Tuesday, August 12, 2014

Horinzontal Sight Distance & Vertical Sight Distance

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ယာဥ္ေမာင္းေလးတို႔ ခရီးသြားရာတြင္ ေရွ႕မွာေက်ာင္းရွိတယ္ေျဖးေျဖးေမာင္း ၊ ေရွ႕မွာ တံတားက်ဥ္းရွိတယ္ေျဖးေျဖးေမာင္း ၊ ေရွ႕မွာေရေက်ာ္ရွိတယ္ အရွိန္ေလွ်ာ့ ၊ ေရွ႕မွာ ေကြ႕ရွိတယ္ ညာကပ္ထား ၊ ဟြန္းတီး ၊ ေရွ႕မွာ ကုန္းတက္ရွိတယ္ မျမင္ရဘူး ၊ ညာကပ္ ဟြန္းတီး စသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုရေလ့ရွိပါသည္။
က်ိဳင္းတံု-မိုင္းလားလမ္းႏွင့္ က်ိဳင္းတံု-တာခ်ီလိတ္လမ္းမ်ားသည္ ေတာင္ေပၚလမ္းျဖစ္ေသာ္လည္း တစ္နာရီလွ်င္ မိုင္ (၄၀) ၊ မိုင္ (၅၀) မွ် ေမာင္းနင္ႏိုင္ပါသည္။ Formation ကလည္းက်ယ္ ၊ Pavement ကလည္း က်ယ္ပါသည္။ က်ိဳင္းတံု-တာခ်ီလိတ္လမ္းဆိုလွ်င္ Pavement အက်ယ္ ( 9 Metre ) ရွိပါသည္။ က်ိဳင္းတံု - မိုင္းလားလမ္းမွာ ( 7 Metre ) ရွိပါသည္။ Radius of Curvature ေကာင္းပါသည္။ Horizontal Sight Distance ႏွင့္ Vertical Sight Distance ေကာင္းပါသည္။
Horizontal Sight Distance အေၾကာင္း ဦးစြာတင္ျပလိုပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားသည္ မ်က္ကြယ္ေကြ႕မ်ားတြင္ လွ်ိဳမ်ားျဖစ္ေနၿပီး ၊ လွ်ိဳမ်ားအတြင္းမွ သစ္ပင္မ်ား ၊ ျခံဳပုတ္မ်ားကို Pavement ထက္မျမင့္ေစရန္ ခုတ္ထြင္ရွင္းလင္းေပးႏိုင္လွ်င္ Horizontal Sight Distance ေကာင္းမည္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ မ်က္ကြယ္ေကြ႕မွာ ေတာင္ကုန္းျဖစ္ေနလွ်င္ေတာ့ Side Slope ကို ေျပေျပေလးခုတ္ေပးရပါမယ္။ Step Berm မ်ား ခုတ္ေပးရပါမည္။ Formation (၄၀)ေပ အတြင္း Pavement ကို Centre က်က်တည္ေဆာက္ေပးလွ်င္ လမ္းပုခံုးႏွင့္ Side Drain အတြက္ Horizontal Sight Distance အနည္းငယ္တိုးႏိုင္ပါသည္။ မည္သို႔မွ် မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေတာင္မွ Horizontal Sight Distance နည္းေသာေနရာမ်ားတြင္ ဟြန္းတီးပါ ၊ လက်္ာဘက္ကပ္ေမာင္းပါ။ ညာေကြ႕/ဘယ္ေကြ႕ ၊ ဘာေၾကာင့္ရပ္ရပ္လမ္းေဘးခ်ရပ္ စေသာ Cautiong Sign Board မ်ား စိုက္ထူေပးသင့္ပါသည္။ Pavement က ကတၱရာလမ္း ၊ ကြန္ကရစ္လမ္းမ်ားျဖစ္ေနလွ်င္ေတာ့ Pavement အလယ္တြင္ မ်ဥ္းေသအျဖဴေရာင္မ်ား ဆြဲထားေပးသင့္ပါသည္။ Horizontal Curve မ်ားအတြင္း Super Elevation ကိုလည္း မွန္ကန္စြာထည့္သြင္းေပးရပါမည္။ ( မႏၱေလး-မံုရြာ ကားလမ္းမႀကီးေပၚရွိ ရြာသစ္ႀကီးေကြ႕ႏွင့္ ရန္ကုန္-ေတာင္ငူ-မႏၱေလးလမ္းေပၚရွိ တပ္ကုန္ကုန္းၿမိဳ႕ႏွင့္ ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕ၾကားရွိ စိမ္းစားပင္ေကြ႕မ်ားမွာ နာမည္ႀကီးေကြ႕မ်ားျဖစ္ပါသည္။ )
