၁၉၉၅ ခုႏွစ္ခန္႔က ျဖစ္ပါသည္။ ကိုရာဇာ A.E ဘ၀က
ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားႀကီး-ေဘာနပ္ႀကီး-ေဇာင္းတူ-တိုက္ႀကီးလမ္းတြင္ တာ၀န္က်ပါသည္။
ထိုစဥ္က ပဲခူးၿမိဳ႕နယ္အင္ဂ်င္နီယာမွာ A.E ဦးသန္းႏိုင္ေအာင္ ယခု
ပဲခူးတိုင္း C.E ျဖစ္ပါသည္။
ပဲခူးလက္ေထာက္မွဴယာမွာ A.E ဦးစိုးေအာင္ ယခု D.D.E (အေဆာက္အဦ) ျဖစ္ပါသည္။
ေညာင္ေလးပင္ၿမိဳ႕နယ္အင္ဂ်င္နီယာမွာ A.E ဦးတင္ၾကည္ ယခု ေနျပည္ေတာ္တိုင္း
C.E ျဖစ္ပါသည္။ ဒိုက္ဦး လက္ေထာက္မႈယာမွာ A.E ဦးျမင့္ေဇာ္ ယခု
ရန္ကုန္တိုင္း C.E ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး၏ဆရာမွာ
ပဲခူးခ႐ိုင္အင္ဂ်င္နီယာမွဴး (ဦး၀င္းေဖ) ျဖစ္ပါသည္။
ရန္ကုန္-ေတာင္ငူ-မႏၱေလးကားလမ္း မိုင္ ( ၉၃/၀-၉၄/၀ ) ရွိ
ဗိုင္းဒါးေခ်ာင္းမွာ ေညာင္ေလးပင္ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိပါသည္။
ဗိုင္းဒါးေခ်ာင္းသည္ အေနာက္႐ိုးမမွ ျမစ္ျဖားခံ၍စီးဆင္းၿပီး
ရန္ကုန္-ေတာင္ငူ-မႏၱေလးကားလမ္းကို ျဖတ္သန္းကာ Down Stream ဖက္၌
ရန္ကုန္-ေတာင္ငူ-မႏၱေလး မီးရထားလမ္းကို တံတားျဖင့္ျဖတ္သန္းကာ
စစ္ေတာင္းျမစ္အတြင္းသို႔ စီး၀င္ပါသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ
ရန္ကုန္-ေတာင္ငူ-မႏၱေလးကားလမ္းတံတား၏ လက္၀ဲဘက္ (အေနာက္ဖက္) သည္ Up Stream
ျဖစ္ပါသည္။ ရန္ကုန္-ေတာင္ငူ-မႏၱေလးကားလမ္း၏ လက္ယာဘက္(အေရွ႕ဘက္) သည္ Down
Stream ျဖစ္ပါသည္။ ပဲခူး႐ိုးမတြင္ ရြာသြန္းေသာမိုးေရခ်ိန္လက္မမ်ားျပားခ်ိန္
ဗိုင္းဒါးေခ်ာင္းတစ္ေလွ်ာက္စီးဆင္းလာေသာ ေရမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔
ကားလမ္းတံတားကိုျဖတ္ေက်ာ္၍ စီးဆင္းလာေသာေရမ်ားသည္
မီးရထားလမ္းတာ႐ိုးတြင္ရွိေသာ တံတားမွာ အနည္းငယ္က်ဥ္းေသာေၾကာင့္
ေရအလ်ဥ္အျမန္မစီးဆင္းႏိုင္ပဲ ေရၿငိမ္အိုင္ကဲ့သို႔ျဖစ္ေနပါသည္။ ထိုအခါ
ကားလမ္းတာ႐ိုးသည္ ဆည္အတြင္းျဖတ္ေဖာက္ထားသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနပါသည္။
ပိုမို၍ဆိုးရြားသည္မွာ စစ္ေတာင္းျမစ္၀၌တည္ရွိေနၿပီး
စစ္ေတာင္းျမစ္ဒီေရတက္အခ်ိန္(ေရထရက္) မ်ားႏွင့္ေတြ႕ဆံုလွ်င္
မိမိတို႔ကားလမ္းမွာ ေရလႊမ္းမိုးမႈမ်ားျဖစ္ပြားေလ့ရွိပါသည္။
ကားလမ္းတာ႐ိုးေပၚသို႔ 2’-6” to 3’-0” ခန္႔ ေရေက်ာ္ေလ့ရွိပါသည္။
တစ္ႏွစ္လွ်င္ ေလးငါးႀကိမ္ခန္႔ ျဖစ္ပြားေလ့ရွိသည္ဟု မွတ္သားရဖူးပါသည္။
