Monday, August 18, 2014

ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ့္ဆရာမ်ား

ကၽြန္ေတာ္ ကိုရာဇာတို႔ A.E ဘ၀ ခ်င္းျပည္နယ္ လမ္းအထူး (၁၁) တြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္စဥ္ကေပါ့ဗ်ာ။ ျပည္နယ္အင္ဂ်င္နီယာမွဴးႀကီးက (ဦးေစာစိန္ထြန္းေအာင္) ပါ။ သူ႔ရဲ႕႐ံုးကားေလးေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္က လိုက္ရပါတယ္။ သူနဲ႔အတူ ကေလး-ဖလမ္း-ဟားခါး လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ လိုက္ရတာေပါ့ဗ်ာ။ လမ္းမွာေတြ႕တဲ့ ေကြ႕အတြင္းက သစ္ပင္ေတြကို Pavement ထက္ မျမင့္ဖို႔ သူက မွာပါတယ္။ Pavement ထက္ျမင့္ရင္ Horizontal Sight Distance နည္းသြားတဲ့အတြက္ မေကာင္းေၾကာင္းရွင္းျပပါတယ္။ လမ္းေကြ႕အတြင္းမွာ ေျမကာနံရံေတြ တည္ေဆာက္ရင္လည္း ေျမကာနံရံ Only မတည္ေဆာက္ပဲ Culvert မ်ားႏွင့္တြဲ၍ တည္ေဆာက္သင့္ေၾကာင္း သင္ၾကားပါတယ္ဗ်ာ။ Side Drain ေလးေတြကိုတူးရင္ တစ္ဆစ္ခ်ိဳးေကြ႕ေတြကို ေရာက္တဲ့အခါ ေကြ႕နဲ႔အၿပိဳင္မယူပဲ အနီးဆံုးေခ်ာက္ဖက္ကိုေဖာက္ခ်ဖို႔လည္း သင္ၾကားပါတယ္ဗ်ာ။ Swamp Area ေတြမွာရွိတဲ့ Side Drain ေတြကို Pucca Drain ေလးေတြတည္ေဆာက္ၿပီး အနီးဆံုး Culvert ေတြမွာထုတ္ဖို႔ သင္ၾကားပါတယ္ဗ်ာ။
ကၽြန္ေတာ္ A.E ဘ၀က တေကာင္း-ကသာလမ္းမွာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္စဥ္ကေပါ့ဗ်ာ။ အဲ့ဒီလမ္းရဲ႕တာ၀န္ခံအင္ဂ်င္နီယာမွဴးက E.E (ဦးေအးႏိုင္ထြန္း) ေပါ့ဗ်ာ။ သူကေတာ့ တစ္မ်ိဳးဗ်။ ကၽြန္ေတာ့္ Area ထဲကို၀င္လာတာနဲ႔ စာရြက္ကေလးတစ္ရြက္ေပၚမွာ ကိုရာဇာလို႔ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး မိုင္တိုင္ဘယ္ေလာက္မွာရွိတဲ့ Culvert ရဲ႕ေရဖမ္းက်င္းပိတ္ေနတယ္ ၊ မိုင္တယ္ဘယ္ေလာက္မွာရွိတဲ့ လမ္းခ်ိဳင့္ကႀကီးလာၿပီ လိုအပ္တဲ့ေက်ာက္ကိုတြက္ခ်က္ၿပီး A.E ဦးမင္းဇံတို႔ထံကို လွမ္းေတာင္းဖို႔ ၊ မိုင္တိုင္ဘယ္ေလာက္မွာရွိတဲ့ လမ္းေဘးမွာရွိတဲ့ ကၽြဲလူးအိုင္ကိုေျမဖို႔ပါ စသည္ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကိုမွာၾကားစရာရွိတာေလးေတြကို စာရြက္ကေလးနဲ႔ေရးၿပီး ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ေတြ႕တဲ့အခါက်ရင္ ရွင္းျပတယ္ ၊ သင္ျပတယ္ ၊ မွာၾကားတယ္ေပါ့ဗ်ာ။
