(၄၀)ေပ အက်ယ္ ေျမသားလမ္း
တစ္ေၾကာင္းထိုးလမ္းအေၾကာင္းယခင္အပတ္က တင္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္။
မိမိတို႔တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ တစ္ေၾကာင္းထိုးလမ္းၿပီးစီးပါက
အဆံုးအျဖတ္ေပးႏိုင္မည့္အင္ဂ်င္နီယာႀကီးမ်ားႏွင့္ အတည္ျပဳပါ။ လိုအပ္လွ်င္
လမ္းေၾကာင္းအနည္းငယ္ေျပာင္းလဲႏိုင္ပါသည္။
တစ္ေၾကာင္းထိုးလမ္းအတည္ျပဳၿပီးပါက (၃၄)ေပ အက်ယ္တည္ေဆာက္မွာလား ၊ (၄၀)ေပ
အက်ယ္တည္ေဆာက္မွာလားဆိုတာကို လူႀကီးထံအတည္ျပဳခ်က္ယူပါ။ ယင္းေနာက္
အဆိုပါအက်ယ္ျဖင့္ Geometric Design ထုတ္ေပးပါရန္
လမ္းပံုထုတ္/လမ္းဦးစီးသို႔ စာတင္ပါ။ (၄၀)ေပ အက်ယ္ေျမသားလမ္းတြင္ Pavement
Width (၁၂)ေပ တစ္ဖက္လွ်င္ Hard Shoulder (၄)ေပ စီႏွင့္ Earth Shoulder
(၁၀)ေပစီျဖစ္ပါသည္။ (၃၄)ေပ အက်ယ္ ေျမသားလမ္းတြင္ Earth Shoulder တစ္ဖက္
(၇)ေပ စီျဖစ္ပါသည္။ (၄၀)ေပ အက်ယ္ေျမသားလမ္းကို ေျမျပန္႔အပိုင္း၌
အသံုးမ်ားပါသည္။ ေတာင္ေပၚေဒသအပိုင္း၌ (၃၄)ေပ အက်ယ္ေျမသားလမ္းကို
အသံုးမ်ားပါသည္။
႐ံုးခ်ဳပ္အဖြဲ႕မ်ားမွ ကြင္းဆင္းတိုင္းတာပါမည္။
သူတို႔ကလည္းအထက္လူႀကီးမ်ားထံမွ လမ္းအူေၾကာင္း Gradient အား Maximum
ဘယ္ေလာက္ထားမွာလဲ 3% ထားမွာလား ၊ 7% ထားမွာလား ၊ 10% ထားမွာလားဆိုတာ
အဆံုးအျဖတ္ယူ၍ လမ္းအားတိုင္းတာကာ Design ထုတ္ေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
လမ္းအူေၾကာင္း Gradient ကို 3% ႏွင့္ အသံုးျပဳေသာလမ္းမွာ ရန္ကုန္ - မႏၱေလး
အျမန္လမ္းမႀကီးျဖစ္ပါသည္။ အျခားျပည္ေထာင္စုလမ္းမႀကီးမ်ားမွာ 7%
၀န္းက်င္ရွိၾကပါသည္။ လမ္း Class ကို ခြဲ၍ အေရးမႀကီးေသာလမ္းမ်ား၌ 7% အထက္
အသံုးျပဳျခင္းမ်ားလည္း ရွိပါသည္။ Gradient နည္းေလေလ
လမ္းေကာင္းေလေလျဖစ္ေသာ္လည္း အခ်ိန္ႏွင့္ ကုန္က်စရိတ္ ေပးဆပ္ရမႈမ်ားပါသည္။
လမ္းပံုထုတ္အဖြဲ႕မွ ေပးပို႔လာေသာ Data မ်ားအတိုင္း Station ဘယ္ဘက္မွာ
ဘယ္ေလာက္ျဖတ္ ၊ Station ဘယ္ဘက္မွာ ဘယ္ေလာက္ဖို႔ သတ္မွတ္ေပးပါသည္။
ျဖတ္ေျမမ်ားကို စြန္႔မပစ္ပဲ ဖို႔ေျမေနရာမ်ားတြင္ ျပန္လည္အသံုးျပဳရပါမည္။
ဘယ္ Station မွာ ဘယ္ေလာက္ေကြ႕ ဘယ္ေနရာမွာ P.C ဘယ္ေနရာမွာ P.I မ်ား
သတ္မွတ္ေပးပါသည္။ လမ္းပံုထုတ္အဖြဲ႕၏ သတ္မွတ္ခ်က္အတိုင္းေဆာင္ရြက္ၿပီးစီး၍
မ်က္ကြယ္ကုန္းမ်ား Vertical Curve က်န္ေနပါက ထပ္မံျဖတ္၍ ေပးႏိုင္ပါသည္။
မ်က္ကြယ္ေကြ႕မ်ား (Horizontal Curve) မ်ားအတြင္းရွိ ေတာင္ကုန္းမ်ားအားလည္း
ထပ္မံျဖတ္ေပးႏိုင္ပါသည္။ Horizontal Curve အတြင္း အတန္ငယ္နိမ့္ေသာ