Vertical Sight Distance အေၾကာင္း တင္ျပလိုပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ တတ္ႏိုင္သမွ် Formation ကို က်ယ္က်ယ္ခဲ်႕ရပါမည္။ Pavement ကို တတ္ႏိုင္သမွ် က်ယ္ေအာင္ခင္းရပါမည္။ Gradient ကို 7% ေအာက္ ရႏိုင္သမွ် ခ်ရပါမည္။ အမာခံလမ္းပုခံုးမ်ား ၊ Pucca Side Drain မ်ား တည္ေဆာက္ေပးသင့္ပါသည္။ မည္သို႔မွ် မေဆာင္ရြက္ႏိုင္လွ်င္ေတာင္မွ ကုန္းတက္ရွိသည္ ၊ ဂီယာႀကီးျဖင့္ေမာင္းပါ ၊ လက်္ာကပ္ပါ ၊ ဟြန္းတီးပါ ၊ ဘာေၾကာင့္ရပ္ရပ္လမ္းေဘးခ်ရပ္ စေသာ Caution Sign Board မ်ား စိုက္ထူေပးသင့္ပါသည္။ Pavement ကတၱရာလမ္း ၊ ကြန္ကရစ္လမ္းျဖစ္လွ်င္ Pavement ေပၚတြင္ မ်ဥ္းေသအျဖဴေရာင္မ်ားဆြဲေပးသင့္ပါသည္။ မိမိတို႔တည္ေဆာက္ေပးၿပီးေသာလမ္းေပၚရွိ Horizontal Sight Distance ႏွင့္ Vertical Sight Distance နည္းပါးေသာေနရာမ်ားတြင္ ေမာင္းႏွင္ေသာယာဥ္မ်ား၏ Speed ေပၚမူတည္၍ ျဖစ္ေပၚလာေသာ Breaking Distance ထက္ မ်ားျပားရန္ေတာ့ လိုအပ္ပါသည္။ အေရးတႀကီးလိုအပ္ေသာေနရာမ်ားတြင္ အျမန္ႏႈန္းကို သတ္မွတ္ေပးရန္လိုအပ္ပါသည္။ ( Sight Distance က မ်ားၿပီး Breaking Distance က နည္းရမွာေပါ့ဗ်ာ )
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ေျမျပန္႔ေဒသႏွင့္ေတာင္ကုန္းေဒသမ်ားေရာေႏွာ၍တည္ရွိေသာႏိုင္ငံျဖစ္ပါသည္။ ေျမျပန္႔ေဒသမ်ားတြင္ Vertical Sight Distance ႏွင့္ပတ္သတ္၍ မရွိႏိုင္ေသာ္လည္း ကုန္းျမင့္ေဒသ ၊ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားတြင္ Horizontal Sight Distance ႏွင့္ Vertical Sight Distance ႏွစ္မ်ိဳးလံုးရွိႏိုင္ပါသည္ခင္ဗ်ား။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား မေတာ္တဆျဖစ္မႈမ်ားျပားေသာေနရာမ်ားမွာ Horizontal Sight Distance ႏွင့္ Vertical Sight Distance နည္းေသာေနရာမ်ားတြင္ ျဖစ္ပြားမႈမ်ားျပားပါသည္။ သို႔ပါ၍ တတ္ႏိုင္သမွ် စံခ်ိန္စံညႊန္းမီေအာင္ တည္ေဆာက္ေပးႏိုင္လွ်င္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ားကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ Horizontal Sight Distance ႏွင့္ Vertical Sight Distance နည္းေသာေနရာမ်ားတြင္ လမ္းနယ္ Right of Way အတြင္း လုပ္သားျပည္သူမ်ားမွ ေစ်းဆိုင္မ်ားေဆာက္ျခင္း ၊ ေနအိမ္မ်ားေဆာက္ျခင္း စေသာ က်ဴးေက်ာ္မႈမ်ားကို လံုး၀လက္မခံဖို႔ေတာ့ လိုအပ္ပါတယ္ဗ်ာ။ လမ္းမႀကီးမ်ားတည္ေဆာက္ရာတြင္ Gradient ကို နည္းပါးေအာင္စီမံျခင္း ၊ Formation တာ က်ယ္ေအာင္တည္ေဆာက္ျခင္း ၊ Pavement က်ယ္ေအာင္တည္ေဆာက္ျခင္းတို႔သည္ ကနဦးကုန္က်စရိတ္မ်ားျပားပါသည္။ သို႔ေသာ္ အျမဲတမ္းသံုးစြဲေနရေသာ ယာဥ္မ်ား၏ တာယာစရိတ္ ၊ စက္သံုးဆီစရိတ္ ၊ စက္ျပင္ထိန္းသိမ္းစရိတ္မ်ား အရွည္သျဖင့္ သက္သာႏိုင္ေပမည္။ လုပ္အားခမွအပ က်န္ပစၥည္းမ်ားအားလံုးသည္ ႏိုင္ငံျခားေငြႏွင့္ ေပး၀ယ္ရျခင္းျဖစ္ေပသည္။
မိမိတို႔လုပ္ငန္းခြင္အင္ဂ်င္နီယာမ်ားအေနျဖင့္ ယာဥ္မ်ားအႏၱရာယ္ကင္းစင္ေရး ၊ Driving Quality ေကာင္းမြန္ေရးအတြက္ မိမိတို႔တတ္စြမ္းသမွ် တာ၀န္ယူ တည္ေဆာက္/ကာကြယ္/ထိန္းသိမ္းႏိုင္ၾကပါေစရန္ Facebook Friend တို႔အား မွ်ေ၀လိုက္ရပါတယ္ဗ်ာ။
Shwe Zin (6/8/2014) 9:00 AM


Credit to > U Shwe Zin

No comments:

Post a Comment