Sunday, August 10, 2014

Side Drain (or) လမ္းေဘးေရေျမာင္းမ်ား

(၁) လမ္းတာ႐ိုးေျမဖို႔စဥ္ ( Filling ) အပိုင္းမ်ား၌ လမ္းတာ႐ိုးကို အျမင့္ဆံုးတက္ေလ့ရွိေသာေနရမ်က္ႏွာျပင္ High Flood Level အထက္ ( ၃ ေပ ) ခန္႔ ျမင့္တင္၍ ဖို႔ရမည္ဟု တင္ျပခဲ့ဖူးပါသည္။ H.F.L ႏွင့္ လမ္းတာ႐ိုး ( Formation ) Level တိုက္ေနလွ်င္ လမ္းတာ႐ိုးေပၚေရေက်ာ္ႏိုင္ပါသည္။ လမ္းတာ႐ိုးေရျမဳပ္လွ်င္ OMC ( Optimum Moisture Contents ) ကို ေက်ာ္၍ Saturated ျဖစ္ကာ ေအာက္ခံ Sub Grade သည္ ၀န္ထမ္းအား ( Bearing Capacity ) နည္းသြားမည္။ Sub Grade သည္ Sub Base ႏွင့္ Base Course မွ Weight မ်ားကို ထမ္းႏိုင္ေတာ့မည္မဟုတ္ပါ။ ထိုအခါ Depression ေခၚ Weak Spot မ်ား ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ပါသည္။
(၂) One Side Cutting အပိုင္း၌ Side Drain (လမ္းေဘးေရေျမာင္း) မ်ားကို ေတာင္ရွိေသာဘက္ျခမ္း၌ တူးရပါမည္။ တူးလွ်င္ အနက္ ( ၃ ေပ ) ခန္႔ထိ တူးသင့္ပါသည္။ ပထမအပိုဒ္တြင္ တင္ျပေသာအယူအဆအရ Water Table ကို နိမ့္ခ်ထားလိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။ Side Slope ၏ အေျခ၌ ကပ္၍မတူးရ Step Berm ကို ( ၁ ေပ ) အနည္းဆံုး ခြာထားရမည္။ Slope ၏ အျမင့္ ပိုမျမင့္လာေစရန္ျဖစ္ပါသည္။
(၃) Side Drain ( လမ္းေဘးေရေျမာင္း ) မ်ား၏ ပံုသ႑ာန္ကို Rectangle ၏ ပံုစံ (သို႔မဟုတ္) Trapezium ပံုစံမ်ား တည္ေဆာက္ေလ့ရွိပါသည္။ Rectangle မွာ တူးရလြယ္ေသာ္လည္း Trapezium မွာ တူးရခက္ပါသည္။ Trapezium ပံုစံမွာ ေရစားျခင္းသက္သာပါသည္။ မ်က္ႏွာျပင္ၿပဳိက်ျခင္းသက္သာပါသည္။ Side Drain ပိတ္ဆို႔ျခင္းမွလည္း သက္သာပါမည္။ တူးေသာေျမမ်ားကို လမ္းေဘးတြင္မပံုရပါ။ လမ္း၏ အျခားတစ္ဖက္တြင္လည္း မပံုရပါ။ ေခ်ာက္ထဲသို႔ စြန္႔ပစ္ရပါမည္။ Earth Shoulder အေနႏွင့္အသံုးျပဳႏိုင္ေသာ္လည္း Compaction ေပးၿပီး ၅% ေရဆင္းရွိေစရပါမည္။ ( ရန္ကုန္ - ေတာင္ငူ - မႏၱေလးလမ္း ) ပဲခူးဘုရားႀကီးအပိုင္းတြင္ တူးထားေသာေျမစာမ်ားလမ္းေပၚေရာက္ရွိေနသျဖင့္ ကားဘီးမ်ားတြင္ ကပ္ပါလာၿပီး Pavement (လမ္းသား) ေပၚတြင္ ယာဥ္မ်ား စလစ္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းမ်ားတြင္ ေတြ႕ရိွရပါသည္။
(၄) One Side Cutting အပိုင္း၌ Side Drain တစ္ဖက္တည္းတူးရန္လိုေသာ္လည္း Both Side Cutting မ်ားတြင္ ႏွစ္ဖက္လံုး၌ တူးရန္လိုအပ္ပါသည္။
(၅) Side Drain ေလးမ်ားအစား Pucca Drain မ်ား အစားထိုးတည္ေဆာက္ႏိုင္ပါသည္။ ထို Pucca Drain ၏ လမ္းဖက္ျခမ္း၌ ရွိေသာအပိုင္းမွာ လမ္းထက္နိမ့္ရပါမည္။ လမ္းေပၚရွိေရမ်ား Side Drain ႏႈတ္ခမ္းေပၚသို႔ ျဖတ္သန္းစီးဆင္းေစရန္ျဖစ္ပါသည္။ လမ္းဖက္မွရွိေသာ Side Drain ႏႈတ္ခမ္းသည္ လမ္းထက္ျမင့္ေနပါက လမ္းေပၚမွေရမ်ား Side Drain ထဲသို႔ မလာႏိုင္သျဖင့္ Function မျဖစ္ေတာ့ပါ။ ေတာင္နံရံဖက္မွနံရံသည္ နိမ့္ေသာနံရံထက္ ၁ ေပ (သို႔) ၂ ေပ ခန္႔ျမင့္ရပါမည္။ ထိုအခါ ေတာင္ကမ္းပါးယံသည္ (၁၀ ေပ) ခန္႔ ျမင့္ေနလွ်င္ အဆိုပါ ( ၂ ေပ ) ျဖင့္ ေျမထိန္းၿပီးျဖစ္ေနပါမည္။