လွ်ိဳမ်ား ၊ ေခ်ာင္းမ်ားအား ယာယီေျမကာနံရံ ( သစ္ဆည္မ်ား ၊
ကတၱရာပံုးေျမကာနံရံမ်ား ) အသံုးျပဳ၍ ေျမဖို႔ေပးကာ Horizontal Curve မ်ား
ေျဖာင့္ေပးႏိုင္ပါသည္။ တစ္ေၾကာင္းထိုးလမ္းတြင္ လမ္းသားညႊတ္ေသာေနရာ (Sagging
Point) မ်ား အနည္းငယ္ေျပေသာ လွ်ိဳမ်ားအား ေျမသားတာေဘာင္ျဖတ္ဖို႔၍ Culvert
မ်ား ထည့္ေပးႏိုင္ပါသည္။
လမ္းတာ႐ိုးေျမဖို႔ရာတြင္
မူလတစ္ေၾကာင္းထိုးလမ္းမွ အေပၚယံေျမလႊာမ်ားကို ၆” သို႔ ၁’ ထုအထိ
ဖယ္ရွားႏိုင္ပါသည္။ ၿပီးမွသား ေရြးခ်ယ္ေျမသား (Selected Soil) မ်ားကို
တစ္လႊာၿပီးတစ္လႊာဖို႔ေပးရပါသည္။ တစ္လႊာခ်င္းစီအား ၆” (သို႔) ၉” (သို႔) ၁၂”
စသည့္ Layer by Layer ျဖင့္ ခင္းႀကိတ္ေပးရပါသည္ ၊ ေရျဖန္းေပးရပါသည္။
Optimum Moisture Content ရသည္အထိ ေဆာင္ရြက္ရပါသည္။ ေျမျဖန္႕ရာတြင္ Dozer
မ်ား Grader မ်ား အသံုးျပဳပါသည္။ ေျမႀကိတ္ရန္ Sheep Foot ပါေသာ Compactor
မ်ားသံုးရပါသည္။ Vibrating Compactor မ်ား သံုးရပါသည္။ ေျမျပန္႔မ်ားတြင္
လမ္းတာ႐ိုးအျမင့္အား High Flood Level အထက္ (၃)ေပခန္႔ျမင့္ေအာင္
ေဆာင္ရြက္ေလ့ရွိပါသည္။
လမ္းအေျဖာင့္မ်ားတြင္ Camber ေဖာ္ျခင္း ၊
လမ္းအေကြ႕မ်ာတြင္ Super Elevation မ်ား တစ္ခါတည္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ရပါသည္။
ေျမသားတာေဘာင္တြင္ Camber မွာ 5% ရွိပါမည္ျဖစ္ပါည္။ ေျမသားတာေဘာင္အား
အသံုးျပဳမည္ဆိုပါက အနီးအနားတြင္ရရွိႏိုင္ေသာ ေတာင္ေက်ာက္စရစ္ (Hill Gravel)
ျမစ္ေက်ာက္စရစ္ (River Shingle) ၊ ကန္ကား ၊ ေက်ာက္ေဆြးေျမ ၊ ဂ၀ံေျမမ်ားကို
Sub Grade အျဖစ္ ၆” တစ္လႊာ (သို႔) ၁၂” တစ္လႊာခန္႔ ျဖန္႔ခင္းၿပီး
အသံုးျပဳႏိုင္ပါသည္။
တံတားအ၀င္အထြက္မ်ားတြင္ အလ်ား ေပ(၁၀၀) ခန္႔
အနည္းဆံုးအထိ Gradient 0% ျဖင့္ ၀င္ရန္/ထြက္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ တံတား
အ၀င္/အထြက္ အလ်ား ေပ(၁၀၀) ခန္႔ အနည္းဆံုးအထိ Alignment ေျဖာင့့္ရပါမည္။
Filling အပုိင္းမ်ားတြင္ တံတားမ်ားသည္ အနိမ့္ဆံုးအပိုင္း၌ ရွိရမည္ျဖစ္သည္။
တံတား Decking Elevation သည္ ကားလမ္း Elevation ထက္ နိမ့္ရပါမည္။ ။ (
ဆိုလိုသည္မွာ ႏွစ္ေကာ့တစ္ကုန္း မျဖစ္ရပါ )
လမ္းတာ႐ိုးအသံုးျပဳမည္ဆိုပါက
လုိအပ္ေသာေနရာမ်ားတြင္ ကန္႔လန္႔ျဖတ္ေရေျမာင္း ၊ Pipe Culvert ၊ Box
Culvert ၊ တံတားငယ္မ်ားႏွင့္ တံတားႀကီးမ်ား တည္ေဆာက္ရပါမည္။ One Side
Cutting အပိုင္းမ်ား၌ Pucca Drain မ်ား တည္ေဆာက္ရပါမည္။ Both Side Cutting
အပိုင္းမ်ား၌လည္း Pucca Drain မ်ား တည္ေဆာက္ရပါမည္။ Cutting