ကၽြန္ေတာ္ A.E ဘ၀က လမ္းအထူး (၁၃) မွာ တာ၀န္က်စဥ္ကေပါ့ဗ်ာ။ လမ္းအထူး (၁၃) ရဲ႕ တာ၀န္ခံအင္ဂ်င္နီယာက D.S.E ဦး၀င္းေဖေပါ့ဗ်ာ။ အခုေတာ့ သူက D.M.D (P) ေပါ့ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္က ႐ံုးကားရဲ႕အေရွ႕မွာ ယာဥ္ေမာင္းနဲ႔အတူထိုင္ရပါတယ္။ သူက ေနာက္ခန္းကထိုင္တယ္။ ၿပီးရင္ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာရွိတဲ့ ယာယီေရေက်ာ္မွာ ေက်ာက္နည္းၿပီးေတာ့ ေရျဖတ္ေနၿပီ ေက်ာက္ထပ္ျဖည့္ဖို႔ ၊ ယာယီေရေက်ာ္ရဲ႕အက်ယ္ကို ထပ္တိုးဖို႔ သင္ၾကားပါတယ္။ ေခ်ာင္းႀကီးေတြထဲကို တစ္ေၾကာင္းထိုးလမ္းက ရင္ခြဲဆင္းသြားတဲ့ေနရာေတြမွာ Grade ေတြထပ္ခ်ဖို႔ သင္ၾကားပါတယ္။ ဒို႔ေတြရဲ႕ကားေတြမတက္ႏိုင္ရင္ လိုက္စစ္တဲ့လူႀကီးရဲ႕ကား မတက္ႏိုင္ပဲျဖစ္မယ္ ၊ အုပ္ခ်ဳပ္မႈယာဥ္ေတြနဲ႔ ဆီသယ္ယာဥ္ေတြမတက္ႏိုင္ပဲျဖစ္မယ္ Grade ေတြခ်ဖို႔ သင္ၾကားပါတယ္ဗ်ာ။ တစ္ေၾကာင္းထိုးလမ္းဆိုတာ လူႀကီးက လိုက္စစ္ၿပီး အတည္ျပဳၿပီးမွ လုပ္ငန္းၿပီးဆံုးမွာျဖစ္လို႔ တန္ဘိုးနည္း၀န္ပါ ေဆာင္ရြက္ဖို႔သင္ၾကားပါတယ္ဗ်ာ။ တျခား A.E ေတြရဲ႕လမ္းကိုသြားစစ္ရင္ သူက ႏႈတ္တိုက္ခ်ေပးတယ္ ၊ ကၽြန္ေတာ္က RT စက္နဲ႔ ေပါက္(ေျပာ) ေပးရတာေပါ့ဗ်ာ။ ဘယ္ေနရာေတြမွာ Guard Post ေတြစိုက္ဖို႔ ၊ ဘယ္ေနရာေတြမွာ ယာယီေရေျမာင္းတူးဖို႔ ၊ ဘယ္ေနရာေတြမွာ ယာယီသစ္သားတံတားငယ္ေတြထိုးဖို႔ ၊ ဘယ္ေနရာေတြမွာ Overlay တင္ဖို႔ ၊ ဘယ္ေနရာေတြမွာ Levelling & Seal ေလာင္းဖို႔ အနီးကပ္ သင္ၾကားေပးတယ္ဗ်။ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာဆိုရင္ ရာဇာမင္းသာဆိုရင္ ဘယ္လိုေညာင္(ညႊန္ၾကား)မွာလဲ? ။ ငါကေတာ့ ဒီလို ေညာင္မယ္။ စသည္ျဖင့္ အေသးစိတ္သင္ၾကားေပးတယ္ဗ်။
အခု ကိုရာဇာတို႔ D.S.E ျဖစ္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးလမ္းေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ကိုယ္စီကိုယ္စီ RT စက္ငယ္ေလးေတြ ကိုင္ထားရတာေပါ့ဗ်ာ။ လမ္းေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္မွာကလည္း Telephone ေတြက ေနရာတိုင္းမမိႏိုင္ေသးဘူးေလ။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးဆရာဦးေက်ာ္လြင္က သူ႔ေဘးမွာပါလာတဲ့ ဦး၀င္းေဖ D.M.D (P) ျဖစ္ေစ ၊ ဦးဟန္စိုး D.M.D (W) ကိုျဖစ္ေစ ၊ ဦးအုန္းလြင္ D.E (လမ္း) ကိုျဖစ္ေစ ႏႈတ္ျဖင့္တိုက္႐ိုက္ညႊန္ၾကားၿပီး D.M.D ေတြက RT စက္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို