Friday, August 15, 2014

Double Cutting (or) Both Side Cutting

(၁) လမ္းတာ႐ိုးတစ္ခုကို တည္ေဆာက္ရာတြင္ ပထမဦးစြာ တစ္ေၾကာင္းထိုးလမ္းတည္ေဆာက္ရပါသည္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အင္ဂ်င္နီယာႀကီးမ်ားက လိုက္လံစစ္ေဆးစဥ္ ေက်နပ္နစ္သက္လွ်င္ မူလတစ္ေၾကာင္းထိုးလမ္းကို (၃၄)ေပ အက်ယ္ ၊ (၄၀)ေပ အက်ယ္လမ္း စသည္ျဖင့္ မိမိတို႔ လိုအပ္ေသာ လမ္း Class အလိုက္ ေဖာက္ရသည္ဟု တင္ျပခဲ့ဖူးပါသည္။
(၂) ၃၄ ေပ (သို႔) ၄၀ ေပ အက်ယ္ လမ္းတာ႐ိုးတည္ေဆာက္ရာတြင္ ေတာင္ကမ္းပါးယံ၏ ေဘး၌ ေလွကားထစ္ကဲ့သို႔ ထစ္၍ တည္ေဆာက္ရလွ်င္ One Side Cutting ( တစ္ဖက္ေတာင္ ၊ တစ္ဖက္ေခ်ာက္ ) ဟု ေခၚဆိုေလ့ရိွပါသည္။
(၃) ယခု တင္ျပလိုသည္မွာ Double Cutting (or) Both Side Cutting (or) ရင္ခြဲေတာင္အေၾကာင္း ျဖစ္ပါသည္။
(၄) ဤနည္းကို ရြယ္ရြယ္ခ်က္သံုးရပ္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ေလ့ရွိပါသည္။
(က) မိမိတို႔ လမ္းအူေၾကာင္းသည္ ကန္႔လန္႔ျဖတ္၍ (ေထာင့္မွန္ခံ၍) တည္ရွိေနေသာ ျမစ္ႀကီးမ်ား၊ ေခ်ာင္းႀကီးမ်ားအတြင္းသို႔ဆင္းရာတြင္ လမ္းအူေၾကာင္းႏွင့္အၿပိဳင္ ေက်ာတန္း ၊ လက္ေမာင္းတန္းမရွိျခင္း ၊ ေတာင္ၾကားလမ္းမရွိျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ေတာင္နံရံကို ရင္ခြဲ၍ဆင္းရပါသည္။ ထိုအခါ Double Cutting (or) Both Side Cutting နည္းကို အသံုးျပဳရပါသည္။ ( ဥပမာ - ရန္ကုန္ - ျပည္ - မႏၱေလးလမ္းေပၚရွိ ေဒါင္းေနေခ်ာင္းခ်ဥ္းကပ္လမ္း ၊ ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္းေပၚရွိ ေခ်ာင္းေကာက္တံတားခ်ဥ္းကပ္လမ္း စသည္တို႔ျဖစ္ပါသည္ )
( ခ) မိမိတို႔လမ္းအူေၾကာင္းသည္ ကန္႔လန္႔ျဖတ္တည္ရွိေနေသာ ေတာင္တန္းႀကီးမ်ားကို ျဖတ္ေက်ာ္ရာတြင္ ေတာင္ၾကားလမ္းမရွိျခင္း ၊ မျဖစ္မေန Gradient ခ်ရန္ လိုအပ္ေသာေနရာမ်ားတြင္ ရင္ခြဲ၍ျဖတ္ရပါသည္။ Double Cutting (or) Both Side Cutting ဟု ေခၚဆိုေလ့ရွိပါသည္။ ( ဥပမာ - မံုရြာ-ပုလဲ-ဂန္႔ေဂါလမ္းေပၚရွိ ပံုေတာင္ပံုညာ ေတာင္မ်ား ၊ မိတၳီလာ-ေတာင္ႀကီး-က်ိဳင္းတံု-တာခ်ီလိတ္လမ္းေပၚရွိ ရင္ခြဲေတာင္မ်ား ႏွင့္ ပန္ကြဲေတာင္ ၊ ဆိပ္ျဖဴ-ေဆာလမ္းေပၚရွိ ရင္ခြဲေတာင္မ်ား စသည္တို႔ျဖစ္ပါသည္။
( ဂ) မိမိတို႔လမ္းအူေၾကာင္းသည္ ေတာင္ၾကားလမ္းအတိုင္း ေကြ႕ပတ္ဆင္းလွ်င္ရႏိုင္ေသာ္လည္း Horizontal Side Distance မ်ားလြန္းျခင္း ၊ ရင္ခြဲဆင္းလို႔ရႏိုင္ျခင္း ၊ Both Side Cutting နည္းျဖင့္ လမ္းအလ်ားတိုေစျခင္းတို႔ေၾကာင့္ Gradient နည္းလွ်င္ ရင္ခြဲဆင္းႏုိင္ပါသည္။
(၅) ရင္ခြဲ၍ ဆင္းရာတြင္၄င္း ၊ တက္ရာတြင္၄င္း သတိျပဳရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ -
(က) ေဘးႏွစ္ဖက္၌ Side Drain မ်ားရွိရန္လိုအပ္ျခင္း
( ခ) Gradient ကို ၇% ထက္ မမ်ားေစရန္လိုအပ္ျခင္း
( ဂ) တတ္ႏိုင္သမွ် လမ္းက်ယ္ရန္လိုအပ္ျခင္း
(ဃ) အတက္အဆင္းရွည္လွ်င္ Landing မ်ား ထားရွိေပးရန္လိုအပ္ပါသည္။
Facebook Friend တို႔အေနျဖင့္လည္း မိမိတို႔ တည္ေဆာက္မည့္လမ္းမ်ားတြင္ Double Cutting (or) Both Side Cutting မ်ား အသံုးျပဳရန္ လိုအပ္လာပါက အသံုးျပဳႏိုင္ပါရန္ႏွင့္ သတိထားမိႏိုင္ေစရန္ မွ်ေ၀လိုက္ရပါတယ္ခင္ဗ်ာ။
Shwe Zin (5/8/2014) 11:00 AM


Credit to > U Shwe Zin

No comments:

Post a Comment