါက ပခုကၠဴ-ၿမိဳင္-ေတာမ-ဂန္႔ေဂါ ၿမိဳ႕သို႔ ၂၇ မိုင္ + ၃/၆ မိုင္ + ၉၃/၅ မိုင္ = ၁၂၄ /၃ မိုင္ ကြာေ၀းမည္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ပါ၍ ပခုကၠဴမွ ဤလမ္းအတိုင္း ကေလးၿမိဳ႕ထိဆိုလွ်င္ ၁၂၄/၃ မိုင္ + ၉၁ မိုင္ = ၂၁၅/၃ မိုင္ ကြာေ၀းမည္ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပအပ္ေပသည္။ ပခုကၠဴမွ ၿမိဳင္အထိ လမ္းအပိုင္းသည္ ျမတ္ႏိုးသူကုမၸဏီမွ BOT ယူ၍ ေဆာင္ရြက္ေနေသာလမ္းျဖစ္ပါသည္။ လက္ရွိကတၱရာလမ္း (၁၂)ေပ အက်ယ္အား (၁၈)ေပ အက်ယ္ တိုးျမႇင့္တည္ေဆာက္လ်က္ရွိပါသည္။ ၿမိဳင္ - ေတာမ - ဂန္႔ေဂါလမ္းအား ၂၀၁၅ မတ္လတြင္ (၄၀)ေပ အက်ယ္လမ္းတာ႐ိုးႏွင့္ (၁၆)ေပ အက်ယ္ အမာခံလမ္းခင္းျခင္း ေဆာင္ရြက္ၿပီးစီးမည္ ျဖစ္ပါသျဖင့္ (၁၂)လ ရာသီမေရြး သြားလာႏိုင္ေတာ့မည္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ၾကက္ရင္းေခ်ာင္း ၊ ေက်ာသာေခ်ာင္း ၊ သံေသေခ်ာင္း (၁) (၂) စေသာ ေခ်ာင္းႀကီးေလးခုကိုေတာ့ ရာသီမေရြးသြားလာႏိုင္ေအာင္ တံတားႀကီး (၄)စင္း တည္ေဆာက္ေပးရေပဦးမည္ ျဖစ္ပါသည္။
၅။ ပခုကၠဴ-ေပါက္-ထီးလင္း-ဂန္႔ေဂါ-ကေလးလမ္း တစ္ခုလည္း ရွိပါေသးသည္။ အဆိုပါ ပခုကၠဴ-ေပါက္-ထီးလင္း-ဂန္႔ေဂါ-ကေလးလမ္းသည္ ၁၃၈/၃ မိုင္ + ၉၁/၀ မိုင္ = ၂၂၉/၃ မိုင္ ကြာေ၀းသည္ဟု သိရွိရပါသည္။ ထိုလမ္းမႀကီးသည္ ပခုကၠဴၿမိဳ႕မွ အေနာက္ဘက္ ေပါက္ၿမိဳ႕သို႔ခ်ီတက္ရာတြင္ နာမည္ေၾကာ္ ေက်ာေခ်ာင္း ၊ ေယာေခ်ာင္းမ်ားကိုျဖတ္သန္း၍ ေပါက္ၿမိဳ႕သို႔ ခ်ီတက္ရပါသည္။ ေပါက္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ထီးလင္းၿမိဳ႕ၾကားတြင္လည္း ဆူးပုတ္ခံုေခ်ာင္း ၊ ေပါက္ေခ်ာင္း စေသာ သဲေခ်ာင္းႀကီးမ်ားကိုလည္း ျဖတ္သန္းရပါေသးသည္။ ေပါက္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ထီးလင္းၿမိဳ႕ၾကားတြင္ ပံုေတာင္/ပံုညာေတာင္တန္းႏွစ္ခုကို ျဖတ္သန္းရပါေသးသည္။ ေတာင္တန္းႏွစ္ခုၾကား၏ ရြာမွာ က်င္းဟူေသာ သစ္ထုတ္လုပ္ေရးစခန္းရြာႀကီးျဖစ္ပါသည္။ အစိုးရအထက္တန္းေက်ာင္း ၊ တိုက္နယ္ေဆး႐ံုႏွင့္ ရဲစခန္းမ်ားရွိေသာ ေက်းရြာႀကီးျဖစ္ပါသည္။
သို႔ပါ၍ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနာက္ေျမာက္ပိုင္း ကေလးၿမိဳ႕သို႔ သြားရာ လမ္းမႀကီး (၅) ခုအား Facebook Friend မ်ားအေနျဖင့္ ဗဟုသုတရရွိႏိုင္ပါေစရန္အလို႔ငွာ တင္ျပလိုက္ရျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္ဗ်ာ . . .။

Shwe Zin (17/8/2014)

Credit to > U Shwe Zin

No comments:

Post a Comment