ထိုအခက္အခဲကိုေျဖရွင္းရန္ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း႐ံုးခ်ဳပ္မွ
အင္ဂ်င္နီယာႀကီးမ်ားသည္ လမ္းတာ႐ိုးကို ပ်မ္းမွ် (10’)
ခန္႔ျမႇင့္ေအာင္တည္ေဆာက္၍ 4’Ø Pipe Culvert မ်ားကို (၁၃၃) လံုးခန္႔
ထည့္သြင္းတည္ေဆာက္ခဲ့ပါသည္။ ယခုလိုမိုးတြင္းကာလတစ္ခု၌
ကၽြန္ေတာ္ဇာတိရမည္းသင္းၿမိဳ႕သို႔ ခြင့္ျဖင့္ေခတၱျပန္သြားခဲ့ပါသည္။ မျပန္မွီ
ခ႐ိုင္အင္ဂ်င္နီယာမွဴး ဆရာ(ဦး၀င္းေဖ)အား သြားေရာက္ႏႈတ္ဆက္စဥ္ တပည့္ေရ
အသြား/အျပန္ ဆရာတို႔တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ဗိုင္းဒါးတံတားခ်ဥ္းကပ္လမ္းတာ႐ိုးက
ေတာင္က်ေရမ်ားကို ေတာင့္ခံႏိုင္မႈ ရွိ/မရွိ ၾကည့္ခဲ့ကြာဟု မွာၾကားပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ကလည္း အသြား/အျပန္ မွတ္သားပါသည္။ ပဲခူးၿမိဳ႕တို႔ျပန္ေရာက္လွ်င္
ခ႐ိုင္အင္ဂ်င္နီယာမွဴး ဆရာ(ဦး၀င္းေဖ) ထံ တင္ျပပါသည္။ ဆရာေရ
တာ႐ိုးအေနာက္ဖက္ Up Stream ဖက္မွာ လမ္းတာ႐ိုးထိပ္ Pavement ရဲ႕ေအာက္ (၁)ေပ
အထိ ေရရွိတယ္ဆရာ ၊ လမ္းတာ႐ိုးရဲ႕အေရွ႕ဖက္ Down Stream ဖက္မွာေတာ့
လမ္းတာ႐ိုးထိပ္ Pavement ရဲ႕ေအာက္ (၃)ေပ အထိ ေရရွိတယ္ဆရာ ၊ Pipe Culvert
ေတြေနရာမွာေတာ့ ေရစီးၾကမ္းတယ္ဆရာဟု တင္ျပပါသည္။ ထိုအခါ ဆရာမွ တပည့္ေရ (၁)
လမ္းတာ႐ိုးတစ္ခုလံုးေရျမႇဳပ္သြားရင္ လမ္းတာ႐ိုးအျမင့္က မလံုေလာက္လို႔ပဲ
(လမ္းတာရိုးအျမင့္နိမ့္ေနလို႔ပဲ)။ (၂) Up Stream က ျမႇင့္ၿပီး Down Sttream
က နိမ့္ေနရင္ Openning နည္းလို႔ပဲ ( Culvert နည္းလို႔ပဲ)။ (၃) Up Stream
နဲ႔ Down Stream ဟာ Water Level ညီေနၿပီး လမ္းတာ႐ိုးကိုလည္း
ေရမေက်ာ္ဘူးဆိုရင္ လမ္းတာ႐ိုးအျမႇင့္လံုေလာက္တယ္ ၊ Culvert (Openning)
လံုေလာက္တယ္ဟု သင္ၾကားပါသည္။ ထိုစဥ္ကတင္ျပပါအေျခအေနသည္ အယူအဆ (၂) ႏွင့္
ကိုက္ညီေနပါသည္။ Pipe Culvert နည္းေနျခင္းျဖစ္ပါသည္ဟု ရွင္းျပပါသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ တစ္ပတ္ ၊ ႏွစ္ပတ္အတြင္းက ဧရာ၀တီတိုင္းအတြင္းရွိ လမ္းအခ်ိဳ႕တြင္
လမ္းေရေက်ာ္မႈျဖစ္ပြားရာ Up Stream ႏွင့္ Down Stream သည္ Water Level
ကြာျခားမႈရွိေၾကာင္း ဓါတ္ပံုမ်ားတြင္ ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အယူအဆ (၂)
ႏွင့္ ကိုက္ညီပါသည္။ Culvert (Opening) မ်ားနည္းေနျခင္းျဖစ္သည္ဟု
ယူဆႏိုင္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေသာ
ကံမ-ျပည္လမ္းတြင္ လမ္းတာ႐ိုးေပၚသို႔ ေရ (2’) ခန္႔