အပိုင္းမ်ားတြင္ ၆၀ ဒီဂရီထက္ေလွ်ာ့ေသာ Slope မ်ားသံုးရပါမည္။ ျဖတ္ေျမအျမင့္
(၁၅)ေပရွိတိုင္း အက်ယ္ (၈)ေပရွိေသာ Step Berm တစ္ခု ထည့္သြင္းေပးရပါမည္။
Filling အပိုင္းမ်ားတြင္လည္း Side Slope ကို သတ္မွတ္အခ်ိဳးအတိုင္း
ရရွိေအာင္ေဆာင္ရြက္ရပါမည္။ ဖို႔ေျမ (၁၅)ေပအျမင့္ရွိတိုင္း (၈)ေပ က်ယ္ေသာ
Step Berm တစ္ခုထည့္ေပးရပါမည္။ လမ္းအူေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္ ေရမစီးဆင္းေစရန္
လိုအပ္ေသာေနရာမ်ားအား Cross Drain မ်ားတူး၍ ေက်ာက္မ်ားျဖည့္ေပးရပါမည္။
လမ္းသားေပၚ၌ ေရမစီးဆင္းေစရန္ Pavement ထက္ လမ္းပုခံုးမျမင့္ေစရပါ။ Side
Drain ကုိ လမ္းထက္နိမ့္ရပါမည္။ ေက်ာတန္းမ်ားေပၚ၌ တည္ေဆာက္ေသာ (၄၀)ေပ အရွည္
လမ္းတာ႐ိုး၏ ဘယ္/ညာႏွစ္ဖက္သို႔ Cross Drain မ်ား တူးေပးျခင္းျဖင့္ Culvert
အေရအတြက္မ်ား ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ပါသည္။ အႏၱရာယ္ရွိေသာေကြ႕မ်ား ၊ Sight distance
နည္းေသာေကြ႕မ်ားတြင္ Guard Post တိုင္မ်ား ၊ Guard Rail မ်ား ၊ Guard Wall
မ်ား တပ္ဆင္ေပးႏိုင္ပါသည္။ လမ္းသားၿပိဳက်ႏိုင္ေသာ ၊ လမ္းသားပဲ့က်ႏိုင္ေသာ
ေနရာမ်ားတြင္ Permanent ေျမကာနံရံမ်ား တည္ေဆာက္ရပါမည္။
ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမွ တာ၀န္ယူတည္ေဆာက္ေသာလမ္းမ်ားသည္
တစ္ေၾကာင္းထိုးလမ္း ၊ (၄၀)ေပ အက်ယ္ေျမသားလမ္း တည္ေဆာက္ၿပီး Sub Base
Course, Base Course ႏွင့္ Surface Course မ်ား တဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္
ေဆာင္ရြက္ေလ့ရွိပါသည္။ ( ဥပမာ - ေရနံေခ်ာင္းၿမိဳ႕ေရွာင္လမ္း ၊
စစၥႏိုး-ေရနံမ-ေက်ာက္ပံု-ကန္တုတ္လမ္း ) သုိ႔ေသာ္ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာလမ္းမ်ားမွာ
တစ္ေၾကာင္းထိုးလမ္းၿပီးလွ်င္ Sub Grade, Sub Base အျဖစ္
ခြဲေက်ာက္တစ္လႊာခင္းၿပီးမွ (၄၀)ေပ အက်ယ္ လမ္းတာ႐ိုးတည္ေဆာက္ေသာ
လမ္းမ်ားရွိပါသည္။ ( ဥပမာ။ မင္းလွ - သရက္လမ္း ၊ ထီးလင္း - ေဆးမင္းေတာ -
ေရမ်က္နီလမ္း )
တစ္ေၾကာင္းထိုးလမ္းတည္ေဆာက္ၿပီးလွ်င္ၿပီးျခင္း (၄၀)ေပ
အက်ယ္လမ္းတာ႐ိုးမေဆာင္ရြက္ပဲ ( အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္
မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ပါေသာ ) Sub Grade, Sub Base, Base ႏွင့္ Surface Course
ေဆာင္ရြက္ေသာလမ္းမ်ားလည္းရွိပါသည္။ ( ဥပမာ - ေခ်ာက္-စဥ့္ကူ-ပုဂံလမ္း )
Credit to > U Shwe Zin
No comments:
Post a Comment