Monday, August 18, 2014

ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္SKEW BRIDGE


၁။ မိမိတို႔ငယ္စဥ္က လမ္းႏွင့္ေခ်ာင္းမွ ေထာင့္မွန္ျပဳ၍ ျဖတ္သန္းရမည္။ ေခ်ာင္းႏွင့္အၿပိဳင္ ကမ္းကပ္ခံု ( Abutment ) ကို တည္ေဆာက္၍ Abutment သည္ လမ္းအူေၾကာင္းႏွင့္ ေထာင့္မွန္ခံတည္ေဆာက္ရမည္ဟု သိရွိခဲ့ပါသည္။
၂။ မိမိတို႔တည္ေဆာက္ေသာ လမ္းတာ႐ုိးမ်ားသည္ အခါအားေလ်ာ္စြာ ေခ်ာင္းမ်ားႏွင့္ ေထာင့္မွန္အေနအထားရွိခဲ့ၿပီး တင္ျပပါအယူအဆသည္ မွန္ကန္ခဲ့ပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ေခ်ာင္းႏွင့္ လမ္းသည္ ေထာင့္မွန္ခံအေနအထားမရွိပဲ ေထာင့္က်ဥ္းအေနအထားေတြ႕ဆံုတတ္ပါသည္ (အရပ္စကားနဲ႕ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ခပ္ေစြေစြေလးေပါ့ဗ်ာ) ။ ထိုအခါ Abutment ကို လမ္းႏွင့္ ေထာင့္မွန္ခံတည္ေဆာက္ပါက Water Way (Opening) က်ဥ္းသြားတတ္ပါသည္။ Opening က်ဥ္းသြားလွ်င္ ထူးကဲေခ်ာင္းေရမ်ားေသာအခ်ိန္မ်ား၌ တံတား၏ Span မလံုေလာက္မႈမ်ားျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ပါသည္။ လမ္းတာ႐ိုးေပၚေရေက်ာ္မႈမ်ား ျဖစ္ပြားတတ္ပါသည္။ လမ္းအူေၾကာင္းကို Abutment ႏွင့္ ေထာင့္မွန္ျပဳ၍၀င္ရန္ လမ္းအူေၾကာင္းကို ေျပာင္းလဲပါက မလိုအပ္ေသာလမ္းအူေၾကာင္းေကြ႕ေကာက္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေစပါသည္။ ေရဦးတိုက္ရာဖက္မွ ကမ္းကပ္ခံုမွာလည္း ေရတိုက္စားခံရျခင္းမ်ားျဖစ္ပြားေလ့ရွိပါသည္။ Mini Bore Pile Foundation မ်ား Spen Pipe Foundation မ်ားဆိုလွ်င္ ခံႏိုင္ရည္ရွိေသာ္လည္း Open Foundation စနစ္မ်ားတြင္ ေရတိုက္စားမႈေၾကာင့္ ဆိုးက်ိဳးမ်ားၾကံဳေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။
၃။ ယခုတင္ျပေသာ Skew Bridge ၏ အယူအဆမွာ လမ္းႏွင့္ေခ်ာင္း ခပ္ေစြေစြေလးရွိေနလွ်င္ Abutment (ကမ္းကပ္ခံု) ကို ေခ်ာင္းႏွင့္အၿပိဳင္တည္ေဆာက္မည္။ Long Girder မ်ား ၊ လက္ရမ္းမ်ားကိုေတာ့ လမ္းအူေၾကာင္းႏွင့္အၿပိဳင္တည္ေဆာက္မည္။ Slab မ်ားသည္ ေထာင့္မွန္စတုဂံမဟုတ္ပဲ Rombarg မွန္ကူကြက္ပံုစံ တည္ေဆာက္မည္။ တည္ေဆာက္ရာတြင္/တြက္ခ်က္ရာတြင္ ခက္ခဲမႈအနည္းငယ္ရွိမည္။ တည္ေဆာက္ရာတြင္ ကနဦးကုန္က်စရိတ္ (Start-Up Cost) မ်ားျပားမည္။ Innitial Cost မ်ားျပားမည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေရရွည္သျဖင့္ တာယာပြန္းစားမႈသက္သာမည္ ၊ ေလာင္စာဆီသံုးစြဲမႈသက္သာမည္ ၊ စက္ယာဥ္ယႏၱရားျပင္ဆင္ခသက္သာမည္။
၄။ သို႔ေသာ္ အက်ိဳးေက်းဇူးအားျဖင့္ ေရသြားလမ္း Water Way ေျဖာင့္တန္းမည္။ Driving Quality ေကာင္းမည္။ Abutment မ်ား ေရစားခံရမႈကို ကာကြယ္ႏိုင္မည္။ လမ္း Aligment ေကာင္းမည္ . . . စသည့္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားကို ရရွိေစမွာျဖစ္ပါတယ္ဗ်ာ။
၅။ Abutment ႏွင့္ လမ္းအူေၾကာင္း Aligment မွာ ေထာင့္မွန္ခံစရာမလိုပဲ ပကတိတည္ရွိေနသည့္အတိုင္း ေတြ႕ဆံုရန္သာျဖစ္ပါသည္။ ထိုအခါ လမ္းအူေၾကာင္း Aligment မွာ တေျဖာင့္တည္းတည္ရွိၿပီး Driving Quality ေကာင္းမြန္မည္ျဖစ္ပါသည္။
မိမိတို႔ Site အင္ဂ်င္နီယာမ်ားအေနျဖင့္ မိမိတို႔လမ္းေပၚ၌တည္ေဆာက္မည့္ တံတားသည္ ပံုမွန္အေျခအေနလား ? ဒါမွမဟုတ္ SKEW TYPE တည္ေဆာက္ရမွာလားဆိုတာ ခြဲျခားသံုးသပ္ႏိုင္ဖို႔နဲ႔ ထိုကဲ့သို႔ ၾကံဳဆံုလာရလွ်င္ ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ေစဖို႔ Facebook Friend တို႔အား မွ်ေ၀လိုက္ရပါတယ္ဗ်ာ။
Shwe ZIn (19/8/2014)
 
Credit to> U Shwe Zin

No comments:

Post a Comment