(၆) ေတာင္ေပၚအပိုင္းမ်ားတြင္ Side Drain မ်ားသည္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ပါသည္။ Side Drain မရွိပါက အပိုဒ္ (၁) တြင္ တင္ျပေသာ အယူအဆအရ လမ္းပ်က္စီးမႈမ်ားျဖစ္ပြားေလ့ရိွပါသည္။ Pucca Side Drain မ်ားတြင္ အနည္မ်ား ( Deposit ) မ်ားကို အခါအားေလ်ာ္စြာ ဖယ္ရွားရွင္းလင္းေပးရပါမည္။ ယာယီေျမသား Side Drain မ်ား ၿပိဳက်လွ်င္ ၊ ပိတ္ေနလွ်င္ ရွင္းလင္းေပးရပါမည္။
(၇) ေက်ာတန္းေလးမ်ားေပၚတြင္ တည္ေဆာက္ထားေသာလမ္းအပိုင္း၌ လမ္း Sagging ျဖစ္ေသာ ေနရာတိုင္းတြင္ Culvert ထည့္ရန္မလိုပါ။ လမ္းသားထက္ ဘယ္/ညာ ႏွစ္ဖက္စလံုးမွ နိမ့္ေနပါက Camber ေပၚမွ စီးလာေသာေရမ်ားကိုလည္း ဘယ္ညာႏွစ္ဖက္စလံုးသို႔ Cross Drain မ်ားတူး၍ ထုတ္ႏိုင္ပါသည္။ လိုအပ္ပါက က်ယ္က်ယ္နက္နက္တူးႏို္င္ပါသည္။
(၈) Side Drain ရွည္လာပါက ေရပမာဏမ်ားျပားလာၿပီး ေရတိုက္စားမႈမ်ားျပားလာတတ္ပါသည္။ သို႔ပါ၍ သင့္ေလွ်ာ္ေသာေနရာမ်ား ( ေတာင္နံရံနိမ့္ေသာ/ေတာင္နံရံပါးေသာ) တြင္ ေတာင္နံရံကိုေဖာက္ကာ Cross Drain တူး၍ ထုတ္ႏိုင္ပါသည္။
(၉) ေတာင္ေပၚေဒသအပိုင္းမ်ား၌ လမ္းတစ္ဆစ္ခ်ိဳးေကြ႕မ်ားရွိပါသည္။ တစ္ေတာင္ဆစ္ခ်ိဳးေကြ႕ဟုလည္း ေခၚပါသည္။ ( Hair Pin ) ေကြ႕ဟုလည္း ေခၚၾကပါသည္။ ယင္းေကြ႕မ်ားတြင္ ေတာင္ကမ္းပါးယံရွိေသာ ေဘးဖက္၌ Side Drain ( လမ္းေဘးေရေျမာင္း ) မ်ားသည္ ေကြ႕ၿပီးလွ်င္ Curve ၏ အျပင္ဘက္သို႔ ေရာက္သြားပါသည္။ ထိုအေျခအေနမ်ိဳး၌ Side Drain ကို Curve ႏွင့္အၿပိဳင္မေခၚပဲ ေခ်ာက္ထဲသို႔ အေျဖာင့္ဆင္းသြားေစရန္ တူးေပးရပါသည္။
(၁၀) လမ္းတာ႐ိုးႏွင့္အၿပိဳင္တည္ေဆာက္ေသာ Drain မ်ားကို Side Drain ဟု ေခၚဆို၍ လမ္းတာ႐ိုးႏွင့္ ကန္႔လန္႔ျဖတ္တည္ေဆာက္ေသာ ( Perpendicular ) Drain မ်ားကို Cross Drain ဟု ေခၚဆိုပါသည္။ Side Drain မ်ားကို Pavement ( လမ္းသား၏ေဘး ) (၁၄ေပ) အကြာ၌ တည္ေဆာက္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း One Side Cutting ႏွင့္ Both Side Cutting မ်ားတြင္ အေျခအေနေပးသလိုေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါသည္။
ယခုအခါ မိုးရာသီသို႔ ၀င္ေရာက္ခဲ့ၿပီျဖစ္ပါသည္။ ေတာင္ေပၚအပိုင္း/ကုန္းျမင့္အပိုင္းမ်ားတြင္ တာ၀န္ယူရေသာ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားအေနျဖင့္ မိမိတို႔၏ လမ္းသား ( Pavement ) ႏွင့္ လမ္းတာ႐ိုးမ်ားအား ၾကံ႕ခိုင္မႈရွိေစရန္ Side Drain ( လမ္းေဘးေရေျမာင္း ) မ်ားကို အထူးဂ႐ုျပဳႏိုင္ၾကပါေစရန္ႏွင့္ Cross Drain မ်ား လိုအပ္သလိုတည္ေဆာက္၍ မိမိတို႔၏ Pavement အနီး ေရမ၀ပ္ေစရန္ ရည္ရြယ္၍ ေစတနာျဖင့္ ေ၀မွ်လိုက္ရပါသည္။


Credit to > U Shwe Zin

No comments:

Post a Comment