ေရေက်ာ္မႈျဖစ္ပြားခဲ့ပါသည္။ အယူအဆ (၁) ႏွင့္ ကိုက္ညီပါသည္။
လမ္းတာ႐ိုးအျမင့္မလံုေလာက္၍ပဲျဖစ္ပါသည္။ သို႔ပါ၍ ကၽြန္ေတာ္မွ
အထက္႐ံုးမ်ားသို႔ လုိအပ္သလိုညႊန္ၾကားမႈမ်ားျပဳႏိုင္ပါရန္ တင္ျပထားပါသည္။
ေလးလပတ္အစည္းအေ၀းတစ္ခုတြင္ ဧရာ၀တီတိုင္းရွိ အဖြဲ႕တစ္ခုမွ 5’x5’x40’ Box
Culvert တစ္ခုတြင္ ေရေက်ာ္ၿပီး ခ်ဥ္းကပ္လမ္း ေရစား၍ လမ္းတာ႐ိုးမွာ (35’)
ခန္႔ ျပတ္က်သြားပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တင္ျပလိုသည္မွာ တစ္ႏွစ္လံုးတြင္
တစ္ႀကိမ္ႏွစ္ႀကိမ္။ တစ္ႀကိမ္တြင္လည္း (၅) နာရီခန္႔သာ ေရေက်ာ္ၿပီး
ထိုအခိုက္အတန္႔ေလးကို ေတာင့္ခံထားႏိုင္လွ်င္
ထိုလမ္းတာ႐ိုးျပတ္က်မသြားႏိုင္ပါဟု ယူဆပါသည္။ Box Culvert သည္
လမ္း၏အနိမ့္ဆံုးအပိုင္း ၊ လမ္းသားညြတ္ေသာအပိုင္း ၊ လမ္းတာရိုး Sagging
ျဖစ္ေသာအပိုင္း၌တည္ရွိၿပီးျဖစ္ပါ၍ လမ္းအူေၾကာင္းႏွင့္အၿပိဳင္ ေလးဘက္စလံုး၌ (
Up Stream ဘက္တြင္ ႏွစ္ခု ၊ Down Stream ဘက္တြင္ ႏွစ္ခု ) Permanent
ေျမကာနံရံမ်ားကို ကမ္းကပ္ခံုႏွင့္တြဲလ်က္ တည္ေဆာက္၍ ကာကြယ္ႏိုင္လွ်င္
အခိုက္အတန္႔ေရႀကီးမႈမ်ိဳးကို ေတာင့္ခံႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပအပ္ပါသည္။
ရံပံုေငြအခက္အခဲအရ ေျမကာနံရံ ႏွစ္ခုတည္းသာ တည္ေဆာက္ႏိုင္မည္ဆိုပါက Down
Stream ဘက္မွ ႏွစ္ခုကို ဦးစားေပး တည္ေဆာက္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။
လမ္းတာ႐ိုးမ်ားေရေက်ာ္မႈျဖစ္ပါက တိုက္စားခံရဆံုးေသာ အပိုင္းသည္ Down Stream
ဘက္ျဖစ္ပါသည္။
သို႔ပါ၍ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ ပဲခူးခ႐ိုင္အင္ဂ်င္နီယာမွဴး
ဆရာ(ဦး၀င္းေဖ) ၏ အယူအဆအား Facebook Friend မ်ား သိသာေစရန္ႏွင့္
လိုအပ္လွ်င္အသံုးခ်ႏိုင္ပါရန္ Facebook Friend မ်ားအား မွ်ေ၀လိုက္ရပါသည္။
ေနာက္ဆံုးတင္ျပေသာ တံတား၏ Up Stream ၊ Down Stream ေလးဘက္စလံုး၌ Permanent
ေျမကာနံရံမ်ားကို ကမ္းကပ္ခံုႏွင့္တြဲလ်က္ တည္ေဆာက္၍ Submerge Bridge
Function ကဲ့သို႔ ျဖစ္ေစရန္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ပါက ခန္းဖြင့္(Span)
က်ယ္တံတားမ်ား တည္ေဆာက္သည့္ကုန္က်စရိတ္မ်ားထက္ သက္သာႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း
တင္ျပရင္း မွ်ေ၀လုိက္ရပါတယ္ဗ်ာ။
Shwe Zin (16/8/2014)
Credit to> U Shwe Zin
No comments:
Post a Comment