လွမ္းေပါက္(ေျပာ) တာေပါ့ဗ်ာ။ ကိုရာဇာေရ Concrete Mixer ေတြၿပီးရင္ သိမ္းေတာ့ ၊ ဘယ္ေကြ႕အတြင္းက ျခံဳေတြခုတ္လိုက္ဦး ၊ ဘယ္ေနရာေတြမွာ Pucca Drain ေတြထည့္ဖို႔က်န္ေသးတယ္ ၊ မိုင္တိုင္ဘယ္ေလာက္မွာ လမ္းေဘးေရ၀ပ္တဲ့ေနရာေတြကို Grader နဲ႔ ခ်က္ျခင္းေဖာက္ စသည္ျဖင့္ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာရွိတဲ့ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို အခိ်န္ႏွင့္တေျပးညီ သင္ၾကားျပသၾကပါတယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြကလည္း ကိုယ့္ရဲ႕ဆရာႀကီးေတြ သင္ၾကားျပသခဲ့တာေတြကို ခ်က္ျခင္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ၾကပါတယ္ဗ်ာ။ ေနာက္ထပ္ ေတြ႕လာတဲ့အခက္အခဲေတြကိုလည္း အျမန္ဆံုးေျဖရွင္းၾကပါတယ္။ ကိုယ္မသိေသးတာေတြကိုလည္း လူအားျဖင့္ျဖစ္ေစ ၊ တယ္လီဖုနး္ျဖင့္ျဖစ္ေစ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းတင္ျပၿပီး ေအာက္ေျခမွာျပန္လည္ေဆာင္ရြက္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ ဒီလိုနဲ႔ အလုပ္အေၾကြးေတြနည္းပါးေအာင္ေဆာင္ရြက္ရင္း ၊ လုပ္ငန္းခြင္မွာအမွားကင္းစင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရင္း ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ လမ္း/တံတားမ်ား ျဖစ္လာေအာင္ သင္ယူခဲ့ၾကရပါတယ္ဗ်ာ။
တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀မွာ ၾကားဆရာ ၊ သင္ဆရာ ၊ ျမင္ဆရာ အားလံုးဟာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ဆရာေတြပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀မွာ ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အထက္အရာရွိ ဆရာေတြဟာ မ်ားျပားလြန္းလွတဲ့အတြက္ အေသးစိတ္မေဖာ္ျပျဖစ္ခဲ့ေပမဲ့ ဒီေနရာကေနပဲ ရိုေသဂါရ၀ျပဳလိုက္ပါတယ္ဗ်ာ. . .။
Facebook Friend တို႔အေနနဲ႔လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔သင္ယူခဲ့ရသမွ်ေလးေတြကို သိရွိႏုိင္ဖို႔ရန္ ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔သင္ယူခဲ့ရတဲ့ နည္းလမ္းေလးေတြကို သိရွိႏိုင္ေစရန္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ဆရာမ်ားအေၾကာင္းကို မွ်ေ၀လိုက္ရပါတယ္ဗ်ာ။
Shwe Zin (18/8/2014)


Credit to > U Shwe Zin

No comments:

Post a Comment